تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۰۱
کد خبر : 45095

ناکامی هند در پیشگیری از موج دوم کرونا

ناکامی هند در پیشگیری از موج دوم کرونا

ناکامی هند در پیشگیری از موج دوم کرونا وزیر بهداشت هند در اوایل ماه مارس اعلام کرد که این کشور “در پایان ماجرای” همه گیری کووید -۱۹ قرار دارد.
به گزارش ایسنا، همچنین در کنار ادعای وزیر بهداشت هند در..

ناکامی هند در پیشگیری از موج دوم کرونا

ناکامی هند در پیشگیری از موج دوم کرونا

وزیر بهداشت هند در اوایل ماه مارس اعلام کرد که این کشور "در پایان ماجرای" همه گیری کووید -۱۹ قرار دارد.

به گزارش ایسنا، همچنین در کنار ادعای وزیر بهداشت هند در مورد پایان همه گیری کووید-۱۹ در این کشور پس از ماه ژانویه بود که هند به عنوان بخشی از "دیپلماسی واکسن" ارسال دوزهای واکسن تولیدی خود را به کشورهای خارجی آغاز کرد.

امیدواری وزیر بهداشت هند به پایان همه گیری، بر اساس کاهش شدید موارد ابتلا به بیماری در این کشور بود. از زمان اوج شیوع بیماری در اواسط ماه سپتامبر در این کشور که موارد ابتلا به طور میانگین در روز بیش از ۹۳ هزار نفر بود، این آمار به شدت کاهش پیدا کرد و در اواسط ماه فوریه به طور میانگین روزانه به رقم ۱۱ هزار نفر رسید. همچنین موارد فوت ناشی از این بیماری روند کاهشی پیدا کرد و به کمتر از ۱۰۰ مورد در روز رسید.

هرچند این وضعیت مدت زمان طولانی ادامه پیدا نکرد و شرایط کرونایی در هند تغییر یافت. این کشور در دام موج ویرانگر دوم کروناویروس گرفتار شد و شهرها با محدودیتهای جدید روبرو شدند. در اواسط ماه آوریل میانگین موارد ابتلا در ۲۴ ساعت به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد. همچنین روز گذشته (یکشنبه) بیش از ۲۷۰ هزار مورد جدید ابتلا و بیش از ۱۶۰۰ مورد فوتی گزارش شد که هر دو رکورد جدیدی بوده است.

کارشناسان یکی از مهمترین دلایل این اوج گیری دوباره را برگزاری اجتماعات و برخی از مناسبت ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرده اند.

ه گفته کارشناسان درصورتیکه این وضعیت در هند کنترل نشود در هفته نخست ماه ژوئن موارد فوت بر اثر کرونا به بیش از ۲۳۰۰ مورد در روز خواهد رسید.

در حال حاضر شرایط بیماری در این کشور وضعیت اضطراری پیدا کرده است. شبکه های اجتماعی سرشار از تصاویر ویدئویی از مراسم خاکسپاری، صف خودروهای آمبولانس حامل بیماران و تعداد بالایی از بیماران است که به دلیل کمبود تخت خالی، گاهی اوقات دو بیمار روی یک تخت بستری می شوند.

همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی با کمبود شدید دارو، اکسیژن و کیت های تشخیص مواجه هستند. داروهای بیماران در بازارهای سیاه به فروش می رسند و نتایج تست ها پس از چند روز مشخص می شود.

این شرایط درحالیست که برنامه واکسیناسیون کروناویروس در هند با چالش عظیمی مواجه است. ابتدا روند واکسیناسیون در کشور با سرعت پیش رفت و تا هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن توزیع شد اما گزارش های جدید حاکی از کمبود واکسن است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، موسسه سرم هند که بزرگترین تولید کننده واکسن در این کشور و جهان است اعلام کرده که قادر نیست پیش از ماه ژوئن ذخایر واکسن را افزایش دهد زیرا از سرمایه کافی برای گسترش ظرفیت برخوردار نیست. برای جبران این شرایط هند صادرات واکسن کروناویروس آسترازنکا را به دلیل نیاز داخلی ممنوع کرده و مجوز واردات واکسن های خارجی هم داده شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.