تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۲۴
کد خبر : 40208

مهار التهاب کودکان به کمک فعالیت بدنی

مهار التهاب کودکان به کمک فعالیت بدنی

مهار التهاب کودکان به کمک فعالیت بدنی ایسنا/خراسان رضوی نتایج مطالعه جدید نشان داد، انجام فعالیت بدنی سرعتی و شدید می‌تواند التهاب با درجه پایین، ناشی از چربی را مهار کند. همچنین مشخص شد که کیفیت رژیم..

مهار التهاب کودکان به کمک فعالیت بدنی

مهار التهاب کودکان به کمک فعالیت بدنی

ایسنا/خراسان رضوی نتایج مطالعه جدید نشان داد، انجام فعالیت بدنی سرعتی و شدید می‌تواند التهاب با درجه پایین، ناشی از چربی را مهار کند. همچنین مشخص شد که کیفیت رژیم‌غذایی هیچ ارتباط مستقیمی با التهاب با درجه پایین ندارد.

به نقل از ساینس دیلی، التهاب کم با بسیاری از بیماری‌های مزمن مرتبط است، اما ورزش می‌تواند آن را مهار کند. التهاب درجه پایین و طولانی‌مدت، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. اضافه وزن و چاقی نیز موجب التهاب پایین می‌شوند، اما هنوز اطلاعات کمی در مورد نقش سبک زندگی در مهار التهاب‌ها با درجه پایین از کودکی ارائه شده است.

دکتر ایرو هاپالا از دانشکده علوم ورزشی و بهداشتی در دانشگاه جایواسکالا اظهار کرد: «کودکانی که از نظر جسمی تحرک دارند، نمایه التهاب سالم‌تری نسبت به کودکانی با فعالیت جسمی کمتر دارند. با این حال، نتایج ما نشان می‌دهد که اثرات مثبت سطوح بالای فعالیت بدنی شدید و سطح پایین زمان کم تحرکی بر التهاب درجه پایین تا حدی با تاثیرات مثبت آن‌ها بر ترکیب بدن توضیح داده می‌شود.»

نامطلوب‌ترین ترکیب، فعالیت بدنی کم، کیفیت رژیم غذایی ناسالم و اضافه وزن است. محققان نمایه التهابی ناسالم را به‌ویژه در کودکانی با کمترین میزان فعالیت بدنی، پایین‌ترین کیفیت رژیم غذایی و بیشترین درصد چربی بدن، پیدا کردند.

هاپالا می‌گوید: «پیام اصلی نتایج ما این است که افزایش فعالیت بدنی و کاهش زمان کم تحرکی در جلوگیری از التهاب درجه پایین از کودکی کلیدی است. این موارد به‌ویژه برای کودکان دارای اضافه وزن بسیار مهم است.»

در این مطالعه ارتباط بین فعالیت بدنی، زمان کم تحرکی، کیفیت رژیم غذایی، محتوای چربی بدن و التهاب با درجه کم در ۳۹۰ کودک ۶ تا ۸ ساله بررسی شده است. فعالیت بدنی و زمان کم تحرکی توسط یک ضربان قلب ترکیبی، حسگر حرکت و ترکیب بدن با دستگاه DXA (وسیله‌ای برای اندازه گیری تراکم مواد معدنی استخوان با استفاده از تصویربرداری طیفی) اندازه‌گیری شد. التهاب درجه پایین نیز با استفاده از نشانگرهای زیستی اندازه‌گیری شده از نمونه‌های خون ارزیابی شد.

نتایج این تحقیق در مجله European Science of Sport منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.