تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۵:۵۵
کد خبر : 47247

موسوی لارگانی: زیرساختهای دورکاری به طور کامل مهیا نیست/خسارت اصناف از کرونا جبران شود

موسوی لارگانی: زیرساختهای دورکاری به طور کامل مهیا نیست/خسارت اصناف از کرونا جبران شود

موسوی لارگانی: زیرساختهای دورکاری به طور کامل مهیا نیست/خسارت اصناف از کرونا جبران شود یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای دورکاری کارمندان فراهم نیست گفت که در صورت راه اندازی د..

موسوی لارگانی: زیرساختهای دورکاری به طور کامل مهیا نیست/خسارت اصناف از کرونا جبران شود

موسوی لارگانی: زیرساختهای دورکاری به طور کامل مهیا نیست/خسارت اصناف از کرونا جبران شود

یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای دورکاری کارمندان فراهم نیست گفت که در صورت راه اندازی دولت الکترونیک بسیاری از کارها بدون دخالت نیروی انسانی قابل انجام است.

سیدناصر موسوی لارگانی درگفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کرونا یک معضل جهانی است و کشورهای که سالها از نظر اقتصادی در دنیا حرفی برای گفتن داشتند مانند آمریکا، چین و ژاپن را هم فلج کرده یکی از دلالیش این است که آنها نمی تواند محصولشان را به موقع به فروش برساند و چرخه اقتصاد در حرکت نیست.

وی افزود: بسیاری از کشورها در شیوع کرونا به موضوع دورکاری روی آوردند کشور ما هم در مقطع زمانی به این سمت رفت و بعضی موسسات، سازمانها و ادارات و وزارت خانه ها که کارشان ضرورتی برای حضور نداشته در مقاطعی به صورت یک سوم یا دو سوم دورکاری را اعمال کردند اما نکته تاثیرگذار این است که اگر زیرساختها آماده نباشد و وعده دولت الکترونیک که سالهاست به مردم داده شده محقق نشود این کار بازخورد لازم را ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در جریان تعطیلی برخی مشاغل هم گلایه هایی را شاهد بودیم از جمله عنوان شد که بانکها که معمولا محل تجمع مردم هم هستند مشغول فعالیت هستند و در مقابل صنف پوشاک یا لوازم یدکی فروشها ناچار به تعطیلی هستند در حالی که هر کدام از این افراد ممکن است چکهایی داشته باشند که برگشت بخورد و این مشکلاتی برای کاسبان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای دورکاری به طور کامل فراهم نیست گفت اگر دولت الکترونیک راه اندازی می‌شد بسیاری از کارها نیاز به دخالت نیروی انسانی هم نداشت.

موسوی لارگانی اضافه کرد: به نظر من در مدیریت کرونا گاهی تصمیماتی گرفته شده که شاید لحظه ای بوده و در آن زمان صحیح نبوده مثل بازبودن راه‌ها در ایام ‌نوروز که نتیجه اش که سه چهار هفته پیش مشخص شد و اعلام رنگ بندی شهرها که اکثر شهرستانها زرد و آبی اعلام شدند و ترددهای زیاد باعث شد دچار پیک چهارم شویم که خسارتش قابل جبران نیست در حالی که اگر با مردم صادقانه صبحت می‌شد آنها مثل سال گذشته همکاری می‌کردند و ما می توانتسیم با مدیریت عدم ترددها بین شهرها و استانها جلوی پیک چهارم را بگیریم.

وی در پایان گفت: برخی اصناف و کارگاه های کوچک در جریان تعطیلی های ناشی از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا خسارتهای غیرقابل جبرانی دیدند که باید مورد توجه قرار گیرند البته وام های خردی درنظرگرفته شده که این جوابگوی خسارت وارده نیست.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.