تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۵:۰۸
کد خبر : 56938

نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو با تراشه A15 Bionic منتشر شد

نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو با تراشه A15 Bionic منتشر شد

نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو با تراشه A15 Bionic منتشر شداپل چندی پیش از iPhone 13 Pro با یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و تراشه A15 Bionic رونمایی کرد و حالا نوبت به انتشار بنچمارک آیفون ۱۳ پرو رسیده است…

بنچمارک آیفون 13 پرونتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو با تراشه A15 Bionic منتشر شد

اپل چندی پیش از iPhone 13 Pro با یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و تراشه A15 Bionic رونمایی کرد و حالا نوبت به انتشار بنچمارک آیفون ۱۳ پرو رسیده است.

اپل در رویداد معرفی آیفون ۱۳ پرو اعلام کرد که این گوشی به تراشه اختصاصی A15 مجهز شده‌ است و همچنین اعلام کرد که A15 سریع‌ترین چیپ موبایل دنیا است. بنچمارک انتوتو می‌تواند این ادعا را محک زند. جالب اینجاست که چیپست مورد استفاده در مدل استاندارد آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی دارای ۴ هسته گرافیکی است؛ اما نمونه مورد استفاده‌ در مدل‌های پرو به ۵ هسته مجهز شده است.

نتایج بنچمارک انتوتو آیفون ۱۳ پرو

در پایگاه داده انتوتو اطلاعات مربوط به تست اولیه یک گوشی با نام آیفون ۱۴.۲ یافت شده است که احتمالا به آیفون ۱۳ پرو مربوط باشد. گوشی آیفون مربوطه در این تست دارای ۶ گیگ رم و یک ترابایت حافظه ذخیره سازی بوده است و توانسته تقریبا امتیاز ۸۴۰ هزار را به دست آورد که بدون شک نسبت به خانواده آیفون ۱۲ سریع‌تر است.

بنچمارک آیفون 13 پرو

در اینجا می‌توانید مقایسه مستقیمی بین آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۳ پرو داشته باشید. سرعت GPU ۱۹ درصد افزایش داشته که البته بد نیست؛ اما با توجه به معماری بهبود یافته و یک هسته بیشتر عالی هم نیست. پیشتر امتیاز GPU آیفون ۱۳ پرو در بنچمارک گیک بنچ بهبود ۵۵ درصدی را نسبت به نسل قبل نشان می‌داد. نتایج CPU نیز از پیشرفت مشابه حکایت دارد (۱۷ درصد).

بنچمارک آیفون 13 پرو

اما بیشترین پیشرفت مربوط به تست حافظه با ۴۴ درصد بهبود است. احتمالا حافظه یک ترابایتی گوشی تاثیر مثبتی در نتیجه نهایی داشته است (حافظه‌های ذخیره سازی بزرگتر معمولا سرعت بیشتری هم دارند) و شاید رم نیز سریع‌تر شده باشد.

متاسفانه اپل چنین جزئیاتی را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند و باید تا زمان کالبدشکافی iPhone 13 Pro برای آگاه شدن از جزئیات بیشتر منتظر بمانیم. جهت یادآوری باید گفت که آیفون ۱۲ پرو به رم LPDDR4 مجهز شده بود.

نتایج بنچمارک گیک بنچ iPhone 13 Pro Max

همچنین گوشی دیگری از اپل با نام آیفون ۱۴.۳ که احتمالا همان آیفون ۱۳ پرو مکس است در گیک بنچ رویت شده است (این بار تست CPU). این گوشی توانسته در تست تک هسته‌ای امتیاز ۱۷۳۴ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۴۸۱۸ را به دست آورد.

بنچمارک آیفون 13 پرو بنچمارک آیفون 13 پرو مکس

می‌توانید نگاهی به نتایج آیفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس داشته باشید.

بنچمارک آیفون 13 پرو / بنچمارک آیفون 13 پرو مکس
بنچمارک آیفون 13 پرو / بنچمارک آیفون 13 پرو مکس

متاسفانه نتایج معتبری از بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ منتشر نشده است. این دو تراشه به زودی لقب بهترین چیپست‌های دنیای اندروید را از آن خود خواهند کرد و مقایسه آنها با اپل A15 می‌توانست جالب باشد.

نظر شما درباره نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس چیست؟

منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.