تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر : 14928

مقایسه گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس

مقایسه گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس

مقایسه گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس ، دو پرچمدار قدرتمند سامسونگ هستند و ما با یک مقایسه کامل از این دو گوشی سامسونگ، همراه شما هستیم.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا جدید دارای قدرت بسیار زیادی است و کاربران زیادی می‌خواهند که این مدل را در اختیار داشته باشند. در صورتی که دارای گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس هستید، آیا نیاز است که گوشی گلکسی S20 Ultra را خریداری کنید؟
مهم‌ترین مزیت‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا نسبت به گلکسی اس ۱۰ پلاس را می‌توان موارد زیر دانست:
شبکه ۵G پردازنده قدرتمند و سریع‌تر دوربین با قابلیت زوم بیشتر و ضبط فیلم ۸K باتری قدرتمند شارژ سریع‌تر این تفاوت‌ها تا چه اندازه مهم هستند و آیا واقعا ارزش پرداخت دو برابر قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس را دارد؟ گلکسی اس ۱۰ پلاس در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش رسید و گلکسی اس ۲۰ اولترا هم با قیمت ۱۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد؛ این پرچمدار جدید سامسونگ ارزش پرداخت چنین پولی را دارد؟
طراحی

قبل از این که بخواهیم نگاهی به دوربین و باتری داشته باشیم، لازم است به تفاو..

مقایسه گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس

گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس ، دو پرچمدار قدرتمند سامسونگ هستند و ما با یک مقایسه کامل از این دو گوشی سامسونگ، همراه شما هستیم.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا جدید دارای قدرت بسیار زیادی است و کاربران زیادی می‌خواهند که این مدل را در اختیار داشته باشند. در صورتی که دارای گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس هستید، آیا نیاز است که گوشی گلکسی S20 Ultra را خریداری کنید؟

مهم‌ترین مزیت‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا نسبت به گلکسی اس ۱۰ پلاس را می‌توان موارد زیر دانست:

  • شبکه ۵G
  • پردازنده قدرتمند و سریع‌تر
  • دوربین با قابلیت زوم بیشتر و ضبط فیلم ۸K
  • باتری قدرتمند
  • شارژ سریع‌تر

این تفاوت‌ها تا چه اندازه مهم هستند و آیا واقعا ارزش پرداخت دو برابر قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس را دارد؟ گلکسی اس ۱۰ پلاس در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش رسید و گلکسی اس ۲۰ اولترا هم با قیمت ۱۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد؛ این پرچمدار جدید سامسونگ ارزش پرداخت چنین پولی را دارد؟

طراحی

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 10
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 9
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 8
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 7
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 6
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 4
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 3
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 1

قبل از این که بخواهیم نگاهی به دوربین و باتری داشته باشیم، لازم است به تفاوت میان سایز گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس بپردازیم. پرچمدار جدید سامسونگ بسیار بزرگ‌تر و حجیم‌تر است و این در حالی‌ست که گلکسی اس ۱۰ پلاس در مقایسه با آن، باریک و کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

قضاوت کردن درباره زیبایی ظاهر این دو گوشی کار سختی است، اما برجستگی دوربین اس ۲۰ اولترا را نمی‌توان به عنوان یک زیبایی در نظر گرفت و این در حالی‌ست که ماژول افقی گلکسی اس ۱۰ پلاس در بخش عقب، زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است.

تنوع رنگ گلکسی اس ۲۰ پلاس ناامیدکننده است و شما فقط می‌توانید این اسمارتفون را در رنگ‌های خاکستری و مشکی خریداری کنید، اما گوشی گلکسی S10 Plus در رنگ سفید هم وجود دارد که جذاب‌تر به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که زیبایی رنگ در نظر هر کاربری می‌تواند متفاوت باشد و این مورد ذکر شده هم کاملا به سلیقه مربوط است.

تغییرات مهم دیگری که در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا اتفاق افتاده است را می‌توان موارد زیر اعلام کرد:

  • دکمه دستیار صوتی Bixby در گلکسی اس ۲۰ اولترا وجود ندارد (صحیح است).
  • جک هدفون در گلکسی اس ۲۰ اولترا وجود ندارد (بله).

دستیار Bixby هنوز هم در دسترس است، فقط نه از طریق یک دکمه اختصاصی و خوشحالیم که سامسونگ چنین تصمیمی را اتخاذ کرد. گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس مجهز به جک هدفون است، اما این قابلیت در پرچمدار جدید سامسونگ، وجود ندارد. شما می‌توانید دو تصویر زیر را مشاهده کنید و این تفاوت‌ها را ببینید:

صفحه نمایش

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 11

صفحه نمایش گلکسی S20 Ultra بزرگ‌تر و بلند‌تر است، اما این تفاوت اصلی نیست و باید موارد دیگری را در نظر بگیرید.

