تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 65821

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های "قند خون، آرتروز و سیاتیک"

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های "قند خون، آرتروز و سیاتیک"

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های “قند خون، آرتروز و سیاتیک” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ داروهای گیاهی برآیند تعامل بشر با محیط پیرامون..

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های "قند خون، آرتروز و سیاتیک" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ داروهای گیاهی برآیند تعامل بشر با محیط پیرامون خود در به‌کارگیری گیاهان در درمان بیماری‌ها است که به‌عنوان میراث ماندگار پیشینیان محسوب می‌شود. یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در راستای احیای طب سنتی و گیاه‌درمانی علمی در کشور فعالیت می‌کند که با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های دنیا و استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید و با تکیه به دانش متخصصان خود مشغول به فعالیت است.

"مجتبی شیرازیان" از مدیران این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما در این شرکت دانش‌بنیان، تولیدکننده داروهای طبیعی و طب سنتی هستیم و زمینه تخصص ما "پماد"، نیمه‌جامدات و مایعات است. کاربرد محصولات و داروهای این شرکت برای بیماری‌هایی از جمله قند خون، آرتروز، سیاتیک، بیماری‌های معده و روده، سردرد، میگرن و داروهای اعصاب است. کپسول‌های کاهش وزن، افزایش وزن، شربت‌های ضدسرفه، شربت‌های مخصوص بیماری کرونا، شربت اشتها و… از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.

حجت‌الاسلام "محمود شیرازیان" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: مرحوم آیت‌الله آل‌اسحاق که از اساتید ما بودند به علوم کاربردی و عملی بسیار اعتنا می‌کردند که یکی از علومی که معتقد بودند مغفول واقع شده و کسی توجهی به آن نمی‌کند علم "طب" است و بر این اساس، ایشان درمان‌هایی را مطرح کرده از ما خواستند که برای این درمان‌ها یک‌سری داروهایی که فرمول خاصی دارد تهیه کنیم. داروهایی که توسط ایشان طراحی شده بود و مردم استفاده می‌کردند به‌خوبی جواب داد و در جهت احیای طب قدیمی ایران به‌ویژه طب بوعلی، داروهایی تولید شده است که مجوزهای آن از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گرفته است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت توانسته است نزدیک به ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته باشد و برای ۱۴۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت گیرد. هدف این مجموعه دانش‌بنیان، این است که ما سبد دارویی خود را تکمیل‌تر کنیم و در آینده نزدیک با صادرات محصولات، ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ داروهای ما از طبیعت گرفته شده است و براساس GMP داروسازی، این داروها در سه بخش جامدات،‌ مایعات و نیمه‌جامدات این داروها تهیه شده است. کشور ایران یک کشور آفتابی است لذا مواد مؤثره‌ای که در گیاهان داریم از درصد بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید به‌جای خام‌فروشی، مواد اولیه را فرآوری کنیم و اینها را به‌شکل دارو دربیاوریم که ارزش افزوده بیشتری برای ما داشته باشد و در نهایت بتوانیم آنها را صادر کنیم که این باعث ارزآوری بهتر و بیشتری برای کشور می‌شود.

"معصومه شیرازیان" گفت: ما در این آزمایشگاه سه نوع محصول داریم که شامل مواد اولیه،‌ محصول حین تولید و محصول نهایی است که محصولات در حین تولید نمونه‌برداری می‌شوند و سپس وارد آزمایشگاه شیمی می‌شود و درنهایت آنالیزهای فیزیک و شیمی به‌روی آنها انجام می‌شود.

ستاری: قانون "جهش تولید دانش‌بنیان" جزو یادگارهای ماندگار است!گام بلند یک شرکت دانش‌بنیان در بومی‌سازی "پهپادهای هوشمند کشاورزی"موافقت دولت با مفاد "طرح جهش تولید دانش‌بنیان"ثبت اختراع یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه چاپگرهای سه‌بُعدی

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.