تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۴۴
کد خبر : 62912

موتورولا Edge X30 معرفی شد؛ اولین گوشی جهان با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱

موتورولا Edge X30 معرفی شد؛ اولین گوشی جهان با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱

موتورولا Edge X30 معرفی شد؛ اولین گوشی جهان با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ گوشی موتورولا Edge X30 به عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با امکاناتی مثل دوربین زیر صفحه معرفی شد…

موتورولا Edge X30 معرفی شد؛ اولین گوشی جهان با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱

گوشی موتورولا Edge X30 به عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با امکاناتی مثل دوربین زیر صفحه معرفی شد.

فقط یک هفته از معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ می‌گذرد و اکنون اولین گوشی مجهز به این تراشه پرچم دار رونمایی شده است. به موتورولا Edge X30 خوشامد می‌گوییم.

این گوشی در دو نسخه معرفی شده که اولین ورژن آن موتورولا X30 Special Edition است که با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی شده و نسخه استاندارد آن صرفاً از پانچ هول بهره می‌برد. الباقی مشخصات این دو گوشی هوشمند یکسان است. موتورولا همچنین از Moto S30 با اسنپدراگون ۸۸۸+ رونمایی کرد.

موتورولا Edge X30 ؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و دوربین زیر صفحه

موتورولا Edge X30 نمایشگر اولد ۶.۷ اینچی با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد. نسخه استاندارد این گوشی، دارای حفره‌ای کوچک برای تعبیه دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با مشخصاتی نظیر سنسور ۱/۲.۸ اینچی با ۱.۲μm پیکسلی است.

نسخه ویژه موتورولا اج ایکس ۳۰ از همین ماژول بهره می‌برد اما لنز آن در زیر نمایشگر تعبیه شده است. تماشای اینکه این دو گوشی چگونه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، جالب خواهد بود. همچنین نمایشگرهای هر دو گوشی به طور طبیعی محتوای رنگی ۱۰ بیتی با قابلیت +HDR را ارائه می‌دهند.

مطابق آزمایشاتی که روی موتورولا ایکس ۳۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸+ صورت پذیرفته، باید ۲۰ درصد بهبود عملکرد CPU و ۳۰ درصد ارتقای GPU به همراه ۴۰۰ درصد پیشرفت هوش مصنوعی در انجام وظایف را شاهد باشیم. این اعداد و ارقام، با آنچه کوالکام در مراسم رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ گفته مطابقت دارد.

مطابق آنچه AnTuTu منتشر کرده، امتیازی که موتورولا X30 کسب نموده، ۱,۰۶۱,۳۶۱ است که بالاترین امتیاز کسب شده در این پلتفرم تا به امروز است. این گوشی همچنین از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می‌کند.

موتورولا Edge X30

در پنل پشتی، یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision’s OV50A با اندازه سنسور ۱/۱.۵۵ اینچی قرار دارد که لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز در آن تعبیه شده است. یک سنسور فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL S5KGM1 هم وجود دارد که در کنار ماژول ۲ مگاپیکسلی عمق سنچ قرار گرفته و می‌توانید در شرایط عادی، ویدئوهایی با وضوح ۸K ضبط کنید.

انرژی مورد نیاز موتورولا Edge 30 را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۶۸ واتی ساپورت خواهد کرد. سیستم عامل این گوشی نیز مبتنی بر اندروید ۱۲ خواهد بود. موتورولا اج ایکس ۳۰ در سه نسخه با قیمت‌های زیر عرضه خواهد شد:

  • نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (۵۰۱ دلار)
  • نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (۵۳۲ دلار)
  • نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (۵۶۴ دلار)

همچنین نسخه مخصوص این گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر، حدود ۶۲۷ دلار قیمت گذاری شده است. اولین فروش این گوشی در چین و از ۱۵ دسامبر آغاز خواهد شد.

گوشی موتورولا Edge S30

گر چه از این به بعد نسل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در پرچمداران اندرویدی مورد توجه قرار خواهند گرفت اما این به معنای کند شدن روند استفاده از نسل قبلی این تراشه نخواهد بود. اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس قرار است که در دل موتورولا اس ۳۰ جای بگیرد.

پنل این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD با وضوح FHD+ است و نرخ نوسازی متغیر آن به کاربر این امکان را می‌دهد که بسته به نوع فعالیتی که انجام می دهد از ۱۴۴ هرتز تا ۴۸ هرتز در نوسان باشد.

در ساختمان دوربین موتورولا S30 یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی وجود دارد که درست در کنار لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و عمق سنچ ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته. همچنین دوربین سلفی این گوشی از وجود لنزی ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۳۳ واتی انرژی گوشی هوشمند شما را تامین می‌کند و برخلاف برادر رده بالای خود، مبتنی بر اندروید ۱۱ است. نسخه پایه‌ای با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی ۳۱۳ دلار و بالاترین نسخه آن با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۴۰۷ دلار قیمت دارد.

منبع :gsmarenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.