تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 61134

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 ؛ تغییرات چه خواهد بود؟

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 ؛ تغییرات چه خواهد بود؟

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 ؛ تغییرات چه خواهد بود؟به بهانه نزدیک شدن به معرفی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲، در این پست به مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 به عنوان دو نسل متفاوت خواهیم پرداخت.
سامسونگ گلک..

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 ؛ تغییرات چه خواهد بود؟

به بهانه نزدیک شدن به معرفی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲، در این پست به مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 به عنوان دو نسل متفاوت خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی S22 با هدف ارائه موبایلی جمع و جورتر نسبت به نسخه فعلی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی عرضه خواهد شد. ما در اینجا نگاه عمیقی به تفاوت‌های بین این گوشی با نسل پیشین خود، گلکسی اس ۲۱ خواهیم انداخت.

انتظار می‌رود S22 از پردازنده سریع‌تر و دوربین‌های بهبود یافته‌تری بهره‌مند باشد؛ با این حال ظاهر و طراحی کلی این دستگاه و چینش دوربین سه‌گانه روی قاب پشتی آن همچنان بی‌تغییر خواهد بود. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو مدل، کاهش اندازه و وزن گوشی اس ۲۲ در مقایسه با اس ۲۱ است.

توجه داشته باشید که تمام اطلاعات این پست بر اساس مشخصات فنی و تصاویری است که از طرف یک افشاگر توییتری با نام کاربری oneleaks@ منتشر شده است؛ بنابراین احتمال نادرست بودن آن‌ها هم وجود دارد. احتمالاً گوشی‌های سری Galaxy S22 در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۲ معرفی شوند؛ بنابراین تا آن زمان احتمالاً تغییراتی در این اطلاعات به دست آمده رخ دهد.

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21

  • اس ۲۲ کمی کوچک‌تر خواهد بود.
  • تراشه سریع‌تری در اس ۲۲ استفاده می‌شود، ولی ظرفیت رم هر دو مدل ۸ گیگابایت است.
  • دوربین سه‌گانه هر دو گوشی یکسان است و فقط سنسورها روی نسخه جدید ارتقا پیدا می‌کنند.
  • حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و نبود اسلات کارت microSD‌ در هر دو مشترک است.
  • رنگ‌بندی اس ۲۲ تغییر می‌کند.

طراحی و نمایشگر‌

گلکسی اس ۲۲ ایده طراحی یک گوشی جمع و جور امروزی را به خوبی پیدا می‌کند. گرچه نسل قبلی با نمایشگر ۶.۲ اینچی خود خیلی حس یک «گوشی مینی» واقعی را تداعی نمی‌کرد، ولی نسخه جدیدتر با نمایشگری حدود ابعاد ۶ اینچی و قد و قامت کوتاه‌تر می‌توان به خوبی این حس را در کاربر به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ گلکسی S22 در برابر آیفون ۱۳ ؛ مقایسه قبل از معرفی!

سامسونگ به ساخت گوشی‌های بزرگ معروف است و گلکسی اس ۲۲ را می‌توان نخستین گوشی عصر مدرن این کمپانی کره‌ای دانست که راحت‌تر در جیب و دست کاربر قرار می‌گیرد. در واقع اس ۲۲ فقط کمی بلندتر از گوشی جمع و جور گلکسی S10e است که سال ۲۰۱۹ عرضه شد.

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21

مقایسه اندازه گلکسی اس ۲۲ با اس ۲۱ و آیفون ۱۳

بیایید در زیر نگاهی به ابعاد و اندازه‌های پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ بیندازیم:

  • گلکسی اس ۲۲ – ۱۴۶ در ۷۰.۵ در ۷.۶ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۲۱ – ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۲۰ – ۱۵۱.۷ در ۶۹.۱ در ۷.۹ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۱۰ – ۱۴۹.۹ در ۷۰.۴ در ۷.۸ میلی‌متر
  • گلکسی اس ۱۰ ای – ۱۴۲.۲ در ۶۹.۹ در ۷.۹ میلی‌متر

در دیگر موارد گلکسی S22 بسیار شبیه به نسل قبلی خودش است. شما روی این گوشی یک نمایشگر مسطح با طراحی پانچ هول در جلو را مشاهده خواهید کرد. هرچند برای نخستین بار است که سامسونگ یک گوشی با حاشیه‌هایی کاملاً برابر در هر چهار طرف را ارائه می‌کند. نسل‌های قبلی سری گلکسی S از یک چانه و پیشانی عریض‌تر نسبت به حاشیه دو طرف چپ و راست استفاده می‌کردند.

شاید این چیز کوچکی به نظر برسد، ولی به جذاب‌تر شدن گوشی کمک می‌کند. اپل و گوگل در حال حاضر تنها گوشی‌سازهایی هستند که از این سبک طراحی استفاده می‌کنند. هرچند حاشیه‌های هر چهار طرف نمایشگر گوشی‌های این دو شرکت، ضخیم‌تر از حاشیه نمایشگر اس ۲۲ خواهد بود.

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21

ما انتظار داریم سامسونگ از آخرین نسل فناوری نمایشگر Super AMOLED خود با رنگ‌هایی شاداب‌تر و اوج روشنایی بیشتر در مقایسه با نسل قبلی استفاده کند. اگرچه هر دو گوشی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی انطباق‌پذیر برای پیمایش روان‌تر در اپلیکیشن‌ها بهره می‌برند.

