تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۱۸
کد خبر : 60183

نتایج اولین بنچمارک پیکسل ۶ عملکرد ضعیف‌تر نسبت به رقبا را نشان می‌دهند

نتایج اولین بنچمارک پیکسل ۶ عملکرد ضعیف‌تر نسبت به رقبا را نشان می‌دهند

نتایج اولین بنچمارک پیکسل ۶ عملکرد ضعیف‌تر نسبت به رقبا را نشان می‌دهندنتایج اولین بنچمارک پیکسل ۶ – Google Pixel 6 نشان می‌دهد عملکرد این گوشی از رقبایی با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۱۲۰۰ کمتر اس..

نتایج اولین بنچمارک پیکسل 6نتایج اولین بنچمارک پیکسل ۶ عملکرد ضعیف‌تر نسبت به رقبا را نشان می‌دهند

نتایج اولین بنچمارک پیکسل ۶ – Google Pixel 6 نشان می‌دهد عملکرد این گوشی از رقبایی با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۱۲۰۰ کمتر است. اما یک امیدواری وجود دارد…

گوگل از نخستین چیپست موبایلی خودش به نام “Tensor” در زیر قاب دو گوشی جدید پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو استفاده کرده است. این چیپست از فناوری ۵ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند و با یک پیکربندی نامتعارف CPU شامل دو هسته Cortex-X1& دو هسته Cortex-A76 (برای سال ۲۰۱۸!) و چهار هسته A55s ارائه می‌شود.

هسته X1 که هسته مرکزی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ هم بود، هسته محبوب امسال لقب گرفته است و ما می‌دانیم که عملکرد بسیار خوبی دارد. بنابراین نتایجی که بنچمارک پیکسل ۶ از آزمون‌های تک هسته‌ای به نمایش می‌گذارد چندان تعجب‌برانگیز و دور از انتظار نبود.

نتایج بنچمارک پیکسل ۶ در GeekBench

نتایج اولین بنچمارک پیکسل 6
نتایج اولین بنچمارک پیکسل 6

با این حال ترکیب نامعقول CPU باعث عملکرد پایین‌تر این چیپست در بخش چند هسته‌ای نسبت به دو چیپست دیگر شده است. عمدتاً این به خاطر استفاده از هسته‌های قدیمی‌تر A76 به جای هسته جدیدتر A78 است. هسته‌های X1 مصرف انرژی زیادی را می‌طلبند؛ به همین خاطر گوگل تصمیم گرفته با انتخاب یک هسته کم مصرف‌تر و قدیمی‌تر در کنار آن، حرارت را بین تمام هسته‌ها تقسیم کند.

البته نباید فراموش کنید که پردازنده گوگل تنسور باید با نسل جدید دو چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ رقابت کند که آن‌ها از هسته‌های جدیدتر Cortex-X2 و A710 استفاده خواهند کرد؛ بنابراین از همین حالا باید پردازنده گوگل را در مقایسه با نسل بعدی چیپست‌های کوالکام و سامسونگ هم بازنده بدانیم.

نتایچ بنچمارک گوشی گوگل در ۳DMark

با این حال بنچمارک‌های گرافیکی چیپست گوگل امیدوار کننده است. پردازشگر گرافیکی Mali-G78 MP20 بسیار فربه بوده تا از اکثر گوشی‌های اندرویدی حاضر شده در پلتفرم بنچمارک‌گیری ۳DMark’s Wildlife Extreme برتر باشد.

نتایج اولین بنچمارک پیکسل 6
نتایج اولین بنچمارک پیکسل 6

با تمام این تفاسیر این بنچمارک‌ها توسط شخصی گرفته شده که جزو اولین دریافت کنندگان گوشی Pixel 6 است. این یعنی گوشی‌های گوگل هنوز سازگاری کاملی با چیپست خود پیدا نکرده‌اند. علاوه بر این، گوگل تنسور از یک سخت افزار سفارشی برای وظایف ماشین یادگیری بهره می‌برد که پردازشگر تصویر و الگوریتم‌های گوگل بر عهده آن است. این تراشه در جایی اهمیت پیدا می‌کند که به آن نیاز است. آن به عکاسی و فیلمبرداری با دوربین و اعمال افکت‌های حرفه‌ای روی آن‌ها (حالت Motion Mode، حالت Face Ublur، حالت Speech enhancement و اعمال استاندارد HDRnet روی ویدیوهایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K) کمک خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.