تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر : 73986

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال گذشته، هوش از سر شما می‌برد

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال گذشته، هوش از سر شما می‌برد

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال گذشته، هوش از سر شما می‌برداخیرا مجله فورچون لیستی از پردرآمدترین مدیران شرکت‌های بزرگ در جهان را منتشر کرد که طبق آن مدیر عامل اپل بعد از ایلان ماسک به دومین ..

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال گذشته، هوش از سر شما می‌برد

اخیرا مجله فورچون لیستی از پردرآمدترین مدیران شرکت‌های بزرگ در جهان را منتشر کرد که طبق آن مدیر عامل اپل بعد از ایلان ماسک به دومین مدیرعامل پردرآمد جهان تبدیل شد.

فورچون که یکی از مجله‌های معتبر تجاری در جهان محسوب می‌شود اخیرا لیستی از پردرآمدترین مدیران شرکت‌های بزرگ در جهان را منتشر کرد که طبق آن تیم کوک، مدیرعامل اپل بعد از ایلان ماسک با درآمد ۷۷۰.۵ میلیون دلاری توانست لقب دومین مدیرعامل پردرآمد در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال ۲۰۲۱

از آنجایی که شرکت اپل یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شرکت‌ها در جهان محسوب می‌شود، کسب درآمد ۷۷۰ میلیون دلاری توسط مدیرعامل آن آنچنان عجیب به نظر نمی‌رسد. البته ۷۷۰ میلیون دلار به عنوان حقوق پایه تیم کوک نبوده و وی به دلیل جایگاه خود در این شرکت بزرگ از حقوق سالانه مشخص و مزایای ویژه نیز بهره می‌برد.

علاوه بر این، پاداش سهام نیز باعث شده تا درآمد مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند. در واقع تیم کوک طی سال قبل از سهام اپل حدود ۸۲ میلیون دلار پاداش دریافت کرده است. همچنین مدیر عامل اپل ۶۳۰ هزار و ۳۶۰ دلار برای تامین هزینه امنیت شخصی و ۷۱۲ هزار و ۴۸۸ دلار برای استفاده از هواپیمای خصوصی دریافت کرده بود.

مدیر عامل اپل

گفتنی است طی ماه‌های گذشته منتقدان اپل خواستار جلوگیری از اهدای بسته پاداش ۹۹ میلیون دلاری به تیم کوک شدند، اما سهام‌داران سرانجام با ارائه این پاداش موافقت کردند. طبق اعلام فورچون، اپل در سال گذشته توانست وضعیت خود در بازار را بهبود بخشد و تا پایان سال ۲۰۲۱ سود ۹۵ میلیارد دلاری را کسب کند. از این رو کسب درآمد ۷۷۰ میلیون دلاری توسط تیم کوک با انتقاد مواجه نشده و بسیاری آن را منطقی دانستند.

همچنین ایلان ماسک به کمک سهام تسلا توانست در سال قبل درآمد حدود ۲۳.۵ میلیارد دلاری را کسب کند و در صدر لیست پردرآمدترین مدیران عامل در جهان جای بگیرد. همچنین مدیرعامل انویدیا با درآمد ۵۶۱ میلیون دلاری و مدیرعامل نتفلیکس با درآمد ۴۵۳.۵ میلیون دلاری به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم این لیست جای گرفتند.

منبعappleinsiderمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.