نامه نگاری برای اولویت واکسیناسیون مددکاران گرمخانه ها/پیغامی برای نوبت واکسیناسیون دریافت نشده مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه در خصوص واکسیناسیون برای مددکاران ..

نامه نگاری برای اولویت واکسیناسیون مددکاران گرمخانه ها/پیغامی برای نوبت واکسیناسیون دریافت نشده

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه در خصوص واکسیناسیون برای مددکاران گرمخانه ها و اینکه نامه نگاری ها در این خصوص به کجا رسیده است؟ گفت: در خصوص بحث واکسن از زمانی که هنوز بحث کووید ١٩ مطرح نشده بود برای واکسن آنفلوانزا با وزارت بهداشت و.. مکاتبات انجام دادیم و اظهار کردیم که شرایط خاصی داریم. احساس می کنیم که هنوز سختی کار مددکاران به خوبی مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، سید مالک حسینی در ویدیو کنفرانس خبری که ظهر امروز برگزار شد در خصوص اجرای طرح زمستان گرم در حوزه های جذب و خدماتی که در گرمخانه ها ارائه شده اظهار کرد: در خصوص شناسایی و جذب آسیب دیدگان بر اساس آمار در سال ٩٩، ٨٩ هزار و ۶٨ نفر را از سطح شهر جذب کردیم. تعدادی از این افراد به گرمخانه ها و تعدادی به سامان سراها منتقل شدند.

وی گفت: البته در میان این ٨٩ هزار نفر قطعا تکرار زیاد است و ممکن است برخی چند دفعه جذب شده باشند.

وی ادامه داد: از تعداد کل تقریبا هزار و ٩٠٠ نفر خانم و سایر افراد آقا بودند. به نسبت سال قبل در جذب مردان ٣۴ درصد افزایش و در بانوان ٢۵ درصد کاهش داشتیم. در مجموع حدود ٣٢ درصد افزایش جذب افراد بی خانمان را داشتیم. تراکم جذب در زمستان بیشتر بود و حدودا از آبان ماه بالغ بر ۴٠ هزار نفر را جذب کرده ایم.

حسینی در ادامه در خصوص واکسیناسیون در مددکاران و اینکه نامه نگاری ها در این خصوص به کجا رسیده است؟ گفت: در خصوص بحث واکسن از زمانی که هنوز بحث کووید ١٩ نشده بود در خصوص واکسن آنفلوانزا با وزارت بهداشت و.. مکاتبات انجام دادیم و اظهار کردیم که شرایط خاصی داریم. احساس می کنیم که هنوز سختی کار مددکاران به خوبی مشخص نشده است.

وی گفت: زمانی که توزیع واکسن مطرح می شود متاسفانه مددکاران در اولویت قرار نمی گیرند. رایزنی های بسیاری در این خصوص داشتیم، قول هایی با نگاه مثبت نیز دریافت کردیم. به نظر من بعد از کادر درمان مددکاران در اولویت هستند.

سید مالک حسینی افزود: به نظر بنده به حوزه مددکاران کم لطفی شده است. تا انتهای سال ٩٩، بالغ بر ٩٣ نفر از همکاران ما درگیر کرونا شدند و به نسبت تعداد افراد آمار بالایی بود. در این موج جدید بیش از ٣٠ فرد کرونایی مثبت داشتیم. از این تعداد برخی در گرمخانه ها و بعضی در سازمان خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: تا به این لحظه ما هیچ پیغامی در خصوص نوبت واکسیناسیون مددکاران دریافت نکردیم.

وی در خصوص کرونا در گرمخانه ها گفت: تا پایان ٩٩ موردی که بدحال گزارش شود نداشتیم، یک مورد در یکی از گرمخانه ها که البته زیرمجموعه ما به آن معنا نبود مشاهده شد و متاسفانه در چندروز گذشته دو مورد مثبت داشتیم، البته تقریبا آن جا را قرنطینه کردیم. ما ایراد اساسی در خصوص قرنطینه داریم چرا که برخی از این افراد مصرف کننده مواد مخدر هستند.

وی افزود: البته حال این دو نفر خوب است و مشکلی ندارند. در یکی از این سامان سراها نیز همین مشکل را داشتیم که شش مددکار و چهار مددجو مبتلا به کرونا شدند. البته هم اکنون از حالت بحرانی خارج شده است.

وی در پاسخ به یک سوال در خصوص آمار جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت: در مورد معتادان متجاهر هیچ ماموریتی نداریم. همکاری برای تامین وسیله نقلیه داشتیم که البته گشت های ما نبودند. به این موضوع ورود نکردیم و نخواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران در خصوص افزایش کارتن خواب ها به لحاظ دیدگاه اجتماعی گفت: به نظر می رسد که افزایش تعداد به شدت سال گذشته نیست. اخیرا هم اخباری دیدیم که این عزیزان از سطح بزرگراه ها جمع آوری و جذب شدند که البته مراکز ماده ١۶ هم فعال هستند. پس از شیوع کرونا تقریبا تا اردیبهشت ماه و خرداد ماه به خاطر اجرای پروتکل ها تعطیل بودند. در آن دوره تنها مراکزی که تعطیل نشد گرمخانه ها و سامانسرا های شهرداری بود. در آن دوره حجم افرادی که اصطلاحا ماده ١۶ اطلاق می شدند مواردی بودند که به ما مراجعه می کردند. الان این مراکز به نسبت کمتر شدند.
وی در خصوص خصوص همراه سرا ها و اینکه آن ها غیر فعال شدند یا خیر ؟ گفت: آن ها غیر فعال نشدند حتی در حال افزایش ظرفیت ها هستیم. خوشبختانه برای بودجه سال آتی نیز، ردیف بودجه پیش بینی شده و شورای شهر هم همکاری خوبی کرد. تا پیش از این همراه سراها ردیف بودجه نداشت اما حالا تقریبا ۶ میلیارد تومان برای آن دیده شده است که آن را تقویت می کند.

وی افزود: هیچ گزارشی در خصوص تعطیلی همراه سراها نداشتیم و همکاری خوبی با یک موسسه برای افزایش پذیرش ها داشتیم.

ادامه دارد….

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل