تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 61958

نجات معجزه آسا یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از سقوط از هواپیما

نجات معجزه آسا یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از سقوط از هواپیما

نجات معجزه آسا یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از سقوط از هواپیماآیپد اپل پس از سقوط هواپیما که یک پدر و دختر در آن حضور داشتند، مانند یک قهرمان عمل کرد و مانع از یخ زدگی و مرگ آن‌ها شد.
یک خلبان پنجاه..

نجات معجزه آسا یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از سقوط از هواپیما

آیپد اپل پس از سقوط هواپیما که یک پدر و دختر در آن حضور داشتند، مانند یک قهرمان عمل کرد و مانع از یخ زدگی و مرگ آن‌ها شد.

یک خلبان پنجاه و هشت ساله و دختر سیزده ساله‌اش در حال پرواز با یک هواگرد «سسنا ۱۵۰» (Cessna 150) تک موتوره دو نفره بودند که از فرودگاه بین‌ المللی ویلکز بار – اسکرانتون واقع در ایالت پنسیلوانیا بلند شد. مدت کوتاهی پس از بلند شدن، هواپیما از صفحه رادار خارج شد. به نقل از CNN، یک جستجوی پنج ساعته با مشارکت مرکز هماهنگی نجات نیروی هوایی ایالات متحده برای پیدا کردن این پدر و دختر انجام شد.

فرمانده «جیمز سرافین» از دپارتمان آتش نشانی ایالات پنسیلوانیا به خبرنگار CNN گفت در منطقه‌ای که هواپیما در آن سقوط کرد، به خاطر نوع زمین که دارد بازمانده زیادی تا حالا از آنجا خارج نشده است. وی گفت:

طبق چیزهایی که من دیدم و شنیدم، بازمانده زیادی از همچین جایی خارج نشده است؛ علی الخصوص در منطقه‌ای که هواپیما این پدر و دختر سقوط کرد، این منطقه به صورت انبوهی پوشیده از درخت است که آن‌ها مجبور به عبور از بین درختان و هر چیز دیگری می‌کرد.

پس از پینگ کردن آخرین مکان هواپیما، تیم‌های نجات از یک الگوی شبکه‌ای برای یافتن لاشه هواپیما استفاده کردند.

خدمه نجات توانستند خلبان را شناسایی کنند و پس از به دست آوردن نام او، با همسرش که در مقصد منتظر شوهر و دخترش بود، تماس گرفتند. همسرش شماره تلفن همراه َشوهرش را به امدادگران داد و فرمانده سرافین توضیح داد که آن‌ها، تیم نجات، توانستند تلفن همراه را پینگ کنند و متوجه شدند که دختر یک آیپد اپل دارد.

فرمانده سرافین به این موضوع اشاره داشت که با برخی از تبلت‌های آیپد اپل، شما قادر خواهید بود سیگنال‌ها را به آن پینگ کنید و زمانی که ما آن مختصات موقعیت آن‌ها فهمیدیم، پیدا کردن آن‌ها به سرعت انجام گردید. فرمانده گفت که این پدر و دختر در آغوش یکدیگر قرار داشتند و سعی می‌کردند همدیگر را گرم نگه دارند.

پدر و دختر هر دو در وضعیت پیش از هیپوترمی، سرمازدگی که به دنبال کاهش دمای بدن باعث آسیب به همه اندام‌ها و اختلال کارکرد آن‌ها می‌شود، پیدا شدند و جراحات جزئی داشتند. به نقل از CNN به دلیل جراحات، هر دو در بیمارستان بستری هستند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی علت این سقوط است.

در طی این چند سال اخیر بارها شنیده‌ایم که اپل واچ چگونه جان کاربران را نجات داده است؛ حتی خبرهایی در مورد مدل‌های گوناگون آیفون خوانده‌ایم که سپر بلای صاحبان خود شده‌اند و آن‌ها را از مرگی دردناک نجات داده‌اند. گوشی‌های دیگری هم بوده‌اند که در طی این سال‌ها توانستند جان انسان‌ها را از مرگ حتمی نجات دهند؛ گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی نگا ۶.۳، نوکیا لومیا ۵۲۰ و اچ تی سی اوو ۳ دی.

اما اگر آرشیو این دسته از خبرها را مرور کنیم، بسیار سخت می‌شود وضعیتی را پیدا کرد که یک آیپد اپل وسیله‌ای باشد که جان انسان را نجات می‌دهد؛ و خیلی هم منطقی به نظر می‌رسد. اگرچه آیپد اپل یک دستگاه موبایل به حساب می‌آید، اما هیچگاه در جیب شما جا نمی‌شود که البته زمانی که اپل یک آیفون تاشو را معرفی کند که از طراحی سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ الگو گرفته است، ممکن است این شرایط تغییر کند.

بنابراین تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، این حادثه اولین بار است که یک آیپد اپل در نجات جان یک انسان مؤثر بوده است و زیاد هم این موضوع را گنده نمی‌کنیم زیرا گفته شد که پدر و دختر در هنگام پیدا شدن در حالت پیش از هیپوترمی قرار داشتند.

همه‌گیری و شیوع کرونا باعث شد فروش آیپد اپل از نظر سالانه در سال مالی ۲۰۲۱ بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کند

آیپد اپل در یک سال گذشته که همه‌گیری و شیوع کرونا سر و کله‌اش پیدا شد، کارهای سنگین زیادی انجام داد. کارمندانی که در خانه کار می‌کردند آیپد می‌خریدند تا بتوانندبه صورت دور کاری کارشان را انجام دهند، در حالی که دانش‌آموزان نیز با استفاده از آیپد اپل آموزش مجازی را پشت سر گذاشتند؛ و در انتهای روز، هنگامی که کار تمام شد و تکالیف به انجام رسید، از همان آیپد برای پخش فیلم، بازی، چت با دوستان و موارد دیگر استفاده می‌شد.

اپل در هنگام مقایسه تقویم سال ۲۰۲۰ نستب به سال ۲۰۱۹، با ۲۴ درصد افزایش در فروش آیپد مواجه شد. برای سال مالی ۲۰۲۱ که در سپتامبر گذشته به پایان رسید، اپل ۳۱.۸۶ میلیارد دلار از طریق آیپد درآمد کسب داشت که رشد سالانه ۳۴.۳۲ درصدی را تجربه کرد. تا زمانی که ویرویس کووید-۱۹ در این دنیا حاضر باشد، آیپد اپل همیشه پتانسیل رشد در فروش را دارد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.