تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 62651

مودم فیبر نوری، بهترین انتخاب برای مودم گیمینگ

مودم فیبر نوری، بهترین انتخاب برای مودم گیمینگ

مودم فیبر نوری، بهترین انتخاب برای مودم گیمینگبهترین مودم گیمینگ بازار کدام است؟ یک مودم مناسب برای گیم و بازی های آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟
امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و جهان مجازی، افراد بیشتری..

مودم فیبر نوری، بهترین انتخاب برای مودم گیمینگ

بهترین مودم گیمینگ بازار کدام است؟ یک مودم مناسب برای گیم و بازی های آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و جهان مجازی، افراد بیشتری به سرگرمی‌ها و بازی‌های آنلاین روی می‌آورند. در چنین شرایطی استفاده از یک مودم خوب که اتصالی پایدار و پیوسته را برای بازی‌های اینترنتی فراهم آورد، برای بسیاری از فعالان این حوزه یعنی گیمرها نقشی مهم و حیاتی ایفا می‌کند.

حال باید بدانیم که یک مودم مناسب برای گیمینگ حرفه‌ای چه خصوصیاتی باید داشته باشد. مودم فیبر نوری و مودم VDSL انتخاب‌های خوبی برای گیمینگ هستند یا خیر؟ بنابراین جهت دریافت پاسخ سوالات مطرح شده، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با برترین و باکیفیت‌ترین مودم های گمینگ بازار آشنا کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین مودم گیمینگ بازار

همانطور که می‌دانید برای خرید یک مودم گیمینگ خوب، حتما نباید هزینه گزافی پرداخته یا به دنبال دستگاهی با قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد بگردیم. کافی است معیارهای یک مودم خوب و سریع را شناخته و بر اساس آنها دست به انتخاب بزنیم. برخی از نکاتی که بایستی در زمان خرید چنین مودم‌هایی در نظر داشته باشیم، به شرح زیر است:

کاهش پینگ

ممکن است در تبلیغات و بروشورهای فروشگاه‌های مودم با عبارتی نظیر کاهش پینگ بازی مواجه شده باشید. پس بهتر است بدانید که این سخن تا چه اندازه‌ای واقعیت دارد. همگی می‌دانیم که واژه پینگ (Ping) به معنای تاخیر در ارسال و دریافت سیگنال‌های سرور است. از این رو، به خاطر سرعت کم اینترنت ایران و دوری از محل سرورها، پینگ بالا یا پایین یک مودم گیمینگ چندان تفاوتی ندارد.

کیفیت سرویس

یکی از معیارهای مهم در انتخاب بهترین مودم گیمینگ بازار QoS دستگاه یا همان کیفیت سرویس‌دهی آن است. با کمک قابلیت نامبرده می‌توان به برخی از سیستم‌ها این امکان را داد که از لحاظ مصرف حجم داده و سرعت در اولویت بالاتری قرار بگیرند.

استاندارد وای فای

استاندارد AC یکی از استانداردهای برتر وای فای است که سرعت مودم و میزان پوشش‌دهی آن را افزایش داده و از دو فرکانس ۲/۴ و ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. بهره‌مندی از چنین میزان فرکانسی باعث می‌شود که امکان تداخل و تلورانس موجود را تا حد زیادی کاهش دهند.

قدرت آنتن‌دهی

هر اندازه که قدرت آنتن‌دهی یک مودم گیمینگ بالاتر باشد، بهترین پوشش‌دهی وای فای را به اجرا خواهد گذاشت. بنابراین در مودم‌هایی که قابلیت تنظیم قدرت سیگنال‌دهی یا همان آنتن‌دهی را داشته باشند، بایستی این مورد در حداکثر مقدار ممکن قرار بگیرد.

فناوری MU-MIMO

آن دسته از مودم‌هایی که از فناوری میمو بهره می‌برند، این قابلیت را داشته که با دستگاه‌های مختلف به صورت مجزا و همزمان ارتباط برقرار کرده و مانع از تداخل و کاهش سرعت شود.

مودم های فیبر نوری و VDSL

پیشنهاد می‌شود که در مناطقی که تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند، از مودم های VDSL برای بازی‌های آنلاین و گیمینگ استفاده شود. چرا که سرعت این نوع مودم‌ها تجربه استفاده از اینترنت پیوسته و بدون تداخل را برای گیمرها فراهم آورده و معمولا از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند.

از آنجایی که اینترنت‌های نوع VDSL سرعت بسیار بیشتری از نوع ADSL ارائه می‌کنند، جهت دانلود گیم و بازی‌های آنلاین انتخاب بسیار ایده‌آلی به شمار می‌روند. اگر قصد استفاده از چنین اینترنتی را دارید، باید مودم گیمینگی را انتخاب کنید که بهترین سرعت اینترنت VDSL را ارائه می‌کند.

