تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
کد خبر : 73622

مکث موتور تیارا ؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جدید گروه ماموت در ایران

مکث موتور تیارا ؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جدید گروه ماموت در ایران

مکث موتور تیارا ؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جدید گروه ماموت در ایرانمکث موتور تیارا به عنوان شاسی بلند جدید گروه ماموت در ایران اخیرا در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و ام..

مکث موتور تیارا ؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جدید گروه ماموت در ایران

مکث موتور تیارا به عنوان شاسی بلند جدید گروه ماموت در ایران اخیرا در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مکث موتور به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت خودرو در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به صورت رسمی شاسی بلند جدید خود را با نام تیارا رونمایی کرد. مکث موتور تیارا در واقع نسخه ایرانیزه شده بایک روژیانگ X5 محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. در همین راستا قصد داریم شما را جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی مکث موتور تیارا

بخش طراحی

مکث موتور تیارا

مکث موتور تیارا به عنوان یک شاسی بلند هفت نفره از ابعاد نسبتا بزرگی بهره می‌برد. در نمای جلو این خودرو یک جلوپنجره بزرگ با میله‌های عمودی کروم رنگ به چشم می‌خورد که توانسته نمای اسپرت و جذابی را به وجود آورد. بخش کناری این خودرو نسبت به نمای جلو از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد.

مکث موتور تیارا

طراحان برای بخش عقب این خودرو نیز طراحی متعادل‌تری نسبت به جلو را در نظر گرفتند و با نصب سراگزوزهای تزئینی در بخش زیر سپر توانستند نمای زیبایی را به وجود آورند. به طور کلی طراحان با ترکیب طراحی مدرن چینی و استایل شاسی بلندهای اروپایی موفق شدند خودرویی جذاب و مدرن را طراحی کنند.

مکث موتور تیارا

هنگام ورود به کابین با طراحی مدرنی مواجه نیستیم و فضای آن بیشتر به محصولات قدیمی‌تر اروپایی و کره‌ای شباهت دارد، اما به طور کلی این بخش نیز می‌تواند مشتریان ایرانی را راضی نگه دارد و ایراد خاصی نمی‌توان از آن گرفت.

مکث موتور تیارا

طراحان برای پوشش بخش بالا و وسط داشبورد از چرم مصنوعی استفاده کردند و صندلی‌ها نیز از فرمی مناسب و ارگونومیک بهره می‌برند. این خودرو با فاصله محوری ۲۸۱۵ میلی‌متری خود توانسته فضای جاداری را برای سرنشینان فراهم کند؛ به گونه‌ای که سرنشینان بزرگسال در ردیف اول و دوم این شاسی بلند ۷ نفره به خوبی و بدون هیچ مشکلی جای خواهند گرفت.

مکث موتور تیارا

با وجود این که صندلی ردیف سوم این خودرو فضای آنچنان زیادی را به همراه ندارد، اما می‌تواند به نیازهای خانواده‌های پرجمعیت به ویژه برای نشستن کودکان به خوبی پاسخ دهد. همچنین مالکان با خواباندن صندلی‌های عقب به فضای حدود ۱۳۸۰ لیتر دسترسی پیدا خواهند کرد که در زمان مسافرت برای جای دادن لوازم مختلف بسیار کارآمد خواهد بود.

مشخصات فنی

مکث موتور تیارا

مکث موتور تیارا به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT6 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مکث موتور تیارا

مکث موتور تیارا با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرمی خود می‌تواند ظرف مدت ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷.۵ لیتری را به همراه دارد. طول این شاسی بلند به ۴۷۸۸ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۷۵ میلی متر و ارتفاع آن نیز به ۱۷۳۰ میلی‌متر می‌رسد.

امکانات رفاهی

مکث موتور تیارا

از امکانات رفاهی مکث موتور تیارا می‌توان به نمایشگر کیلومترشمار تمام دیجیتال پشت فرمان، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، ماوس کنترل، دوربین ثبت وقایع رانندگی، دوربین ۳۶۰، سیستم مالتی مدیا، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، آینه‌های جانبی تاشونده به همراه گرمکن، آینه داخلی از نوع ضد اشعه الکتروکرومیک، نمایشگر دیجیتالی، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه سرنشینان عقب، سانروف پانوراما با پرده جمع شونده برقی، سامانه در صندوق عقب برقی با سنسور محافظ، سیستم پاور ویندوز، تشخیص محل جای پارک خودرو، استارت دکمه‌ای و سیستم هوشمند ورود بدون کلید اشاره کرد.

امکانات ایمنی

مکث موتور تیارا

مکث موتور تیارا در بخش ایمنی نیز از امکاناتی چون سامانه ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف، ۶ ایربگ، سیستم نمایش تصویری نقطه کور، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، ترمز کمکی سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سامانه ترمز ضد قفل ABS و سیستم کنترل پایداری بهره می‌برد.

قیمت و رقبا

مکث موتور تیارا

در حال حاضر جزئیاتی از زمان عرضه و قیمت مکث موتور تیارا اعلام نشده، اما اگر شرایط اقتصادی فعلی ثابت باقی بماند، می‌توان انتظار داشت این خودرو با قیمت حدود یک میلیارد تومان به بازار ایران عرضه شود. از رقبای این خودرو نیز می‌توان به چری تیگو ۷ پرو، هایما ۸s، فیدلیتی پرایم، فردا موتور تی ۵ و لاماری ایما اشاره کرد.

مکث موتور تیارا

گفتنی است از آنجایی که واردات خودرو آزاد شده و تا چند ماه آینده شاهد ورود خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود، حضور شاسی بلندهای ژاپنی و کره‌ای رقابت را برای شاسی بلندهای چینی نظیر مکث موتور تیارا بسیار سخت خواهد کرد. در واقع عرضه‌کنندگان خودروهای چینی باید با قیمت‌گذاری منطقی به دنبال جذب مشتریان باشند؛ زیرا کیفیت خودروهای ژاپنی و کره‌ای نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.