تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر : 59932

مهر ایرانیان بهترین مرکز نمونه برداری سینه

مهر ایرانیان بهترین مرکز نمونه برداری سینه

فهرست۱ از کجا بدانیم نیاز به نمونه برداری سینه داریم ؟۲ مراقبت های قبل از انجام نمونه برداری سینه چیست؟۳ نمونه برداری از سینه به چه روش هایی انجام می شود؟۳.۱ نمونه برداری سوزنی نازک۳.۲ نمونه برداری سوزنی اصلی۳.۳ نمونه برداری استریوتاکتیک۳.۴  نمونه برداری سوزنی هسته ای با کمک سونوگرافی۳.۵ نمونه برداری سوزنی هسته ای با کمک …

با وجود کلینیک و مراکز معتبر نمونه برداری ، انتخاب بهترین مرکز نمونه برداری سینه کار سختی می باشد. زیرا قبل از مراجعه به این مراکز برای انجام بیوپسی پستان ، فرد مراجعه کننده و نزدیکانش زیر بار روانی زیاد اعم از سرطانی بودن بافت توده در سینه هستند و برای آن ها دقت تصویر برداری و نمونه برداری پستان از اهمیت بالایی برخوردار است و سعی در پیدا کردن بهترین مرکز نمونه برداری سینه را دارند.

هر نوع بیماری می تواند زندگی فرد و آدم های وابسته به او را تحت تاثیر خود قرار دهد. سرطان سینه یکی از بیماری های شایع در بین بانوان می باشد و اخیرا آمار بافت توده ای در سینه مردان نیز رو به افزایش است.

اگر دقت و روش کار مراکز نمونه برداری خوب باشد ، نیاز به نگرانی و تکرار بیوپسی پستان وجود ندارد. نمونه برداری اولین قدم از درمان بیمار می باشد. قبل از نمونه برداری ، فرد بیمار ماموگرافی و سونوگرافی انجام می دهد و نمونه برداری به دلیل دقیق و روش تشخیصی بودن به منظور بررسی و ارزیابی بافت های ریز سینه و تشخیص بافت های سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از نمونه برداری مشخص می شود که بافت توده سرطانی یا خوش خیم می باشد که هر کدام راه های درمان خود را دارند.

از کجا بدانیم نیاز به نمونه برداری سینه داریم ؟

وقتی در معاینات خانگی احساس وجود توده ای غیر معمول در سینه تان می کنید.

سپس به دکتر مراجعه نموده و تحت معاینه بالینی قرار می گیرید.

برای معاینات بیشتر، پزشک شما را به ماموگرافی ، سونوگرافی و اسکن و ام آر آی می فرستد.

و در آخر اگر در تشخیص بافت توده ای شک داشته باشد شما را به نمونه برداری پستان می فرستد تا از سرطانی و خوش خیم بودن بافت سینه مطمئن شود.

اگر پزشک در معاینات خود تغییراتی در نوک سینه و پستان مشاهده کند یا علائمی مانند ترشحات خونی از نوک سینه، گود شودن بخشی از سینه ، پوسته پوسته شدن و آسیب های پوستی را داشته باشید به احتمال زیاد توده در سینه تان سرطانی می باشد.

مراقبت های قبل از انجام نمونه برداری سینه چیست؟

قبل از انجام بیوپسی پستان بهتر است بیمار حداقل ۴ ساعت ناشتا باشد.

در صورتی که بیمار داروی خاصی مصرف می کند به پزشک خود اطلاع دهد.

اگر به داروهای بیهوشی آلرژی دارید حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

بهتر است سوتین به همراه داشته باشید زیرا بعد از نمونه برداری پک سرد برای کاهش تورم و کبودی به بیمار داده می شود و سوتین می تواند در نگهداری آن کمک کند.

نمونه برداری از سینه به چه روش هایی انجام می شود؟

چندین روش نمونه برداری سینه برای به دست آوردن نمونه بافت از پستان به کار برده می شود .پزشک ممکن است بر اساس اندازه ، محل و سایر خصوصیات ناهنجاری پستان یک روش خاص را توصیه می کند.

