تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۵۰
کد خبر : 68690

میزان خسارت احتمالی بمب اتم به محل زندگی خود را از طریق این سایت ببینید

میزان خسارت احتمالی بمب اتم به محل زندگی خود را از طریق این سایت ببینید

میزان خسارت احتمالی بمب اتم به محل زندگی خود را از طریق این سایت ببینیدجنگ روسیه و اوکراین، دنیا را بابت آغاز جنگ هسته‌ای نگران کرده است. از طریق این سایت می‌توانید خسارت بمب اتم به محل زندگی خود را م..

میزان خسارت احتمالی بمب اتم به محل زندگی خود را از طریق این سایت ببینید

جنگ روسیه و اوکراین، دنیا را بابت آغاز جنگ هسته‌ای نگران کرده است. از طریق این سایت می‌توانید خسارت بمب اتم به محل زندگی خود را مشاهده کنید.

با اوج‌گیری جنگ روسیه و اوکراین و به دنبال آن تهدید ولادیمیر پوتین به آغاز جنگ هسته‌ای، همه از آغاز جنگ جهانی سوم و به دنبال آن حمله هسته‌ای کشورها به همدیگر، هراسان شده‌اند. نقشه Nuke Map نیز با نمایش اثرات انفجار بمب اتم، به جان کاربران ترس انداخته است.

با نقشه Nuke Map که توسط وب‌سایت Nuclear Secrecy ساخته شده، می‌توانیم عواقب جبران‌ناپذیر آغاز جنگ جهانی سوم و استفاده از بزرگ‌ترین بمب طراحی‌شده تاکنون یعنی بمب تزار توسط روسیه را مشاهده کنیم. بمب ۵۸ مگاتنی تزار را عده‌ای از دانشمندان روسی در «دوران باشکوه اتحاد جماهیر شوروی» طراحی کردند. هم‌اکنون تنها یک نسخه نهایی به همراه دو نمونه اولیه از بمب تزار موجود هستند.

بمب تزار روسیه

در حال حاضر مشخص نیست که نسخه نهایی مذکور در کجا قرار دارد، ولی دو نمونه اولیه این بمب در موزه سلاح اتمی روسیه در شهر ساروف و موزه سلاح‌های هسته‌ای در اسنژینسک نگهدار می‌شوند.

حالا نقشه Nuke Map که از اینجا می‌توانید به آن مراجعه کنید، به شما نشان می‌دهد که بمب اتم روسیه یا سایر بمب‌های اتم تا چه حد در محل زندگی شما ویرانی به بار خواهند آورد. این سایت امکان انتخاب سلاح هسته‌ای، موقعیت مکانی و سایر جزئیات مربوط به انفجار را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید:

بریتانیا نقشه پناهگاه‌های امن در برابر بمب اتم را منتشر کرد؛ جنگ هسته‌ای در راه است؟

شعاع انفجار بمب اتم در تهران

به‌عنوان مثال، اگر تهران مرکز انفجار بزرگ‌ترین بمب آزمایش‌شده تاکنون یعنی بمب ۵۰ مگاتنی تزار باشد، شعاع تشعشع تا ۳.۱۴ کیلومتر خواهد بود، درحالی که شعاع گلوله آتشین به ۴.۶۲ کیلومتر می‌رسد. همچنین شعاع تشعشع حرارتی که هر فردی در محدوده آن دچار سوختگی درجه سه خواهد شد، حدود ۶۰ کیلومتر تخمین زده شده است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید با جزئیات بیشتری خسارت احتمالی انفجار بمب اتم در محل زندگی خود را مشاهده کنید.

منبع :Daily Star UKمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.