تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۷
کد خبر : 71886

منفجر کردن ماه با بمب هسته ای و ایجاد تونل در قمر زمین؛ آمریکایی‌ها دیوانه شده‌اند؟

منفجر کردن ماه با بمب هسته ای و ایجاد تونل در قمر زمین؛ آمریکایی‌ها دیوانه شده‌اند؟

منفجر کردن ماه با بمب هسته ای و ایجاد تونل در قمر زمین؛ آمریکایی‌ها دیوانه شده‌اند؟اسناد منتشر شده از پنتاگون نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال منفجر کردن ماه با بمب هسته ای و ایجاد تونل در آن بوده‌..

منفجر کردن ماه با بمب هسته ای و ایجاد تونل در قمر زمین؛ آمریکایی‌ها دیوانه شده‌اند؟

اسناد منتشر شده از پنتاگون نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال منفجر کردن ماه با بمب هسته ای و ایجاد تونل در آن بوده‌اند؛ اما این تنها ایده عجیب آنها نبوده است.

دولت آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ چندین میلیون دلار را صرف پژوهش درباره برخی فناوری‌های عجیب و آزمایشی همچون شنل‌های نامرئی، دستگاه‌های ضد جاذبه، سفر در کرم چاله‌ها و طرحی برای منفجر کردن ماه با بمب هسته ای کرده است. این تلاش‌ها تحت پروژه‌ای به نام برنامه شناسایی تهدیدات هوایی پیشرفته یا همان AATIP انجام میشده‌ است.

تلاش آمریکا برای منفجر کردن ماه با بمب هسته ای

منفجر کردن ماه

وب‌سایت Vice ادعا کرده که توانسته در نتیجه یک دعوای حقوقی ۴ ساله و با توجه به حق دسترسی آزاد به اطلاعات به مجموعه‌ای از اسناد سری پنتاگون دست پیدا کند. این وب‌سایت همچنین وعده داده که در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از این اسناد را در دسترس عموم قرار دهد.

اسناد به دست آمده شامل تقریبا ۱۶۰۰ صفحه می‌شوند که موارد متعددی همچون گزارش‌ها، پیشنهاد‌ها، قرارداد‌ها و یادداشت‌های مربوط به جلسات مختلف AATIP را در بر می‌گیرند. با خواندن این اسناد می‌توان به برخی از اولویت‌های عجیب این برنامه پی برد.

جالب اینجاست که AATIP به عنوان یک برنامه سری متعلق به وزارت دفاع آمریکا از سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ فعال بوده است، اما تنها در سال ۲۰۱۷ و پس از استعفا مدیر سابق آن از پنتاگون بود که مردم نسبت به وجود چنین برنامه‌ای آگاه شدند. Luis Elizondo پس از استعفا، چندین ویدیو از یک هواپیمای ناشناخته منتشر کرد که به شکل عجیبی پرواز می‌کرد. همین نیز باعث شد که بسیاری از افراد AATIP را مترادف با بررسی سفینه‌های فضایی بدانند.

منفجر کردن ماه / هواپیمای ناشناس

اما حالا اسناد جدید نشان می‌دهند که AATIP فقط مشغول بررسی گزارش‌های مواجه با سفینه‌های فضایی نبوده و موضوعات عجیب دیگری همچون منفجر کردن ماه را نیز پوشش داده است.

البته شاید جذاب‌ترین آنها را بتوان اسناد مربوط به بررسی فناوری‌های پیشرفته دانست. این مجموعه شامل گزارش‌هایی درباره سفر در کرم چاله‌ها، دروازه‌های ستاره‌ای و انرژی منفی، ارتباطات امواج گرانشی با فرکانس بالا، وارپ درایو، انرژی تاریک، تغییر در ابعاد اضافی و بسیاری موضوعات دیگر است که برای طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی آشنا به نظر می‌رسد.

منفجر کردن ماه / کرم چاله

البته در بسیاری از این گزارش‌ها، روی غیر ممکن بودن برخی از این فناوری‌های پیشرفته تاکید شده است. به عنوان مثال، در گزارش مربوط به شنل نامرئی آمده است که ساخت دستگاه‌های نامرئی کننده کامل غیر ممکن است؛ زیرا به موادی نیاز دارند که در آنها سرعت نور به بی‌نهایت میل کند.

در ادامه این گزارش آمده است که ساخت دستگاه‌هایی که اجسام را در برابر حسگر‌های مبتنی بر امواج مایکروویو یا رادارها و حسگر‌های حرکتی نامرئی می‌کنند کاملا در دسترس فناوری فعلی بشر قرار دارند. در برخی از این گزار‌ش‌ها نیز شاهد ارائه پیشنهاد‌های بسیار عجیب برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته هستیم.

به عنوان مثال، در یکی از این اسناد نویسندگان پیشنهاد داده‌اند که بشر در مرکز ماه به دنبال یک فلز فوق‌العاده سبک بگردد که ۱۰۰ هزار برابر نسبت به فولاد سبک‌تر است؛ اما از نظر مقاومت تفاوتی با فولاد ندارد. برای رسیدن به مرکز ماه نیز باید با استفاده از بمب هیدروژنی (نوعی بمب هسته ای) ماه را منفجر و تونلی در آن ایجاد کرد.

منفجر کردن ماه / پنتاگون

البته آمریکا فعلا قصدی برای منفجر کردن ماه ندارد و ناسا نیز می‌خواهد تحت پروژه آرتمیس بار دیگر انسان‌ها را به ماه برگرداند. در واقع هدف ناسا چیزی بسیار فراتر از یک حضور کوتاه در ماه است و طبیعتا حمله با بمب هسته ای نمی‌تواند با این هدف سازگار باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا این اسناد به سرمایه‌گذاری طولانی مدت در «فناوری‌های پیشرفته» منجر شده است یا خیر. به گفته Vice، یک شرکت خصوصی به نام Bigelow Aerospace Advanced Space Studies طی قراردادی وظیفه انجام پرژوهش درباره بسیاری از موضوعات مورد نظر AATIP را بر عهده داشته و برای سال اول فعالیت‌های خود نیز ۱۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

منفجر کردن ماه / سفینه فضایی

جالب اینجاست که این شرکت تحت مدیریت Robert Bigelow قرار دارد. وی از دوستان صمیمی هری رید، سناتور مطرح آمریکایی (درگذشته ۲۰۲۱) بود که به عنوان فرد پشت پرده AATIP شناخته میشد.

اسناد مرتبط با پیشنهاد منفجر کردن ماه در حالی منتشر می‌شود که روزنامه بریتانیایی The Sun نیز چندی پیش توانسته بود به ۱۵۰۰ صفحه اسناد مربوط به مواجهه با سفینه‌های فضایی دست پیدا کند. در گزارش‌های منتشر شده از AATIP به عوارض بیولوژیک اینگونه مواجهات برای انسان‌ها پرداخته شده است که از میان آنها می‌توان به فلج کامل، ربوده شدن و حاملگی اشاره کرد.

منبع :Science Alertمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.