تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 72429

مین ضد زره آلمانی DM22 PARM در اوکراین رویت شد

مین ضد زره آلمانی DM22 PARM در اوکراین رویت شد

مین ضد زره آلمانی DM22 PARM در اوکراین رویت شدروس‌ها در اوکراین با نوعی مین ضد زره ساخت آلمان به نام DM22 PARM روبرو شدند که توسط مدافعان اوکراینی کار گذاشته‌اند.
به نظر می‌رسد آلمان شماری مین ضد زره ..

مین ضد زره آلمانی DM22 PARM در اوکراین رویت شد

روس‌ها در اوکراین با نوعی مین ضد زره ساخت آلمان به نام DM22 PARM روبرو شدند که توسط مدافعان اوکراینی کار گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد آلمان شماری مین ضد زره DM22 PARM و DM31 PARM 2 برای اوکراینی‌ها ارسال کرده که البته از شمار ارسالی آن‌ها اطلاعی در نیست و پیشتر نیز هیچ خبری به تحویل چنین سلاحی اشاره نکرد. گرچه آلمان پیشتر گفته بود بیش از ۲ هزار مین در انواع مختلف برای اوکراین ارسال می‌کند که بعید است از انواع ضد نفر باشند و همگی ضد تانک هستند. در این بین شمار نامشخصی از آن‌ها نیز از خانواده PARM ساخت کمپانی آلمانی TDW می‌باشند.

DM22 PARM

مین PARM که توسط روس‌ها در اوکراین کشف شد

این مین‌ها اواخر دهه ۱۹۸۰ توسعه یافته و در دهه ۱۹۹۰ وارد خدمت شدند. منابع غیررسمی از تحویل بیش از ۲۵ هزار واحد از آن‌ها حکایت دارند. این دو مین در اصل یک پرتابگر راکت ضد زره هستند که با ۳ پایه روی زمین مستقر شده و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه داشته تا پس از تحریک ماشه توسط هدف، به سمت آن چرخیده و راکت را به سویش شلیک کند. برد راکت در PARM که با نام DM12 نیز شناخته می‌شود بین ۲ تا ۴۰ متر و در نسخه PARM 2 تا ۱۰۰ متر می‌رسد.

DM22 PARM

سرجنگی به شدت انفجاری و ضد تانک DM22 می‌تواند تا ۶۰۰ میلی‌متری در زره تانک نفوذ کند، در حالی که برای DM31 توان نفوذ به ۷۵۰ میلی‌متری افزایش یافته است. از آنجا که راکت در ارتفاع کم پرواز کرده و با احتمال بسیار زیاد از کنار برخورد می‌کند، توان نفوذ کافی به زره تانک‌های روسی را دارد. PARM 2 یک جستجوگر فروسرخ نیز دارد تا پس از تحریک، هدف را با کمک سنسور خود کشف و سپس راکت را به سمتش شلیک کند. راکت پیش از شلیک در حالت قائم قرار داشته و هنگام شلیک ۹۰ درجه می‌چرخد تا به سمت هدف قرار گیرد. سرعت راکت در هر دو مدل ۱۲۰ متر بر ثانیه است.

DM22 PARM

ماشه این مین یک کابل فیبرنوری ۴۰ متری است که در جاده و در مسیر حرکت دشمن قرار می‌گیرد و در صورتی که تانک از رویش رد شد، مین تحریک می‌شود. راکت پس از شلیک و خروج از لوله بالک‌های پایدار کننده خود را باز می‌کند تا پرواز باثباتی داشته باشد. به منظور افزایش ایمنی مین ۵ دقیقه پس از نصب فعال می‌شود. همچنین برنامه ریزی می‌شوند که مثلا بین ۱ ساعت تا حداکثر ۴۰ روز فعال باشند و پس از این بازه به منظور خنثی شدن خطرشان، غیرفعال می‌شوند.

منبع :Military Leakمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.