تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر : 583751

مینی ون برقی ایکس باس، رویای طبیعت گردها را به واقعیت تبدیل می‌کند + ویدیو

مینی ون برقی ایکس باس، رویای طبیعت گردها را به واقعیت تبدیل می‌کند + ویدیو

مینی ون برقی ایکس باس، رویای طبیعت گردها را به واقعیت تبدیل می‌کند + ویدیو مینی ون برقی ایکس باس، یک کمپر خلاقانه و الکتریکی از کشور آلمان است که با ظاهر جذاب خود، هر طبیعت گردی را سمت خودش می‌کشاند. پس این شما و این XBus. شرکت آلمانی “ElectricBrands” یکی از سازندگان خودروهای برقی

مینی ون برقی ایکس باس، رویای طبیعت گردها را به واقعیت تبدیل می‌کند + ویدیو

مینی ون برقی ایکس باس، یک کمپر خلاقانه و الکتریکی از کشور آلمان است که با ظاهر جذاب خود، هر طبیعت گردی را سمت خودش می‌کشاند. پس این شما و این XBus.

شرکت آلمانی “ElectricBrands” یکی از سازندگان خودروهای برقی عجیب و غریب محسوب می‌شود که همیشه بازدیدکنندگان غرفه‌های خود در نمایشگاه‌های مختلف، ذوق زده می‌کند. این برند تقریبا در اوایل سال 2021، از مینی ون باریِ برقی خود در قالب یک خودرو کانسپت رونمایی کرد و اکنون پس از گذشت یک سال، تصمیم گرفته است تا این مینی ون را در قامت یک کمپر برقی، به بازار بفرستد.

خودرو مفهومی eBus

در ادامه به سراغ مشخصات فنی و امکانات جذاب این مینی ون کمپر الکتریکی می‌رویم اما اگه قبل از پرداختن به مشخصات فنی و کابین زیبای این خودرو برقی مخصوص طبیعت گردی، با ما همراه باشید تا در یک ویدیو جذاب، تمام زوایای XBus را بهتر ببینیم.

نگاهی به ون برقی ایکس باس

طراحی ظاهری این کمپر، واقعا مینیمال و لطیف است. از بدنه‌ی سه رنگ جذاب آن که عبور کنیم، به سقف پاپ اوت می‌رسیم که علاوه بر یک نورگیر کارآمد، ارتفاع کابین را هم افزایش می‌دهد. به علاوه کابین این کمپر الکتریکی هم به طور اختصاصی برای دو سرنشین و یک آشپزخانه کوچک همراه با سینک و اجاق گاز تک شعله، طراحی شده است. البته شاید نام گذاری خلاقانه این محصول در کنار رنگ آمیزی زیرکانه‌ی آن، شما را به یاد کنسول Xbox بیندازد اما شرکت سازنده، هر گونه کپی برداری و تشابه‌ای را انکار می‌کند.

ون برقی ایکس باس

اما بیایید و به کابین این خودرو که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود هم سری بزنیم. در این قسمت، هر آنچه که برای یک طبیعت گردی سبک را لازم داشته باشید، می‌توانید پیدا کنید. در پشت صندلی‌های ردیف جلویی یک تلویزیون با بازوی متحرک را شاهد هستیم که می‌توانید این TV را به سقف بچسبانید یا آن را در هر زاویه‌ای که تمایل داشته باشید، قرار دهید.

کابین ون برقی ایکس باس
کابین ون برقی ایکس باس
کابین ون برقی ایکس باس

در اصل ابعاد مینی ون برقی ایکس باس شامل 3945 میلی متر طول می‌شود و به علاوه می‌تواند تا یک تن بار را به راحتی حمل کند. نهایت سرعت این مینی ون برقی کمپر هم به 100 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ون برقی ایکس باس

همچنین در ردیف دوم با یک تخت خواب کشویی طرف هستیم که در حالت عادی، می‌توانید آن را جمع کنید. به علاوه درب‌های مینی ون برقی ایکس باس هم در سه حالت رولز رویسی، عمودی و معمولی باز می‌شوند.

