تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 586384

منفی‌شدن احساسات بازار ارز دیجیتال به دلیل کم اثر بودن واکسن کرونا در برابر گونه جدید

منفی‌شدن احساسات بازار ارز دیجیتال به دلیل کم اثر بودن واکسن کرونا در برابر گونه جدید

به گزارش پول بانک احساسات در بازار ارز دیجیتال به دلیل اخباری که در مورد کم اثر بودن واکسن کرونا در برابر گونه های جدید به شدت منفی شد و این بازار با سقوط همراه شد. این اتفاق زمانی افتاد که مدیر عامل مدرنا که یکی از شرکت های تولید کننده واکسن است این خبر

به گزارش پول بانک احساسات در بازار ارز دیجیتال به دلیل اخباری که در مورد کم اثر بودن واکسن کرونا در برابر گونه های جدید به شدت منفی شد و این بازار با سقوط همراه شد. این اتفاق زمانی افتاد که مدیر عامل مدرنا که یکی از شرکت های تولید کننده واکسن است این خبر را اعلام کرد. همین باعث شد که بسیاری از سرمایه داران بازار دارایی های خود را به دلار تبدیل کنند.

 

به گزارش کوین دسک، ساعاتی پیش و پس از آنکه مدیرعامل شرکت دارویی مدرنا اعلام کرد که واکسن در برابر سویه جدید ویروس کرونا، یعنی اومیکرون (Omicron)، اثربخشی کمتری دارد، احساسات معامله‌گران بازارهای مالی مجدداً منفی شد.

قیمت بیت کوین در مقطعی ۲.۵ درصد سقوط کرد و به کف ۵۶,۰۰۰ دلاری رسید و به‌دنبال آن شاخص «S&P500» سقوطی ۱.۲ درصدی را تجربه کرد. ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا به کف ۱۲ ماهه خود در ۰.۷۰۹۲ سقوط کرد و بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا، با افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این کلاس دارایی، به پایین‌تر سطح خود از روز جمعه در ۱.۴۷ درصد رسید.

استفان بنسل (Stéphane Bancel)، مدیرعامل شرکت مدرنا، در گفت‌وگو با فایننشیال تایمز، گفته است واکسن‌های موجود ظاهراً اثربخشی کمتری در برابر گونه جدید ویروس کرونا دارند. بنسل می‌گوید تولید واکسن مقاوم در برابر گونه اومیکرون ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

اظهارنظر مدیرعامل مدرنا باعث شد نگرانی‌ها نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا مجدداً تشدید شود و روند بازیابی‌ای که از اوایل هفته جاری در بازار دارایی‌های پرخطر آغاز شده بود، متوقف شود. روز گذشته، پس از آنکه گزارش شد بیماران مبتلا به گونه اومیکرون در آفریقای جنوبی علائم بسیار خفیفی داشته‌اند، احساس بلاتکلیفی مجدداً به بازار ارزهای دیجیتال و سهام بازگشت. علاوه بر این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که کشف گونه جدید می‌تواند «دلیلی برای نگرانی» باشد؛ اما نباید ایجاد وحشت کند و شایعه ازسرگیری قرنطینه و اعمال مجدد محدودیت‌ها را که تأثیر بدی هم بر اقتصاد این کشور می‌گذارند رد کرد. روز جمعه هم پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی کشف گونه جدید کرونا را تأیید کرد، قیمت بیت کوین با کاهشی ۹ درصدی به ۵۳,۶۰۰ دلار سقوط کرد.

فعالان بازار بر سر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که در صورت وخیم‌ترشدن شرایط و حرکت به سمت ازسرگیری قرنطینه، مقامات آمریکایی بدون هیچ محدودیتی از قیمت دارایی‌های مختلف حمایت خواهند کرد. با این حال چنین اقدامی می‌تواند دولت و بانک مرکزی آمریکا را در شرایط سختی قرار دهد. با توجه به اینکه تورم با سرعتی بیش از حد انتظارِ جامعه جهانی در حال گسترش است، ازسرگیری قرنطینه و اقدامات این‌چنینی، می‌تواند باعث ایجاد رکود تورمی شود؛ دوره‌ای که با رشد اقتصادی کم و افزایش قیمت کالاها همراه خواهد بود. با اینکه بیت کوین به‌عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش در نظر گرفته می‌شود، در چنین شرایطی قیمت آن مانند سایر دارایی‌های حساس به رشد اقتصادی، مانند سهام، آسیب‌پذیر خواهد بود.

برخی از سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال نگران سقوط احتمالی قیمت هستند و ظاهراً دارایی‌های خود را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند. داده‌های گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در ۴ روز گذشته بیش از ۲۴,۹۵۰ واحد بیت کوین دریافت کرده‌اند و موجودی این صرافی‌های هم افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران معمولاً زمانی دارایی خود را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند که قصد نقدکردن آن را دارند.

با اینکه افزایش موجودی بیت کوین صرافی‌ها چندان درخورتوجه نیست، ادامه این روند ممکن است نشانه‌ای برای اصلاح عمیق‌تر قیمت باشد. در ماه مه (اردیبهشت) هم زمانی که روند کاهشی موجودی صرافی‌های ارز دیجیتال متوقف شد، قیمت بیت کوین سقوط عمیقی را تجربه کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.