تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
کد خبر : 65041

ناچ در آیفون ۱۴ پرو به دو حفره دکمه‌ای و گرد تغییر می‌کند

ناچ در آیفون ۱۴ پرو به دو حفره دکمه‌ای و گرد تغییر می‌کند

ناچ در آیفون ۱۴ پرو به دو حفره دکمه‌ای و گرد تغییر می‌کند افشاگران می‌گویند ناچ در آیفون ۱۴ پرو اپل – Apple iPhone 14 Pro به دو حفره با طراحی دکمه‌ای و گرد تغییر می‌کند تا نمایشگر بهتری ایج..

ناچ در آیفون ۱۴ پرو به دو حفره دکمه‌ای و گرد تغییر می‌کند

افشاگران می‌گویند ناچ در آیفون ۱۴ پرو اپل – Apple iPhone 14 Pro به دو حفره با طراحی دکمه‌ای و گرد تغییر می‌کند تا نمایشگر بهتری ایجاد شود.

حالا دیگر می‌توان با اطمینان گفت که آیفون‌های پرچمدار بعدی اپل، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس، ناچ بالای نمایشگر که با آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ معرفی شد را کنار خواهند گذاشت و از طراحی پانچ هول استفاده می‌کنند.

این مشکلی است که اپل موفق به حل آن شده است؛ از آنجا که آیفون‌های اپل برخلاف پرچمداران اندرویدی به سیستم تشخیص چهره پیچیده Face ID مجهز هستند که ماژول‌های و سنسورهای زیادی را در بر می‌گیرد، کمی برای اپل سخت بود که بتواند این قطعات را در زیر نمایشگر گوشی پنهان کند و مثل گوشی‌های اندرویدی، محصولی با نمایشگر حفره‌دار را ارائه کند.

نمایشگر آیفون 14 پرو

Ross Young، یکی از مدیرعامل‌های زنجیره تأمین نمایشگر در گوشی‌ها که پیشتر نیز در افشای اطلاعات مربوط به گوشی‌ها سابقه خوبی دارد، متوجه شده است که اپل مشغول برنامه‌ریزی برای چه کاری است.

عکس لو رفته از پنل نمایشگر آیفون ۱۴ پرو

سپتامبر سال گذشته میلادی، یک افشاگر توییتری به نام ShrimpApplePro یک عکس مفهومی از آیفون را منتشر کرد که نمایشگر گوشی را از پشت به نمایش می‌گذاشت. Young با تأیید آن تصویر می‌گوید که در بالای نمایشگر آیفون‌های بعدی اپل یک بریدگی به شکل دکمه در مرکز قرار می‌گیرد که از دوربین سلفی و دوربین مادون قرمز میزبانی خواهد کرد و یک بریدگی گرد نیز در کنار آن برای پروژکتور نقطه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

نمایشگر آیفون 14 پرو

هرچند که روی این نمایشگر قرار است از دو حفره استفاده شود، اما هر چه که باشد حداقل از بریدگی بسیار عریض آیفون‌های فعلی که بخش بزرگی از نمایشگر را اشغال می‌کنند، بهتر است. بنابراین اگر فرض کنیم این سبک طراحی مورد نظر اپل است، این شایعاتی که در مورد گنجاندن سخت افزار فیس آیدی در زیر نمایشگر شنیده می‌شود را رد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هرآنچه که باید درمورد اپل آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو بدانیم؛ تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی

ShrimpApplePro، شخصی که برای اولین بار در مورد این سبک طراحی صحبت کرد، می‌گوید اگر اپل بتواند سیستم فیس آیدی را به زیر نمایشگر آیفون خودش ببرد،‌ همین کار را می‌تواند در مورد دوربین آن هم انجام دهد. ولی Young می‌گوید نباید انتظار داشته باشیم حداقل تا سال ۲۰۲۴ دوربین به زیر نمایشگر آیفون برود. البته این خبر بدی هم محسوب نمی‌شود؛ چرا که اولین آزمایش‌های دوربین زیر نمایشگر در گوشی‌های اندرویدی خیلی موفقیت آمیز نبوده است.

یانگ می‌گوید طراحی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو شبیه به نمایشگر دو حفره‌ای گلکسی S10 پلاس سامسونگ یا گوشی‌های هواوی با حفره‌های دکمه‌ای شکل نیست؛ بلکه متفاوت از هر چیزی است که تاکنون دیده‌ایم.

گفته می‌شود اپل امسال از دو نسخه استاندارد آیفون (آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی) در کنار مدل‌های پرو (آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی) رونمایی خواهد کرد. در مدل‌های پرو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی فعلی جای خودش را به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داد. این گوشی‌ها همچنین از چیپست قدرتمندتر A16 Bionic قدرت خواهند گرفت.

با توجه به تغییراتی که اپل در طراحی و دوربین‌های نسل بعدی آیفون‌ها ایجاد می‌کند، طرفداران این کمپانی امیدوارند که سری آیفون ۱۴ بتوانند جزو بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ باشند.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.