تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 590528

میکرونیدلینگ چطور جای جوش و لکهای پوستی را درمان میکند؟

میکرونیدلینگ چطور جای جوش و لکهای پوستی را درمان میکند؟

میکرونیدلینگ یک از کارهای زیبایی کم تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوست بدن و صورت با تحریک و تولید کلاژن استفاده می‌شود. این درمان که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود، با استفاده از سوزن‌های ریز و استریل شده سوراخ‌های ریزی را در پوست ایجاد می‌کند. اگر بیماری خاصی ندارید و نگرانی

میکرونیدلینگ یک از کارهای زیبایی کم تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوست بدن و صورت با تحریک و تولید کلاژن استفاده می‌شود. این درمان که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود، با استفاده از سوزن‌های ریز و استریل شده سوراخ‌های ریزی را در پوست ایجاد می‌کند. اگر بیماری خاصی ندارید و نگرانی پوستی خاصی دارید که به درمان‌های خانگی یا سایر انواع روش‌های پوستی مانند لایه‌برداری شیمیایی پاسخ نداده‌اند، کاندیدای ایده‌آلی برای این روش هستید.

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به دلیل مزایای آن محبوبیت پیدا کرده است. پوست را با حداقل ناراحتی و زمان جوانسازی و آبرسانی می‌کند و برای هر نوع نیاز پوستی مناسب است. میکرونیدلینگ فواید زیادی دارد از جمله:

  • کاهش ظاهر اسکارها، از جمله اسکار آکنه
  • کاهش چین و چروک
  • کاهش منافذ بزرگ شده
  • کاهش لکه‌های تیره صورت
  • صاف کردن رنگ ناهموار پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش ظاهر علائم کششی
  • کاهش ظاهر اسکار
  • تقویت رشد مو در بیماری آلوپسی

 

مناطق مورد نظر برای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ صورت بیشتر از بقیه استفاده می‌شود البته علاوه بر مشکلات پوستی صورت، برای درمان ترک‌های پوستی در سایر نواحی بدن نیز استفاده می‌شود. یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که میکرونیدلینگ صورت ترکیب با فیلرها برای درمان ترک روی ران‌ها و ناحیه شکم موثر است. از میکرونیدلینگ برای درمان جای زخم در هر کجای از بدن میشود استفاده کرد.

 

برای انجام میکرونیدلینگ چه کار کنیم؟

برای انجام میکرونیدلینگ در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان‌فر با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

 

میکرونیدلینگ چگونه کار میکند؟

پوست با افزایش سن یا آسیب کلاژن از دست می‌دهد. میکرونیدلینگ با تحریک پوست به ساخت کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کند. سوزن‌های ریز این روش باعث آسیب جزئی به پوست می‌شود و پوست با ساخت بافت غنی از کلاژن به آن تحریک پوستی پاسخ می‌دهد. بافت پوست جدیدتر معمولاً یکدست‌تر است. کلاژن اضافی به سفت‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

 

میکرونیدلینگ ممکن است با سرم‌های موضعی، فرکانس رادیویی و پلاسمای غنی از پلاکت نیز ترکیب شود. متخصص پوست می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های درمانی اضافی و هزینه‌های تخمینی کمک کند.

 

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

مانند تمام عمل‌های زیبایی، میکرونیدلینگ نیز ممکن است خطراتی داشته باشد. شایع‌ترین عارضه جانبی، تحریک جزئی پوست بلافاصله پس از اتمام کار است. همچنین ممکن است برای چند روز قرمزی مختصری سطح پوست مشاهده کنید. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر ممکن است کاندیدای ایده‌آل برای میکرونیدلینگ نباشید از جمله این عوارض می‌توان به خون‌ریزی، کبودی و عفونت اشاره کرد.

اگر بیماری‌های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما دارید و یا زخم‌های باز یا آکنه فعال دار بهتر است قبل از اقدام به میکرونیدلینگ آنها را کاملاً درمان کنید. در صورت داشتن پرتودرمانی در این اواخر باید مدتی از آن بگذرد تا بتوانید میکرونیدلینگ را انجام دهید. همچنین زنان که باردار هستند ممکن است قبل از درمان نیاز به معاینه توسط متخصص داشته باشند.

 

مراحل انجام میکرونیدلینگ

در طول این عمل، پزشک با استفاده از ابزاری شبیه به قلم با سوزن‌های ریز و استریل که در داخل قلم قرار دارند، سوراخ‌های ریز در زیر سطح  پوست ایجاد می‌کند. نوک سوزن‌ها بقدری ظریف و نازک است که احتمالاً حین کار متوجه آنها نخواهید شد. پزشک معمولاً ابزار را به طور مساوی روی پوست شما حرکت می‌دهد تا بافت پوست تازه بازسازی شده یکدست شود.

تقریباً 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از انجام این کار، پزشک بی‌حسی موضعی را در ناحیه درمانی اعمال می‌کند. این کار باعث بیحس شدن پوست در طول فرآیند میکرونیدلینگ می‌شود که حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. در مجموع متوسط جلسه میکرونیدلینگ حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

 

بعد از میکرونیدلینگ چه انتظاری باید داشت؟

ممکن است در چند روز اول پس از عمل متوجه سوزش و قرمزی پوست شوید. این یک پاسخ طبیعی به آسیب‌های کوچکی است که توسط سوزن‌های پوست شما ایجاد می‌شود. میکرونیدلینگ به اندازه جراحی پلاستیک تهاجمی نیست و زمان بهبودی کمی دارد. می‌توانید پس از عمل به محل کار یا مدرسه برگردید.

بهتر است قبل از آرایش کردن، اجازه دهید پوستتان خوب شود. با این حال، پس از گذشت زمان مناسب، ضد آفتاب می‌تواند به پنهان کردن قرمزی کمک کند. پوست شما نیز به آفتاب حساس‌تر خواهد بود، پس باید از ضد آفتاب استفاده کنید. با این حال توصیه می‌شود قبل از قرار دادن پوست در معرض نور خورشید و مواد شیمیایی خشن، یک هفته صبر کنید.

 

بهترین مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ چیست؟

شما می‌توانید با روش‌های زیر به بهبود پوست خود پس از میکرونیدلینگ کمک کنید:

  • هیدراته ماندن
  • استفاده از سرم آنتی اکسیدان
  • با استفاده از ماسک خنک کننده
  • استفاده از پپتیدهای محرک کلاژن

از آنجایی که کانال‌های پوست شما پس از عمل باز و حساس هستند، بهتر است از موارد زیر در هفته اول بهبودی خودداری کنید:

  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • محصولات مراقبت از پوست با آلفا هیدروکسی اسید و رتینول
  • لوازم آرایش
  • تعریق

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.