تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۰۳
کد خبر : 52261

نتیجه یک تحقیق در دانشگاه کمبریج: شارژ باتری گوشی فقط در عرض ۵ دقیقه

نتیجه یک تحقیق در دانشگاه کمبریج: شارژ باتری گوشی فقط در عرض ۵ دقیقه

نتیجه یک تحقیق در دانشگاه کمبریج: شارژ باتری گوشی فقط در عرض ۵ دقیقهشیائومی ماه گذشته یک سیستم شارژ باتری جدید به نام ۲۰۰W HyperCharge به نمایش گذاشت که می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض فقط هشت دقیقه از صفر تا صددرصد شارژ کند. با این‌حال، هنوز هیچ هندست شیائومی از این سیستم شارژ پشتیبانی نمی‌کند. اما اکنون محققان دانشگاه کمبریج موفق به توسعه فناوری جدیدی را برای شارژ باتری‌های لیتیوم یون (lithium-ion) شده‌اند که می‌تواند آن‌ها را فقط در عرض فقط پنج دقیقه شارژ کامل کند.
مطالب مرتبط:
شارژ ۲۰۰ واتی شیائومی ظرفیت باتری را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهدمردی به دلیل انفجار باتری آیفون ۶ خود از اپل شکایت می‌کندبه گزارش ایندیپندنت، این سیستم هزینه ساخت پایینی دارد و از طریق حداکثر کردن چرخه‌های شارژ باتری‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون داغ کردن زیاد خیلی سریع شارژ بشوند. دکتر آشکای رآو (Ashkay Rao) سرپرست گروه تحقیق گفته است:
ما متوجه شدیم که باتری‌های لیتیوم یون بسته به اینکه در حال شارژ باشند یا در حال خالی شدن، دارای محدودیت‌های سرعت مختلفی هستند. زمانی که این باتری‌ها شارژ می‌شوند، ..

نتیجه یک تحقیق در دانشگاه کمبریج: شارژ باتری گوشی فقط در عرض ۵ دقیقه

شیائومی ماه گذشته یک سیستم شارژ باتری جدید به نام ۲۰۰W HyperCharge به نمایش گذاشت که می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض فقط هشت دقیقه از صفر تا صددرصد شارژ کند. با این‌حال، هنوز هیچ هندست شیائومی از این سیستم شارژ پشتیبانی نمی‌کند. اما اکنون محققان دانشگاه کمبریج موفق به توسعه فناوری جدیدی را برای شارژ باتری‌های لیتیوم یون (lithium-ion) شده‌اند که می‌تواند آن‌ها را فقط در عرض فقط پنج دقیقه شارژ کامل کند.

مطالب مرتبط:

  • شارژ ۲۰۰ واتی شیائومی ظرفیت باتری را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد
  • مردی به دلیل انفجار باتری آیفون ۶ خود از اپل شکایت می‌کند

به گزارش ایندیپندنت، این سیستم هزینه ساخت پایینی دارد و از طریق حداکثر کردن چرخه‌های شارژ باتری‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون داغ کردن زیاد خیلی سریع شارژ بشوند. دکتر آشکای رآو (Ashkay Rao) سرپرست گروه تحقیق گفته است:

ما متوجه شدیم که باتری‌های لیتیوم یون بسته به اینکه در حال شارژ باشند یا در حال خالی شدن، دارای محدودیت‌های سرعت مختلفی هستند. زمانی که این باتری‌ها شارژ می‌شوند، سرعت آن‌ها بستگی به این دارد که یون‌های لیتیوم با چه سرعتی می‌توانند از بین ذرات مواد فعال عبور کنند. اما در زمان خالی شدن، سرعت این باتری‌ها بستگی به این دارد که یون‌ها با چه سرعتی وارد لبه‌ها می‌شوند. اگر ما بتوانیم این دو مکانیسم را کنترل کنیم، قادر خواهیم بود که باتری‌های لیتیوم یون را با سرعت بیشتری شارژ کنیم.

باتری لیتیوم یون

تیم تحقیق دانشگاه کمبریج، برای حداکثر کردن سرع شارژ باتری‌های لیتیوم یون که در حالت عادی با سرعت خیلی کمی شارژ می‌شوند، روشی را برای مشاهده تغییرات چرخه شارژ/خالی شدن آن‌ها یافته‌اند و حالا به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش سرعت این چرخه‌ها هستند. دکتر کریستوف شندرمن (Christoph Schnedermann) از اعضای گروه تحقیق می‌گوید:

این فناوری آزمایشگاهی که ما توسعه داده‌ایم، تغییر عظیمی در فناوری سرعت شارژ باتری‌ها ایجاد می‌کند؛ بنابراین ما می‌توانیم همگام با پیشرفت‌های انجام شده در زمینه باتری‌ها حرکت کنیم. این واقعیت که ما می‌توانیم تغییر فازهای شارژ باتری را به‌طور لحظه‌ای مشاهده کنیم واقعاً برایمان هیجان‌انگیز است. این فناوری می‌تواند تکه مهمی از پازل توسعه نسل بعدی باتری‌ها باشد.

با وجود این تحقیقات به نظر می‌رسد ما روزی شاهد شارژ گوشی‌های خود در عرض فقط چند دقیقه خواهیم بود. این اتفاق هرچند ممکن است به این زود‌ی‌ها نیفتد؛ اما پیشرفت فناوری باتری‌های گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه دارد و ما امیدواریم که به‌زودی شاهد نتایج این پیشرفت‌ها باشیم.

منبع: Phone Arena

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.