تاریخ انتشار: جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

نادر طالب زاده نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافت، این خبر توسط حمید جوادی که یکی از دستیاران وی بود تایید شده است ، به گزارش کافه دانش نادر طالب زاده از آذر ماه ۱۴۰۰ مشکلات حادی در قلب خود روبرو شد ، از عوارض  ناشی این موضوع لختگی خون و عارضه های قبلی …

نادر طالب زاده نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافت، این خبر توسط حمید جوادی که یکی از دستیاران وی بود تایید شده است ، به گزارش کافه دانش نادر طالب زاده از آذر ماه ۱۴۰۰ مشکلات حادی در قلب خود روبرو شد ، از عوارض  ناشی این موضوع لختگی خون و عارضه های قبلی بود.

در روز های اخیر نادر طالب زاده در بیمارستان بستری شده بود ، که براساس گزارشی که منتشر شده است به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

بیوگرافی نادر طالب زاده

نادر طالب زاده در سال ۱۳۳۲ در شهر تهران متولد شد ، وی فعالیت های خود را در حوزه تهیه کنندگی ، بازیگری ، مستند سازی و کارگردانی ادامه داد.

وی همچنین یکی از برنا مه سازان قدیمی در شبکه افق بود ، همچنین براساس اطللاعات منتشر شده وی یکی از افراد موثر در تاسیس شبکه افق بوده است ، همچنین یکی از اعضای اندیشه ورز این شبکه بود. از فعالیت های کارگردانی طالب زاده می توان به سریال بشارت منجی اشاره کرد ،ایشان فعالیت های هنوری خود را از سال ۱۳۵۹ در صدا و سیما با ساخت مستند شروع کرده بود.

نادز طالب زاده در حوزه تدریس هم فعال بود ، وی یکی از مدرسین مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در وزارت ارشاد اسلامی هم بوده است.

شایعات در مورد نادر طالب زاده

طالب‌زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا هم بوده است وی در جنگ بوسنی نیز شرکت کرده بود. از دیگر شایعاتی که در نشریات در مورد ایشان مطرح شده بود ، مصاحبه های وی با کاترین شکدم است که در دوران انتشار اخبار وی اعلام شد که نادر طالب زاده چندین برنامه و مصاحبه با کاترین شکدم داشته است .

نادر طالب زاده در مورد برنامه تلویزیونی با کاترین شکدم و شایعاتی که در مورد دعوت او به ایران توسط نادر طالب زاده گفت : کاترین شکدم را بنده به ایران دعوت نکرده ام ، وی از جای دیگری دعوت شده است .

همچنین نادر طالب زاده اعلام کرده بود که با توجه به درخواست کاترین شکدم از طرف یک شبکه تلویزیونی روسی برای مصاحبه با آیت الله رئیسی ، بنده با توجه به اینکه در تیم حمایت از آقای رئیسی بودم ، هماهنگی های لازم برای مصاحبه وی را انجام دادم.

پیام تسلیت مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در پی درگذشت استاد نادرطالب زاده
سید مجید پوراحمدی در پیامی درگذشت نادر طالب زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون را تسلیت گفت.
درگذشت هنرمند ارزش مدار و با ایمان مرحوم نادر طالب زاده موجب تأسف و تأثر فراوان شد. استاد طالب‌زاده یکی از برجسته ترین چهره های هنر انقلاب اسلامی بود که در طول عمر پربرکت خویش همواره در راه بازنمایی و تبیین اندیشه‌های اسلام و انقلاب تلاش کرد و در این راه شاگردانی شایسته تربیت نمود که راه او را در خدمت به فرهنگ و هنر کشور ادامه خواهند داد. بی شک یاد و نام وی در قلب دوستدارانش مانا و جاویدان خواهد بود.
اینجانب فقدان آن برادر عزیز را که در ایام پربرکت ماه مبارک رمضان و در روز قدس آسمانی شد، به جامعه فرهنگ و هنر کشور، دوستداران و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال رحمت الهی برای آن مرحوم و صبرو شکیبایی برای خانواده محترمش آرزو می‌نمایم.
سید مجید پوراحمدی

منبع عصر ایران و خبرگزاری فارس

خروج از نسخه موبایل