تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 70625

ناسا جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ را اعلام کرد

ناسا جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ را اعلام کرد

ناسا جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ را اعلام کردسازمان فضایی ناسا جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ را منتشر کرد. پس از موفقیت آمیز بودن این مأموریت، آرتمیس ۲ و ۳ نیز تا سال ۲۰۲۴ پرتاب می‌شوند.
ناسا به تازگی جزئیات جد..

ناسا جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ را اعلام کرد

سازمان فضایی ناسا جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ را منتشر کرد. پس از موفقیت آمیز بودن این مأموریت، آرتمیس ۲ و ۳ نیز تا سال ۲۰۲۴ پرتاب می‌شوند.

ناسا به تازگی جزئیات جدیدی از مأموریت آرتمیس ۱ منتشر کرد که نشان می‌دهد دو موشک غول پیکر SLS و راکت اوریون قرار است تحت آزمایش‌های ۴۸ ساعته قرار بگیرند. ماجرای مأموریت آرتمیس از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و ناسا درباره حمل موشک غول آسای SLS و فضاپیمای اوریون اطلاعاتی منتشر کرد.

جزئیات ماموریت آرتمیس ۱ فاش شد

در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ یک حمل کننده به نام Crawler-Transporter 2 که توسط ناسا ساخته شده این دو راکت سنگین را به مقصد سکوی ۳۹B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انتقال داد. این حمل کننده با سرعت ۱.۳ کیلومتر بر ساعت توانست دو موشک اس ال اس و اوریون را به مقصد ۳۹B برساند.

ماموریت آرتمیس 1

این حرکت ناسا نشان می‌دهد که قرار است در سال‌های آینده شاهد برنامه‌های جذابی از سوی این سازمان فضایی باشیم. در فروردین ماه سال جاری این موشک قرار است آزمایشی تحت عنوان «تمرین لباس خیس» را انجام دهد. این آزمایش تمامی مراحلی را که یک موشک در فضای واقعی تجربه می‌کند، از سر خواهد گذراند.

آن طور که ناسا برنامه زمانی انجام این آزمایش را اعلام کرده باید تاریخ‌های ۱۲ تا ۱۴ فروردین را برای تکمیل آن معین کرد. همچنین قرار است علاوه بر تمرین لباس خیس، آزمایش عملیات بارگیری پیشرانه مخازن موشک، انجام شمارش معکوس پرتاب کامل و تخلیه مخازن مجددا انجام شود.

به گفته برخی از مقامات ناسا، با خوب پیش رفتن اوضاع و نبود مانع و مشکل جدی، این آزمایش قرار بود روز جمعه ۱۲ فروردین ماه از ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ آغاز شود و حدود دو روز بعد به اتمام می‌رسد. البته زمان پرتاب دقیق فضاپیمای اوریون از سوی ناسا اعلام نشده و بعید است که تاریخ پرتاب این موشک زودتر از ماه ژوئن باشد.

ماموریت آرتمیس 1

گفتنی است که مأموریت آرتمیس ۱ یک فضاپیمای بدون سرنشین است و قرار است زمین را به مقصد مدار ماه ترک کند. پرتاب احتمالی این موشک در تابستان سال جاری برنامه‌ریزی شده و قرار است پس از فراهم آمدن و موفقیت آمیز بودن این مأموریت، آرتمیس ۲ و ۳ نیز در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته ناسا، در مأموریت آرتمیس ۱، فضاپیمای اوریون به مدار ماه خواهد رفت و شرایط و اوضاع را برای آرتمیس ۲ رصد می‌کند و پس از مناسب بودن شرایط، آرتمیس ۲ نیز فضانوردان را به مدار ماه می‌فرستد و سرانجام مأموریت سوم ناسا قرار است انسان را روی ماده پیاده کند. در صورت فراهم آمدن اوضاع، مأموریت آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.