تفاوت اصلی صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ اولترا با گلکسی اس ۱۰ پلاس را می‌توان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دانست؛ در حقیقت نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز گلکسی اس ۲۰ اولترا، دو برابر نرخ تازه‌سازی گلکسی اس ۱۰ پلاس است. همه چیز در صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، سریع‌تر عمل می‌کند، اما متاسفانه تاثیر منفی در ماندگاری شارژ باتری دارد.

در صورتی که از گزینه ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که ماندگاری باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا تا ۲۰ درصد کمتر از باتری گوشی‌هایی خواهید بود که نرخ تازه‌سازی معادل ۶۰ هرتز دارند.

امنیت

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 12

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم را می‌توان عدم تفاوت قابل توجه میان حسگرهای اولتراسونیک اثر انگشت دانست که سامسونگ در تولید این دو اسمارتفون، به کارگیری کرده است. احتمالا ضعیف‌ترین قسمت از تجربه گوشی‌های گلکسی بوده و می‌توان گفت حسگر اثر انگشت، سریع نیست و عملکردی معادل حسگر اپتیکال اثر انگشت، ندارد.

هر دو اسمارتفون از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند. گزینه خوبی بوده و در ترکیب با حسگر اثر انگشت که معمولا عملکرد ناامیدکننده‌ای دارد، می‌تواند عملکرد قابل قبولی را ارائه کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که آن چه شما روی هر دو گوشی هوشمند دارید، تشخیص چهره مبتنی بر تصویر ۲ بعدی بوده که البته می‌توان آن را با یک تصویر ساده، فریب داد؛ اینطور که پیداست، نمی‌توان قابلیت تشخیص چهره سامسونگ را همانند قابلیت تشخیص چهره سه بعدی آیفون، ایمن دانست و این در حالی‌ست که قابلیت تشخیص چهره آیفون هم معایب زیادی دارد.

عملکرد

گلکسی اس ۲۰ اولترا با جدیدترین پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود و این در حالی‌ست که در سایر مناطق جهان به تراشه اگزینوس ۹۹۰ مجهز شده است. لازم به ذکر است گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس برای عرضه در ایالات متحده آمریکا مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ بوده و برای سایر مناطق جهان هم مجهز به تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ است.

تفاوت میان پردازنده این دو گوشی در چه حدی است؟ باید بدانید که تفاوت زیادی برای استفاده روزمره ندارند، اما معیارهایی وجود دارد که نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌تواند برای آینده، بهتر باشد.

از نظر ذخیره‌سازی می‌توان گفت هر دو گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و در صورت تمایل به افزایش آن، می‌توانید از کارت حافظه‌های جانبی هم استفاده کنید؛ هر دو گوشی مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی هستند.

دوربین

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 13

در این بخش به بررسی و مقایسه میان دوربین‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۱۰ پلاس خواهیم پرداخت. گوشی جدید سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا دارای یک ماژول دوربین غول پیکر در بخش عقب بوده که نشان‌دهنده برخی تغییرات بزرگ است.

گلکسی اس ۲۰ پلاس: دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، دوربین ۴۸ مگاپیکسل با زوم ۴X، سنسور ToF

گلکسی اس ۱۰ پلاس: سنسور ۱۲ مگاپیکسل واید، سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل با زوم ۲X

توجه داشته باشید که مدل اولترا در حال حاضر از سنسور بسیار بزرگ‌تری نسبت به بسیاری از گوشی‌های دیگر استفاده می‌کند، اما حتی اگر این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسل باشد، به صورت پیش‌فرض با ترکیب ۹ عدد پیکسل در سنسور ۱۰۸ مگاپیکسل، تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. شما هنوز هم تصاویر ۱۲ مگاپیکسل دریافت خواهید کرد که ظاهرا بهتر به نظر می‌رسند.

زوم

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 21
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 20
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 19
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 18
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 17
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 16
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 15
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 14

به وضوح می‌توانید ببینید که چگونه گوشی اس ۲۰ اولترا در زمینه زوم کردن، مدل اس ۱۰ پلاس را کنار می‌زند؛ این مسئله به خوبی در بزرگنمایی ۱۰X مشخص است، اما شما باید به خاطر داشته باشید که اولترا می‌تواند تا ۱۰۰ برابر هم بزرگنمایی کند و این در حالی‌ست که گلکسی اس ۱۰ پلاس، محدود به زوم ۱۰X است.

بد نیست بدانید از آن جایی که گلکسی اس ۲۰ اولترا از زوم ۲X پشتیبانی نمی‌کند، باعث می‌شود گلکسی اس ۱۰ پلاس بتواند تصاویری با زوم ۲X و باکیفیت عالی ثبت کند.

سنسور اصلی

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 43
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 42
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 41
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 40
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 39
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 38
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 37
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 36
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 35
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 34
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 33
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 32
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 31
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 30
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 29
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 28
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 27
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 26
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 25
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 24
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 23
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 22

آیا واقعا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک سنسور عالی بوده که می‌تواند رضایت کاربران را در ثبت تصاویر باکیفیت به دست آورد؟

حقیقتا جواب دادن به این سوال، پیچیده است و در حالی که می‌خواهیم بگوییم سنسور گلکسی اس ۲۰ اولترا عملکرد بسیار ویژه‌ای دارد، اما گاهی وقت‌ها میبینیم که عملکرد آن به اندازه گلکسی اس ۱۰ پلاس نیست.