بهترین مودم های گیمینگ حرفه‌ای

با توجه به معیارهایی که در قسمت بالا ارائه شد، فهرستی از بهترین مودم‌های بازار برای گیمینگ و بازی‌های آنلاین را در بخش زیر آماده کردیم:

مودم تی پی لینک VR600 بی سیم VDSL2

مودم فیبر نوری

یکی از بهترین مودم های گیمینگ بازار، تی پی لینک سری آرچر VR600 است که با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مکس، یونیکس، نت ویر و سایرین سازگار بوده و اتصالات بی‌سیم پایداری را به کاربران ارائه می‌دهد. از دیگر مشخصات این مودم گیمینگ قدرتمند می‌توان ۳ آنتن خارجی، فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی، سه پورت LAN، یک پورت LAN/WAN، یک پورت RJ11 و یک پورت USB2 نام برد.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8145V

مودم فیبر نوری

این مودم پرسرعت فیبر نوری برند هوآوی (Huawei) از اینترنت FTTH بهره برده و سرعتی ۴ برابر اینترنت ایرانسل ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌‎توان به وای فای عالی، قدرت آنتن‌دهی ۲dBi، کیفیت سرویس، ۲ عدد آنتن قدرتمند خارجی و دو بانده بودن آن اشاره کرد. پردازنده این مودم فیبر نوری سرعت انتقال داده ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت پورت شبکه گیگابیتی را برای کاربران خود فراهم می‌آورد.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145V5

یکی از مودم های پرسرعت حوزه بازی‌های آنلاین، مودم هواوی سری EG8145V5 به‌شمار می‌رود. این دستگاه از اینترنت سطح بالای FTTH و فناوری GPON بهره‌مند است که پهنای باند فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خانگی و به ویژه گیمرها قرار می‌دهد. این محصول بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده و دارای گواهی‌نامه‌های معتبر CE، FCC، RoHS و ISO9001 نیز هست. قدرت آنتن‌دهی ۵dBi، دو عدد آنتن خارجی قوی و سرعت انتقال داده ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه از دیگر ویژگی‌های این مودم گیمینگ حرفه‌ای محسوب می‌شود.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HG8145V5

یکی دیگر از بهترین مودم های گیمینگ که در بازار تجهیزات شبکه به خوبی شناخته شده است، روتر دو بانده هواوی سری HG8145V5 است. این دستگاه دارای ۲ آنتن قدرتمند بوده و از آخرین فناوری وایرلس روز دنیا بهره می‌برد. سرعت بالای اینترنت این مودم ۴ برابر سرعت اینترنت ایرانسل بوده و موجب می‌شود که کاربران بتوانند با آسودگی خیال به بازی آنلاین، دانلود و بارگذاری فیلم بپردازند. از آنجایی که سرعت اینترنت ایرانسل ۸۰ مگابیت بر ثانیه است، شما می‌توانید با استفاده از این مودم سرعت ۳۰۰ مگابیتی از مخابرات دریافت کنید.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HG8245Q2

این مودم زیبا دستگاهی حرفه‌ای و دارای پردازنده قدرتمند است که به خاطر سرعت بالای خود در حوزه گیمینگ حرف زیادی برای گفتن دارد. مودم دو بانده هواوی سری HG8245Q2 از ۲ باند، ۲ آنتن قوی با قدرت آنتن‌دهی ۲dBi و همچنین برخورداری از اینترنت FTTH از جمله ویژگی‌های دیگر این دستگاه فوق‌العاده محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که فرکانس یک باند این مودم، ۲.۴ گیگاهرتز و باند دیگر آن ۵ گیگاهرتز است.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546V5

طراحی شکیل و ساده مودم فیبر نوری هواوی سری HS8546V5 که در کنار ویژگی‌های منحصر به فرد گیمینگ ارائه شده، این محصول را به یکی از بهترین مودم روتر گیمینگ موجود در بازار تبدیل کرده است. مودم فیبر نوری دو بانده برند هواوی سرعت ۳۰۰ مگابیت در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی و سرعت ۸۶۷ مگابیت را روی فرکانس ۵ گیگاهرتزی به نمایش در می‌آورد. این محصول از ۴ پورت شبکه گیگابیتی، یک پورت تلفن و یک درگاه USB برخوردار بوده و اینترنت FTTH را با حداکثر سرعت فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که قدرت آنتن‌دهی این دستگاه ۳dbi است.

مودم روتر VDSL2 بی سیم تی پی لینک مدل VR900

از جمله مودم‌های برند تی پی لینک که برای گیمینگ طراحی شده است می‌توان روتر دو بانده VDSL2 مدل VR900 را نام برد. این دستگاه به خاطر قدرت پردازشی و سرعت بالای اینترنتی که دارد قابلیت نصب VPN کلاینت را برای کاربران و گیمرها فراهم می‌آورد. قدرت آنتن‌دهی مودم VR900 شامل ۳dbi بوده و فرکانس قابل پشتیبانی باندهای این مودم ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است. جالب است بدانید که سرعت انتقال داده این محصول به ۱۹۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مودم گیمینگ ایسوس DSL- AC68U سری VDSL

این مودم پر قدرت در زمره سریعترین و بهترین مودم های روتر VDSL/ADSL بازار ایران محسوب می‌شود که تجربه استفاده از یک اینترنت پایدار و پیوسته را برای کاربران حوزه گیمینگ فراهم می‌کند. سرعت این روتر ۱۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بوده و در فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی، سرعتی ۶۰۰ تا ۱۳۰۰ مگابیتی را ارائه می‌دهد. این دستگاه با توجه به قدرت پردازشی بالایی که دارد قابلیت نصب VPN کلاینت را نیز فراهم می‌سازد.

جمع‌بندی

در این مقاله با نکاتی آشنا شدید که در انتخاب بهترین مودم گیمینگ بازار بسیار تأثیرگذار هستند. حال با دانستن و آگاهی از معیارهایی نظیر کیفیت سرویس، کاهش پینگ، استانداردهای وای فای و مهمتر از همه قدرت آنتن‌دهی و فناوری MIMO می‌توانید مناسب‌ترین مودم را با توجه به نیاز و بودجه خود خریداری کنید. در صورت تمایل همچنین می‌توانید هر یک از محصولاتی را که در این مطلب معرفی کردیم از فروشگاه آنلاین برقچی تهیه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.