تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۲۲
کد خبر : 40684

نابودی ۹۹ درصدی باکتری‌ها در آب آلوده با فیلتر چوب طبیعی

نابودی ۹۹ درصدی باکتری‌ها در آب آلوده با فیلتر چوب طبیعی

نابودی ۹۹ درصدی باکتری‌ها در آب آلوده با فیلتر چوب طبیعی فیلترهای جدید ساخته شده از چوب طبیعی قادر هستند تا ۹۹درصد از باکتری‌های موجود در آب آلوده را از بین ببرند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ..

نابودی ۹۹ درصدی باکتری‌ها در آب آلوده با فیلتر چوب طبیعی

نابودی ۹۹ درصدی باکتری‌ها در آب آلوده با فیلتر چوب طبیعی

فیلترهای جدید ساخته شده از چوب طبیعی قادر هستند تا ۹۹درصد از باکتری‌های موجود در آب آلوده را از بین ببرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، برآورد می‌شود که ۷۹۰ میلیون نفر از جمعیت جهان معادل ۱۱ درصد جمعیت جهان به آب پاک دسترسی ندارند. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در حال کار بر روی روش‌هایی برای به حداقل رساندن این عدد هستند و یکی از این تیم‌ها را محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) تشکیل می‌دهند.

اکنون این محققان به یک راه حل بسیار ساده و طبیعی رسیده‌اند که استفاده از چوب است. به طور مشخص، آنها با تبدیل درختان بدون گل مانند کاج به فیلترهای آب به این مهم دست یافته‌اند.

قسمت داخلی این نوع چوب حاوی چوب‌های نازک پوشیده شده از آوند است. آوندها مجراهای نی مانندی هستند که آب را از تنه و شاخه‌های درخت بالا می‌کشند. آوندها توسط غشایی که مانند غربال‌گر کار می‌کنند به یکدیگر متصل می‌شوند.

این توانایی فیلتر کردن طبیعی همان چیزی است که تیم MIT بر آن تمرکز کرده و بر تحقیقات قبلی انجام شده در سال ۲۰۱۴ افزوده است.

محققان برای جلوگیری از خشک شدن یا مسدود شدن فیلترهای چوب، به مدت یک ساعت بخش‌های کوچکی از چوب را در آب داغ خیسانده و سپس قبل از خشک شدن، آنها را در اتانول فرو بردند. این کار اجازه می‌دهد فیلتر نفوذ خود را حفظ کند و از مسدود شدن فیلتر جلوگیری شود.

نمونه‌های جدید این فیلترهای طبیعی در شرایط واقعی در هند، جایی که بیش از ۱۶۰ میلیون نفر به آب آشامیدنی پاک و مطمئن دسترسی ندارند، ایجاد و آزمایش شدند. به نظر می‌رسد این فیلترها قادر به از بین بردن باکتری‌هایی مانند "ای. کولی" و روتاویروس که یکی از مهم‌ترین دلایل اسهال است، هستند.

به طور دقیق، این فیلترها تصفیه کننده ۹۹ درصد از هر دو آلاینده فوق را از بین بردند.

به سادگی با اضافه کردن یکی از این فیلترهای چوبی به یک شیر آب، کیفیت زندگی می‌تواند به شدت بهبود یابد.

آنچه در مورد این فیلترها بیشتر جالب است این است که می‌توان آنها را از درختان بومی تهیه کرد، یعنی دقیقاً همان کاری که محققان در مرحله تحقیق در هند انجام دادند.

این فیلترها می‌توانند آب لوله کشی محلی را با اطمینان از وجود باکتری‌ها پاک کنند. آنها این کار را با سرعت یک لیتر در ساعت انجام می‌دهند و روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ لیتر آب را تصفیه می‌کنند.

این فیلترها همچنین پتانسیل استفاده در محیط‌های جمعی را برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها از آب آشامیدنی آلوده نشان می‌دهند.

اقدامات بعدی محققان، انجام آزمایشات و مطالعات بیشتر برای ادامه یافتن موثرترین روش برای همه افراد درگیر با این مشکل است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.