تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 588377

نام کاربری iran@ در تلگرام با قیمت ۴میلیارد تومان فروخته شد

نام کاربری iran@ در تلگرام با قیمت ۴میلیارد تومان فروخته شد

نام کاربری [email protected] در تلگرام با قیمت ۴میلیارد تومان فروخته شد نام کاربری [email protected] اخیراً با رقمی معادل ۴میلیارد تومان در بازار خریدوفروش نام‌های کاربری تلگرام به فروش رسیده است. خریدار [email protected] یکی از بزرگترین کلکسیونرهای نام‌های کاربری فروخته‌شده در بازار تازه‌تأسیس تلگرام است که بر بستر شبکه بلاک چینی تون (TON)

نام کاربری [email protected] در تلگرام با قیمت ۴میلیارد تومان فروخته شد

نام کاربری [email protected] اخیراً با رقمی معادل ۴میلیارد تومان در بازار خریدوفروش نام‌های کاربری تلگرام به فروش رسیده است. خریدار [email protected] یکی از بزرگترین کلکسیونرهای نام‌های کاربری فروخته‌شده در بازار تازه‌تأسیس تلگرام است که بر بستر شبکه بلاک چینی تون (TON) کار می‌کند.

به گزارش ارزدیجیتال، تیم توسعه تلگرام مدتی است بازاری را به نام فرگمنت (Fragment) برای خریدوفروش نام‌های کاربری این پیام‌رسان راه‌اندازی کرده است. در این پلتفرم امکانی فراهم شده است تا افراد نام‌های کاربری متعلق به حساب خود، گروه‌ها یا کانال‌های تلگرامی‌شان را در قالب توکن‌های غیرمثلی و بر بستر بلاک چین تون (The Open Network) خریدوفروش کنند.

علاوه بر کاربران، خودِ تلگرام نیز برخی نام‌های کاربری خاص چهار‌حرفی را که پیش‌تر امکان ثبت و استفاده از آنها در این پیام رساند وجود نداشت، در فرگمنت برای فروش گذشته است. قیمت برخی از این نام‌های کاربری رقم قابل‌توجهی است و طبق اعلام پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، بازار فرگمنت تاکنون و در کمتر از یک ماه در مجموع ۵۰میلیون دلار نام کاربری به فروش رسانده است.

داده‌های موجود در پلتفرم فرگمنت نشان می‌دهد ۳ مورد از گران‌ترین نام‌های کاربری تلگرام که تاکنون به فروش رسیده‌اند عبارت‌اند از auto ،@[email protected] و [email protected] که با در نظرگرفتن قیمت کنونی تون کوین، توکن شبکه تون که نام‌های کاربر فرگمنت با آن معامله می‌شوند، به ترتیب حدود ۱.۷۶میلیون دلار، ۱.۵۵میلیون دلار و ۱.۴۷میلیون دلار برای خرید آنها هزینه شده است.

گران‌ترین نام‌های کاربری فروخته‌شده در بازار فرگمنت.

در میان این نام‌های کاربری خاص و گران‌قیمت که خودِ تلگرام فروشنده آنهاست، نام کاربری چهارحرفی [email protected] نیز دیده می‌شود. طبق داده‌های ثبت‌شده در فرگمنت، نام کاربری [email protected] در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) با پرداخت ۶۸٬۰۰۰ واحد تون کوین معادل ۱۱۵٬۶۰۰ دلار (حدود ۴میلیارد تومان) فروخته شده است.

خریدار [email protected] یکی از بزرگترین کلکسیونرهای نام‌های کاربری فروخته‌شده در فرگمنت است و طبق اطلاعات موجود در «tonapi.io»، نام‌های کاربری گران‌قیمت دیگری نظیر [email protected] و [email protected] را نیز در اختیار دارد. گفتنی است در حال حاضر حسابی با استفاده از نام کاربری [email protected] فعالیت نمی‌کند و مالک آن به احتمال زیاد صرفاً با هدف سرمایه‌گذاری این نام کاربری را خریداری کرده است.

اطلاعات فروش نام کاربری [email protected] در فرگمنت.

تلگرام پیش‌تر به‌خاطر فشارهای قانونی در آمریکا پروژه ارز دیجیتال خود (گرام) را متوقف کرده بود و از آن زمان به بعد فعالیت خاصی در این زمینه نداشت تا اینکه کمی بعد جمعی از توسعه‌دهندگان که خود را مستقل از تیم تلگرام معرفی می‌کردند، همان پروژه را با نام جدید «The Open Network» ادامه دادند. تیم تلگرام هم تأیید کرد که ارتباطی با پروژه جدید تون ندارد، اما از آن حمایت می‌کند.

تلگرام از ترس اینکه دوباره با مسائل قانونی درگیر شود، از زمان توقف پروژه گرام سیاست نسبتاً محافظه‌کارانه‌ای در برخورد با ارزهای دیجیتال داشته است. با وجود این، سود حاصل از فروش نام‌های کاربری در بازار فرگمنت با استفاده از فناوری بلاک چین تون و توکن‌های غیرمثلی، احتمالاً مدیران این مجموعه را به تعامل بیشتر با فضای ارزهای دیجیتال ترغیب کرده باشد.

پاول دورف اخیراً در کانال تلگرامی خود اعلام کرده است که هدف بعدی آنها پس از موفقیت فرگمنت، راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز و کیف پول‌های غیرامانی برای کمک به تمرکززدایی در فضای ارزهای دیجیتال است. او گفته است صنعت بلاک چین باید بتواند مأموریت اصلی خود را به سرانجام برساند و از نظر دورف این مأمورت «بازگرداندن قدرت به مردم» است.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.