تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۰۷
کد خبر : 586800

ناسا ، لبخند خورشید را برای اولین بار ثبت کرد!

ناسا ، لبخند خورشید را برای اولین بار ثبت کرد!

ناسا ، لبخند خورشید را برای اولین بار ثبت کرد! شاید تصور کنید که خورشید فقط در نقاشی و کارتون‌ها لبخند می‌زند؛ ولی اگر تصویر شکار شده توسط ناسا را ببینید، احتمالا نظرتان عوض می‌شود! بعضی وقت‌ها، یک لبخند غیر منتظره می‌تواند روزتان را بسازد؛ اما لبخندی بزرگ‌تر از این را در جایی پیدا نمی‌کنید.

ناسا ، لبخند خورشید را برای اولین بار ثبت کرد!

شاید تصور کنید که خورشید فقط در نقاشی و کارتون‌ها لبخند می‌زند؛ ولی اگر تصویر شکار شده توسط ناسا را ببینید، احتمالا نظرتان عوض می‌شود!

بعضی وقت‌ها، یک لبخند غیر منتظره می‌تواند روزتان را بسازد؛ اما لبخندی بزرگ‌تر از این را در جایی پیدا نمی‌کنید. تصویر منتشر شده در توییتر ناسا، خورشید را در حالی نشان می‌دهد که انگار با نهایت خوشحالی، می‌خندد. اما این لبخند بامزه خورشید، واقعا چیست؟

چیزی که مشاهده می‌کنید، حفره‌های تاجی خورشید هستند (همان لکه‌های سیاه)؛ جایی که شعله‌ها و بادهای خورشیدی با شدت به درون فضا فوران می‌کنند. این عکس هم درست به موقع ثبت شد. در میان فعل و انفعالات دیوانه‌وار خورشید، آن دو حفره تاجی دقیقا شکل دو چشم را به خود گرفتند و سومی هم لبخند بر لب خورشید نشاند.

بیشتر بخوانید: تصویر بی‌نظیر تلسکوپ اینوی از سطح خورشید را با جزئیات بالا ببینید

این پدیده روانشناختی، پاریدولیا نام دارد؛ یعنی دیدن علایم و الگوهای رندوم، به صورت اشکال معنادار. نمونه دیگر این پدیده، دیدن ابرها به شکل سر و صورت انسان یا حیوانات است.

بعضی کاربران توییتر، تصویر خندان خورشید را به چیزهای دیگری هم تشبیه کرده‌اند. مثلا این کاربر، از The Stay-Puft Marshmallow Man (یکی از شخصیت‌های فرنچایز Ghostbusters) نام برده که پربیراه هم نگفته است!

گوست باسترز
لبخند خورشید

حالا که خورشید هم لبخند می‌زند، ای کاش ما نیز بهانه‌ای برای خندیدن داشتیم.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.