ون برقی ایکس باس

عملکرد تخت خواب کشویی و سقف پاپ اوت در ون برقی ایکس باس

این خودرو برقی دقیقا بر اساس استانداردهای خودروهای برقی چهار چرخ اروپا یا همان «کواد سایکل ها» (quad cycle) طراحی شده است. در همین راستا چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت 15 کیلو وات (تقریبا 20 اسب بخار)، در اختیار هر چهار چرخ قرار گرفته‌اند که واقعا نا امید کننده به نظر می‌رسند. البته این موتورهای الکتریکی در بهترین حالت خود می‌تواند حتی 56 کیلو وات (75 اسب بخار) قدرت را به مدت خیلی کوتاه، در اختیار راننده قرار دهد.

ون برقی ایکس باس

ون برقی ایکس باس
ون برقی ایکس باس

خریداران بسته به نیاز خود می‌توانند پکیج باتری‌های 10 یا 30 کیلو وات ساعتی را انتخاب کنند. باتری‌های 10 کیلو وات ساعتی در ایکس باس با هر بار شارژ، قادر هستند تا یک مسافتِ 140 کیلومتری را بدون کوچکترین مشکلی طی کنند. اما اگر به سراغ باتری‌های 30 کیلو وات ساعتی بروید، این عدد به 420 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که این باتری‌ها از نوع «باتری‌های لیتیوم یون بدون کبالت» هستند.

ون برقی ایکس باس

همچنین بر روی سقف این خودرو طبیعت گردی هم پنل‌های خورشیدی نصب شده است اما در مورد بهره وری و کارآمد بودن آن‌ها، فعلا چیزی نمی‌دانیم.

ون برقی ایکس باس
ون برقی ایکس باس
ون برقی ایکس باس

در نهایت به قیمت ایکس باس می‌رسیم که متاسفانه چیزی فراتر از خودکشی محض است. شرکت آلمانی ElectricBrands، جدیدترین محصول کمپر برقی خود را با برچسب قیمت 30 هزار دلار معرفی کرده است و قصد دارد تا در اوایل سال 2023، اولین سفارش‌ها را تحویل دهد؛ البته اگر با این قیمت، سفارشی هم ثبت شود!

باز طراحی ماشین چهار جرخ کلاسیک بی ام و Isetta در قامت یک EV

ون برقی ایکس باس - بی ام و ایستا برقی

شاید شما هم با ماشین چهار چرخ کلاسیک کوچک باواریایی‌ها یعنی بی ام و ایستا یا همان Isetta، آشنا باشید. شرکت «الکتریک برندز» علاوه بر مینی ون برقی ایکس باس، ماشین چهار چرخ ایستا (نام این خودرو و نه به معنای ایستاده) را هم با ظاهری جدید در قالب یک خودرو برقی با طول 2.5 متر و شعاع حرکت 200 کیلومتر با هر بار شارژ، به صحنه فرستاده است.

ون برقی ایکس باس - بی ام و ایستا برقی
ون برقی ایکس باس - بی ام و ایستا برقی

این خودرو خاطره انگیز آلمانی هم دقیقا به مانند دیگر محصول این شرکت یعنی XBus، از چهار موتور الکتریکی مجزا برای هر چرخ بهره می‌برد. متاسفانه قدرت دقیق این چهار موتور را نمی‌دانیم اما شرکت سازنده اعلام کرده است که این اعداد، تقریبا شبیه به مشخصات فنی XBus هستند.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

آیتو M7؛ شاسی بلند بهمن موتور برای بازار ایران و سریع‌تر از دوج چارجر RT + ویدیو

خودرو برقی های فای Z با کابینی شبیه به سفینه‌های فضایی معرفی شد + ویدیو

بی ام و M3 Touring با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین استیشن واگن جهان است + ویدیو

عجیب ترین بی ام و جهان با پیشرانه تسلا و قدرت ۴۵۰ اسب بخار + ویدئو

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.