تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 32386

مهندس ارشدی در نشست خبری «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز»: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا همایش از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود

مهندس ارشدی در نشست خبری «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز»: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا همایش از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در این همایش٬ از تعداد ۵۱ نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور قدردانی می‌شود. به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز»٬ صبح امروز چهارشنبه۳۰ مهرماه ۹۹ ٬ با حضور …

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در این همایش٬ از تعداد ۵۱ نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور قدردانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز»٬ صبح امروز چهارشنبه۳۰ مهرماه ۹۹ ٬ با حضور مهندس حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز٬ جمعی مدیران بنیاد  و اصحاب رسانه٬ در سالن جلسات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

مهندس حیدر ارشدی٬ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز

مهندس حیدر ارشدی٬ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز٬ در ابتدای این نشست خبری گفت: این بنیاد از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده، افزود: این بنیاد طی نیم قرن چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری که مقارن پنجاه وهشتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز است و در راستای تحقق امینانه نیت واقف، برگزاری دو همایش ملی در بخش نخبگان و دانش‌آموزی در دستور کار بنیاد قرار داده شده است. همایش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ماه برگزار و همایش دانش‌آموزی نیز با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور روز سه‌شنبه ششم آبان ‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، با اشاره به جزئیات بزگراری همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز ادامه داد: این همایش با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور نماینده محترم ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر آموزش و پرورش و نماینده محترم ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باتوجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس و به صورت همزمان در تهران و ۲۰ مرکز استان انجام می‌پذیرد.

مهندس ارشدی افزود: این همایش که ساعت ۱۰ و به مدت تقریبی دو ساعت آغاز می‌شود، به دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، بدون مشارکت مدعوین و صرفا با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبان و عدم تردد بین استانی، همزمان با این مراسم، برگزیدگان حاضر در سایر استان‌ها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: این همایش علاوه بر ضبط تلویزیونی برنامه جهت تهیه گزارش‌های خبری به منظور پخش از شبکه‌های ملی صدا وسیما، تمهیدات لازم نیز در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و پخش زنده و کامل همایش از صفحه نخست سایت آپارات (به نشانی www.aparat.com/AlborzPrize/live ) و صفحه بنیاد فرهنگی البرز در اینستاگرام (به نشانی @alborzprize ) در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند.

مهندس ارشدی٬ ادامه داد: در این مراسم از تعداد ۵۱ نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور قدردانی می‌شود. در این مراسم از دانش ‌آموزان مقطع متوسطه اول ۲۶ نفر، دانش ‌آموزان مقطع متوسطه دوم ۲۵ نفر و منتخبان ۲۴ استان کشور قدردانی به عمل خواهد آمد، مبلغ جایزه هر نفر ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر می‌باشد.

وی در رابطه با شیوه اجرای همایش نیز گفت: تشکیل کمیته علمی جایزه بنیاد البرز با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد فرهنگی البرز و تعدادی از معلمان پیشکسوت در رشته‌های مختلف است که شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان در کمیته علمی به تفکیک مقطع متوسطه‌اول، متوسطه‌دوم نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تدوین می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: شناسایی، انتخاب و معرفی دانش‌آموزان برگزیده استان در دوره اول متوسطه از میان افرادی که در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۹۹ در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند و در دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) نیز از بین افرادی که در سال تحصیلی  ۱۳۹۸ – ۹۹ در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند، خواهد بود.

مهندس ارشدی٬ اظهار داشت: معرفی نفرات واجد شرایط ادارات کل استانی از طریق سامانه ثبت‌نام جایزه البرز و ثبت اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی، پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان برگزیده استان و بارگذاری فایل مدارک و مستندات هر نفر انجام شده است، از هر استان باید پنج نفر را در دوره اول و هشت نفر را در دوره دوم (به تفکیک دو نفر در هر رشته) جمعا ۱۳ نفر معرفی می‌کردند.

وی یادآور شد: با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای ۶ تا ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: در نهایت فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روز جمعه یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و با بررسی نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانش آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش‌آموزی انتخاب شدند.

مهندس ارشادی اعلام کرد: این بنیاد برای یک، ۱۰ و یا صدسال پایه‌ریزی نشده است؛ بلکه هدف مؤسس این است تا زمانی که ایران باقی است و دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد. تا به امروز هفت همایش ملی و هشت همایش استانی برگزار شده است که ۱۳۰۰ دانش‌آموز، دانشجو، مخترع، طلبه و … در این همایش‌ها مورد تجلیل قرار گرفته و مبلغی به ارزش سه میلیارد تومان در طول این پانزده همایش هزینه شده است، امسال نیز برای دو همایش مذکور مبلغ دو میلیارد تومان جایزه برای تجلیل از برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

بنا به این گزارش، در این همایش حجت‌الاسلام خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مهندس ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس همایش سخنرانی خواهند کرد و با اهدای جوایز برگزیدگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز از ایشان تقدیر به عمل می‌آورند.

گفتنی است٬ در خلال برنامه نیز با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها، ضمن معرفی نفرات منتخب حاضر در هر استان، جوایز برگزیدگان نیابتاً از سوی بنیاد فرهنگی البرز به ایشان اهدا می‌شود.

خبرنگار: شیرین امینیان

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.