تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 52664

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید تجهیزات پیشرفته تولید "نشا"

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید تجهیزات پیشرفته تولید "نشا"

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید تجهیزات پیشرفته تولید “نشا” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “نشا” گیاهچه جوانی است که از مراحل اولیه رشد یعنی جوانه‌زنی تا چندبرگی را در محیط..

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید تجهیزات پیشرفته تولید "نشا" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "نشا" گیاهچه جوانی است که از مراحل اولیه رشد یعنی جوانه‌زنی تا چندبرگی را در محیطی خارج از مزرعه اصلی به نام خزانه یا سینی کشت نشا در گلخانه که محیطی کاملاً کنترل‌شده است رشد می‌کند؛ یکی از رایج‌ترین روش‌های کشت در گلخانه‌ها، کاشت نشا یا نشاکاری است که این موضوع امروز بین تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای بسیار رایج است.

یک شرکت دانش‌بنیان، انواع تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشا از جمله دستگاه‌های بذرکار سینی نشای اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، بوم آبیاری هوشمند، انواع نشاکار و دیگر محصولات مربوط به نشا را در ایران تولید می‌کند.

"مازیار نامداری" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: فاز کاری ما به صورت تخصصی، ماشین‌آلات گلخانه‌ای نشا است، یعنی تجهیزاتی که مرتبط با تولید نشا است؛ هر گلخانه تولید نشا به چند نوع ماشین‌آلات اصلی نیاز دارد و خط تولید نشا و بوم آبیاری، اصلی‌ترین نیازهای تولید یک گلخانه نشا است؛ این شرکت در حوزه برنج، خط تولید نشای برنج را راه‌اندازی کرده و برای گلخانه‌‌های کوچک نیز دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک بذرکار دستی را تولید کرده است.

وی درباره نحوه شکل‌گیری این شرکت دانش‌بنیان گفت: بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به ماشین‌آلات کشاورزی علاقه‌مند شده و در حین تحصیل در دانشگاه سعی کردم خارج از مطالب دانشگاهی، مطالعات زیادی انجام بدهم و سال ۱۳۸۸ نخستین طراحی را انجام داده و در سال ۱۳۹۰ ثبت اختراع آن را انجام دادم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تنوع محصولات این شرکت گفت: ما سعی کرده‌ایم که این ماشین‌آلات را از اول بازطراحی کرده و از بذرکار نیز شروع کردیم؛ یکی از کارهای جدید این شرکت این است که یک گلخانه تولید نشا را از صفر تا ۱۰۰ طراحی است، یعنی از فنداسیون گلخانه کار را انجام می‌دهیم و سازه گلخانه و تجیهزات داخلی، اتاق‌های جوانه‌سازی و سالن تولید همگی توسط مهندسان این شرکت انجام می‌شود.

نامداری درباره تاثیرگذاری این شرکت و محصولات آن در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد:‌ امروز شما برای تولید یک محصول باکیفیت مثل سبزی، صیفی، گوجه‌فرنگی، خیار، هندوانه و بادمجان به روش سنتی دیگر قادر به منتفع کردن و قانع کردن بازار نخواهید بود؛ اگر این ماشین‌آلات را توسعه نمی‌دادیم قطعاً وابسته به خارج از کشور می‌ماندیم و به طبع آن یا باید یارانه‌های زیادی برای این موضوع اختصاص داده می‌شد تا نشا را مکانیزاسیون کنیم ولی خوب شرکت ما به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، این ماشین‌آلات را به بخش نشا یا گلخانه‌های تولید نشا عرضه کرده است و امروز مشاهده می‌کنیم که در تمامی استان‌های کشور در بحث سبزی و صیفی، دیگر به روش‌های سنتی کار نمی‌کنند.

وی درباره کاربرد محصولات این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد:‌ بیشتر محصولات این شرکت دانش‌بنیان، گلخانه‌های تولید نشا از آن استفاده می‌کنند یعنی همان گیاهچه‌ اصلی که در گلخانه تولید شده است وقتی به مزرعه می‌رود این گلخانه‌دارها مشتریان اصلی ما هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره ویژگی و مزیت محصولات این شرکت گفت: تمام دستگاه‌های تولیدی این شرکت، یکسال گارانتی بی قید و شرط دارند و شامل ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز هستند و نصب تمامی دستگاه‌ها نیز به صورت رایگان انجام می‌شود؛ دستگاه‌های ما با انواع سینی‌های نشا از یکبار مصرف تا چندبار مصرف، قابلیت کارکردن دارند و اگر کسی بخواهد مشابه دستگاه ما را تولید کند باید بالای ۱۰۰ هزار یورو هزینه کند تا یک دستگاهی شبیه این دستگاه در ایران کار کند و خیلی هم به دلیل تکنولوژی بالا ممکن است به ما ندهند چرا که خدمات پشتیبانی برایشان بسیار سخت است اما دستگاه این شرکت با همان تکنولوژی و کیفیت، همان کارایی و قیمت بسیار مناسب‌تر به مشتریان عرضه شده و در اختیارشان قرار داده می‌شود.

نفش پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید "واکسن نورا"حرکت لاک‌پشتی دولت در حوزه دانش‌بنیان/ فاصله فاحش تا افق ایجاد ۴۰۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان!

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.