با انجام رادیولوژی تهران افراد مراجعه کننده می توانند از بهترین و دقیق ترین و بروز ترین امکانات استفاده کنند چرا که در شهرستان این امکان کمتر فراهم می باشد.

نمونه برداری از سینه به روش های مختلف انجام می شود که به طور مختصر به انواع بیوپسی از سینه می پردازیم.

نمونه برداری سوزنی نازک

در این روش بیمار دراز می کشد و پزشک از سوزن نازک و سرنگ از بافت نمونه برداری انجام می دهد. این کار مایع یا جامد بودن توده را تشخیص می دهد.

نمونه برداری سوزنی اصلی

این روش هم مانند نمونه برداری سوزنی نازک می باشد که در این روش سوزن بزرگ تر می باشد و چند نمونه از بافت سینه به اندازه دانه های برنج برداشته می شود.

نمونه برداری استریوتاکتیک

در طی انجام این بیوپسی از بیمار خواسته می شود به صورت دمر بر روی تختی که سوراخ دارد دراز بکشد و ارتفاع تخت قابل تغییر است ، پزشک به راحتی می تواند نمونه برداری انجام دهد. در حالی که سینه هایتان بین دوصفحه قرار دارد ، پزشک برش کوچکی ایجاد می کند و نمونه ها را با سوزن خارج می کند.

 نمونه برداری سوزنی هسته ای با کمک سونوگرافی

این نوع نمونه برداری به کمک سونوگرافی انجام می شود. بیمار به پهلو یا به پشت دراز می کشد. پزشک با مبدل دستگاه سونوگرافی محل دقیق توده را مشخص می کند. برشی ایجاد می کند و به کمک سوزن ، نمونه ای از توده برمی دارد و برای بررسی دقیق تر به آزمایشگاه می فرستد.

نمونه برداری سوزنی هسته ای با کمک ام آر آی

این نوع نمونه برداری به کمک ام آر آی انجام می شود. بیمار به صورت دمر بر روی تخت می خوابد و سینه های خود را در فرورفتگی ها قرار می دهد.

دستگاه ام آر آی محل دقیق توده را نشان می دهد سپس پزشک یک برش ۶ میلی متری ایجاد می کند تا سوزن هسته بتواند برای نمونه برداری از بافت توده وارد سینه شود.

نمونه برداری جراحی

این روش شامل برداشتن توده سینه از طریق جراحی است که برای بررسی دقیق تر به آزمایشگاه ارسال می شود.

مراقبت های بعد از نمونه برداری سینه چیست؟

شما بعد از نمونه برداری جراحی باید مراقبت های بعد از عمل سینه را رعایت کنید و دوره ی نقاهت طولانی تری دارید.

اما در بقیه ی روش های بیوپسی پستان ، شما فقط با یک بانداژ به خانه برمی گردید و بعد از چند ساعت استراحت می توانید به کار های روزمره ی خود برسید.

شما برای کاهش درد می توانید از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. مقدار کمی تورم و کبودی بعد از نمونه برداری کاملا طبیعی می باشد. برای کاهش تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

اگردر نمونه برداری از بخیه استفاده شده باشد باید در زمان تعیین شده بخیه ها را بکشید.

عوارض احتمالی بعد از نمونه برداری سینه چیست؟

نمونه برداری پستان یک روش کم تهاجمی در تشخیص توده های سرطانی و خوش خیم می باشد. ممکن است نمونه برداری عوارض احتمالی زیر را به همراه داشته باشد.

التهاب و قرمزی سینه

عفونت و خونریزی در ناحیه ای که تحت نمونه برداری  قرار گرفته

نیاز به جراحی مجدد و یا درمان های دیگر وابسته به نتیجه نمونه برداری

اگر شما نمونه برداری را در بهترین مراکز رادیولوژی تهران انجام دهید خیال تان از دقیق بودن و نحوه صحیح انجام و برخورد کادر رادیولوژی راحت خواهد بود.

منبع : مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.