برای امنیت گوشی هم سامسونگ مثل سری قبل، از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر Ultrasonic در داخل این پنل استفاده خواهد کرد.

عملکرد

پردازنده‌های جدید در سری S22 استفاده خواهد شد. مطابق معمول نسخه آمریکایی این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ که پرچمدار بعدی کوالکام است استفاده می‌کند، در حالی که نسخه بین‌المللی اس ۲۲ از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ قدرت خواهد گرفت. Exynos 2200، نخستین تراشه ساخت سامسونگ است که از پردازشگر گرافیکی AMD بهره می‌برد. در آن سو گلکسی S21 از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ برای نسخه آمریکایی و چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ برای نسخه بین‌المللی خود برخوردار است.

ما هنوز هیچ چیزی از تفاوت عملکرد این دو گوشی نشنیده‌ایم. پس منتظر به‌روزرسانی این قسمت از مقایسه باشید.

همچنین ما انتظار نداریم تغییری در ظرفیت رم و حافظه رخ دهد. هر دو گوشی به ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی مجهز هستند. فراموش نکنید که سامسونگ در گوشی‌های سری S21 از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی نکرد؛ پس نباید انتظار داشت اسلات کارت حافظه به نسل جدید اضافه شود.

دوربین‌ها

فقط با دیدن چینش دوربین‌ها روی قاب پشتی متوجه تفاوت سیستم دوربین سه‌گانه این دو گوشی نخواهید شد. فقط یک بخش کوچک است که باعث متفاوت شدن این دو می‌شود و آن هم قرار گرفتن فلاش LED کنار برآمدگی دوربین در اس ۲۲ است، در حالی که در مدل اس ۲۱ این فلاش در داخل برآمدگی دوربین قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

مشخصات دوربین گلکسی S22 و اس ۲۲ پلاس ناامید کننده است!

اما سخت افزار چطور؟ سامسونگ روی Galaxy S22 از سه سنسور واید، اولترا-واید و تله فوتو زوم استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد که ارتقا بزرگی نسبت به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اس ۲۱ محسوب می‌شود.

مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21

اما دو سنسور دیگر انتظار می‌رود همچنان ۱۲ مگاپیکسلی باقی بمانند. برای مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S21 در بخش دوربین، به نمونه عکس‌های گرفته شده با آن‌ها نیاز است که متأسفانه در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

عمر باتری و سرعت شارژ

سامسونگ به خاطر کوچک‌تر کردن بدنه، از یک باتری کوچک‌تر در زیر قاب گوشی S22 استفاده کرده است. ظرفیت دقیق این باتری هنوز مشخص نیست، ولی گفته می‌شود حدوداً ۳،۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که نسبت به باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی اس ۲۱، با کاهش ۵ درصدی در ظرفیت همراه است.

ما هنوز نمی‌دانیم سامسونگ چگونه می‌تواند کوچک‌تر کردن باتری را با یک چیپست کارآمدتر از نظر مصرف انرژی و فناوری نمایشگر جدید خودش جبران کند تا عمر باتری آن مشابه آنچه در گلکسی اس ۲۱ است باشد یا حداقل عمر باتری آن نسبت به قد و قامت کوچک این گوشی، مناسب باشد.

در بخش توان شارژ نیز هر دو گوشی با حداکثر توان ۲۵ وات، شبیه به هم هستند. البته فراموش نکنید که خبری از آداپتور شارژ در داخل جعبه گوشی نیست و باید جداگانه آن را تهیه کنید. بنابراین اگر یک فست شارژر ندارید، ناچارید برای استفاده از بالاترین سرعت شارژ گوشی خود، یکی تهیه کنید. هر دو گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم با حداکثر توان ۱۵ وات نیز پشتیبانی می‌کنند.

جدول مشخصات فنی

گوشیگلکسی S22گلکسی S21
اندازه و وزن۱۴۶ در ۷۰.۵ در ۷.۶ میلی‌متر۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر
نمایشگر۶.۰۶ اینچی AMOLED، رزولوشن ۱۰۸۰، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی۶.۲ اینچی AMOLED، رزولوشن ۱۰۸۰، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
رم۸ گیگ۸ گیگ
پردازندهاسنپدراگون ۸۹۸ در آمریکا / اگزینوس ۲۲۰۰ در سایر نقاطاسنپدراگون ۸۸۸ در آمریکا / اگزینوس ۲۱۰۰ در سایر نقاط
حافظه۱۲۸ گیگ۱۲۸ گیگ
دوربین‌ها
  • ۵۰ مگاپیکسلی اصلی
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید
  • ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو زوم ۳ برابری
  • ۱۲ مگاپیکسلی اصلی
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید
  • ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو زوم ۳ برابری
سایز باتری۳،۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ۲۵ وات سیمی و ۱۵ وات بی‌سیم۲۵ وات سیمی و ۱۵ وات بی‌سیم
قیمتشروع قیمت از ۸۰۰ دلارشروع قیمت از ۷۰۰ دلار/ کاهش ۱۰۰ دلاری بعد از عرضه گلکسی S22

انتظار می‌رود سامسونگ گوشی گلکسی S22 خودش را به همراه دو گوشی گران قیمت‌تر S22 Plus و S22 Ultra در رویداد Samsung Unpacked که در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می‌شود، رونمایی کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.