اگر نگاهی دقیق به مجموعه تصاویر بالا داشته باشید، متوجه خواهید شد که سامسونگ تصمیم گرفته است با کنتراست قوی رو به جلو حرکت کند و شفافیت تصاویر را تا حد زیادی بالا ببرد. گاهی وقت‌ها این کار نتیجه خوبی دارد، اما بیشتر مواقع بدتر از گلکسی اس ۱۰ پلاس بوده که سعی می‌کند ظاهر طبیعی‌تر را ارائه دهد.

حالت پرتره

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 47
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 46
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 45
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 44

یکی از بخش‌هایی که سنسور گلکسی اس ۱۰ پلاس در مقایسه با پرچمدار جدید سامسونگ، برتری قابل توجهی دارد را می‌توان در ثبت تصاویر لایو فوکوس دانست. از آن جایی که گلکسی اس ۱۰ پلاس مجهز به سنسور تله فوتو با زوم ۲X است، می‌تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند و تصاویر پرتره آن، لذت‌بخش‌تر باشند.

سنسور اولترا واید

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 51
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 50
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 49
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 48

ما تفاوت عمده‌ای در دوربین اولترا واید نمی‌بینیم و به نظر می‌رسد که در مدل جدید هم در مقایسه با پرچمدار ۲۰۱۹ میلادی، بدون تغییر باقی مانده است.

تصاویر سلفی

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 55
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 54
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 53
مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 52

گاهی وقت‌ها تصاویر سلفی در گلگسی اس ۲۰ اولترا، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، اما گاهی وقت‌ها هم به گونه‌ای عمل می‌کند که با بلور کردن تصاویر، تشخیص را مبهم خواهد کرد. به نظر می‌رسد یک مشکل خاص در مدل جدید وجود دارد و امیدواریم سامسونگ در بروزرسانی‌های بعدی، این خطا را رفع کند. در تصاویر به خوبی گویای تار شدن چهره در گلکسی اس ۲۰ اولترا است و همچنین به خوبی وضوح تصویر سلفی در گلکسی اس ۱۰ پلاس را هم اثبات می‌کند.

عمر باتری

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 56

سرانجام به نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۰ اولترا از نظر عمر باتری، یک مزیت بسیار خوبی دارد؛ ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن در مقایسه با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس ۱۰ پلاس، فوق‌العاده است.

با این که ظرفیت باتری گلکسی S20 Ultra بالا است، اما تا دو روز دوام نخواهد آورد و در صورتی که به جای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز هم استفاده کنید، قطعا می‌تواند تاثیر خوبی در ماندگاری شارژ باتری داشته باشد.

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 57

سرعت شارژ باتری

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 10 پلاس - 58

اینطور که پیداست، گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا مجهز به فناوری شارژ سریع ۲۵ وات بوده و این در حالی‌ست که گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس مجهز به فناوری شارژ سریع ۱۵ وات است. در حقیقت باتری گوشی گلکسی S10 Plus ظرف مدت زمان ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و این زمان در گوشی Galaxy S20 Ultra به ۱ ساعت می‌رسد.

بلندگو

لازم به ذکر است که غول تکنولوژی کره جنوبی از بلندگوهایی باکیفیت بالا در پرچمدار جدید خود استفاده کرده است که صدای فوق‌العاده بلند و واضح دارند. در حقیقت می‌توان بلندگوهای این گوشی را از نظر قدرت و کیفیت، مشابه گوشی پیکسل ۴ ایکس ال دانست. البته بلندگوهای گلکسی اس ۱۰ پلاس هم کیفیت خوبی دارند، اما قطعا به اندازه مدل اولترا غنی نیستند.

قیمت و جمع‌بندی

در نهایت ما باید قیمت را در نظر بگیریم؛ گلکسی اس ۲۰ اولترا فقط گران قیمت نیست، بلکه فوق‌العاده گران قیمت است:

  • ۱۴۰۰ دلار برای گلکسی S20 Ultra مدل ۱۲۸ گیگابایت
  • ۸۰۰ دلار برای گلکسی S10 Plus برای مدل ۱۲۸ گیگابایت

قیمت گلکسی اس ۲۰ اولترا را می‌توان دو برابر گلکسی اس ۱۰ پلاس دانست. شاید برخی کاربران تمایل به خرید آن داشته باشد، اما باید بدانید که در دوربین با ضعف‌هایی همراه است. همچنین باتری این گوشی هم دارای ظرفیت خوبی بوده و صفحه نمایش آن با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هم می‌تواند کیفیت بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. در نهایت این شما هستید که نظر نهایی را اتخاذ خواهید کرد، اما بدون تردید می‌توان گوشی اولترا را یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌ها معرفی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.