تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر : 62584

ناسا: یک سیارک نگران کننده هفته آینده وارد مدار زمین می شود

ناسا: یک سیارک نگران کننده هفته آینده وارد مدار زمین می شود

ناسا: یک سیارک نگران کننده هفته آینده وارد مدار زمین می شودناسا اعلام کرد که هفته آینده یک سیارک نگران کننده وارد مدار زمین خواهد شد. این سیارک با سرعت تقریبی ۲۳۶۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است.
نا..

ناسا: یک سیارک نگران کننده هفته آینده وارد مدار زمین می شود

ناسا اعلام کرد که هفته آینده یک سیارک نگران کننده وارد مدار زمین خواهد شد. این سیارک با سرعت تقریبی ۲۳۶۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است.

ناسا هشدار داده که هفته آینده یک سیارک غول پیکر که بزرگتر از برج ایفل است وارد مدار زمین خواهد شد. قطر این صخره فضایی به ۳۳۰ متر می‌رسد و قرار است در ۲۰ آذر ماه از زمین عبور کند.

سیارک نگران کننده در راه مدار زمین

ناسا در حال حاضر سیارک نرئوس ۴۶۶۰ را زیر نظر دارد؛ زیرا قرار است از فاصله ۷.۴ میلیون کیلومتر زمین رد شود و همین نیز آن را در دسته‌بندی «بالقوه خطرناک» قرار می‌دهد. البته نیازی نیست نگران نشوید چراکه این سیارک تاثیری روی کره زمین نخواهد داشت.در واقع اگر همه چیز به خوبی پیش رود، با سرعت ۲۳۶۰۰ کیلومتر در ساعت از کنار ما عبور خواهد کرد.

سیارک نگران کننده

نرئوس در نزدیک‌ترین حالت به فاصله ۳.۸۴۰ میلیون کیلومتری زمین خواهد رسید که ده برابر بیش‌تر از فاصله ماه تا زمین است. شاید در نگاه اول این فاصله خیلی زیاد به نظر برسد؛ اما تاکنون هیچ سیارکی تا این اندازه نزدیک زمین نشده است.

ناسا هر جرم آسمانی که از فاصله ۱۹۳ میلیون کیلومتری زمین رد شود را در دسته‌بندی «جرم نزدیک به زمین» قرار می‌دهد. سالانه هزاران مورد از این اجرام از نزدیک زمین رد می‌شوند و دانشمندان نیز به بررسی آنها می‌پردازند تا در صورت احتمال برخورد هشدار دهند.

بر اساس معیار‌های سازمان‌های فضایی محافظه‌کار، هر جرم آسمانی که از فاصله ۷.۳ میلیون کیلومتری مدار زمین رد شد در دسته‌بندی «بالقوه خطرناک» قرار می‌گیرد.

سیارک نگران کننده نرئوس اولین بار در سال ۱۹۸۲ توسط فضانوردی به نام Eleanor Helin مشاهده شد. این سیارک معمولا هر چند وقت یکبار از مدار زمین می‌گذرد و به همین خاطر ناسا و سازمان فضایی ژاپن در نظر داشتند که با استفاده از فضاپیمای بدون سرنشین هایابوسا آن را از مسیر خود خارج کنند. هرچند که در نهایت این فضاپیما برای بررسی سیارک Itokawa به فضا ارسال شد.

منبع :nypostمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.