تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 56354

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی در تصفیه آب با استفاده از "فناوری نانو و سلول‌های خورشیدی"

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی در تصفیه آب با استفاده از "فناوری نانو و سلول‌های خورشیدی"

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی در تصفیه آب با استفاده از “فناوری نانو و سلول‌های خورشیدی” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان یک شرکت دانش‌‌بنیان کشورمان با استفاده از ف..

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی در تصفیه آب با استفاده از "فناوری نانو و سلول‌های خورشیدی" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان یک شرکت دانش‌‌بنیان کشورمان با استفاده از فناوری نانو دستگاه‌ تصفیه آب ساختند که این دستگاه‌ دارای نمونه قابل حمل نیز است و با کمترین مصرف انرژی و بیشترین بهره‌وری کار می‌کند، این دستگاه به مرحله تجاری‌سازی رسیده و در مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.

کاهش روزافزون منابع آبی و مدیریت آب، از جمله دغدغه‌های مهم کشور است، نیازی که بخش‌های دانش‌بنیان کشور را هم به خود مشغول کرده است.

این شرکت دستگاهی با نام "الکترودیالیز خورشیدی" برای تصفیه آب ساخته است که طول عمر بالای غشاهای مورد استفاده تا ۱۰ سال و عدم استفاده از مواد شیمیایی مکمل، از جمله مزایای این روش الکترودیالیز است.

"بهاره کاویانی" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ مصرف آب، روز به روز با صنعتی شدن، افزایش جمعیت و گرمایش زمین، افزایش یافته و از آنطرف منابع آبی محدود است؛ یکی از بحث‌های جدی در این روش، توجه به کاهش پساب است یعنی بتوانیم حجم بیشتری از آب موجود را تصفیه کنیم.

وی با اشاره به موضوع بازچرخانی آب گفت: هزینه‌های مصرفی نیز شامل هزینه‌های برق و کاهش مواد شیمیایی مصرفی است که آنها جزو مواردی است که برای محیط زیست بسیار مهم هستند؛ با توجه به اینکه متولی اصلی تامین آب آشامیدنی، وزارت نیرو است، ما با شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های مختلف در تعامل هستیم و بخش دولتی، جزو مشتریان اصلی محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر بخش خصوصی و مراکز صنعتی نیز متمایل شدند تا این دستگاه را خریداری کنند.

"احمد بیرانوند" کارشناس فرایند و طراح سیستم یون‌زدای این شرکت نیز تصریح کرد:‌ "سیستم الکترودیالیز" توسط این شرکت طراحی و تولید شده که به منظور یون‌زدایی و نمک‌زدایی از آب‌هایی با شوری متوسط، تولید آن انجام شده است که این سیستم‌ها به دلیل داشتن میزان ریکاوری بالای ۹۵ درصد و حداقل مصرف انرژی که دارند، امروزه یکی از اصلی‌ترین روش‌های نمک‌زدایی در سطح جهان هستند.

"محمد باریده" مدیر طرح دستگاه الکترودیالیز خورشیدی نیز گفت: دستگاه ما به صورت پرتابل و قابل حمل است که در این دستگاه از پنل‌های خورشیدی استفاده کردیم و علاوه بر آن، مصرف انرژی این دستگاه بسیار پایین و در حد ۱ کیلووات ساعت است و این دستگاه یک مترمکعب در ساعت را می‌تواند تصفیه کند.

ثبت اختراع ۶ محصول ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیانبومی‌سازی ۱۰ محصول مورد نیاز صنایع "فولادی، معدنی و نیروگاهی" توسط یک شرکت دانش‌بنیان‌

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.