تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 16225

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ ؛ تفاوت در چیست؟ با مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ – OnePlus 8 Pro vs OnePlus 8 در این مقاله می‌توانید به تفاوت‌های گوشی های سال ۲۰۲۰ وان پلاس در دوربین، نمایشگر و سایر قسمت‌ها پی ببرید.
کمپانی وان پلاس سرانجام از دو گوشی سری ۸ خودش به نام‌های وان پلاس ۸ و ۸ پرو رونمایی کرد. این گوشی‌ها، قدرتمندترین محصولاتی هستند که گوشی‌ساز چینی بدون آنکه نیاز باشد مشتریان هزاران دلار را پرداخت کنند، در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.
همانطور که متوجه شدید این خانواده شامل دو عضو است. ما در اینجا می‌خواهیم به مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ بپردازیم تا ببینیم این دو گوشی در چه چیزهایی با یکدیگر فرق دارند؟
مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ طراحی وان پلاس ۸: ۱۶۰ در ۷۲.۹ در ۸ میلی‌متر وان پلاس ۸ پرو: ۱۶۵.۳ در ۷۴.۳۵ در ۸.۵ میلی‌متر ۸: ۱۸۰ گرم ۸ پرو: ۱۹۹ گرم ۸: مقاوم در برابر آب، بدون تأییدیه IP ۸ پرو: تأییدیه IP68 هر دو مدل: سبز، مشکی (آبی و تابان در برخی بازارها) همانطور که از نامشان پیداست،‌ مدل پرو کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مدل معمولی است. آن همچن..

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ ؛ تفاوت در چیست؟

با مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ – OnePlus 8 Pro vs OnePlus 8 در این مقاله می‌توانید به تفاوت‌های گوشی های سال ۲۰۲۰ وان پلاس در دوربین، نمایشگر و سایر قسمت‌ها پی ببرید.

کمپانی وان پلاس سرانجام از دو گوشی سری ۸ خودش به نام‌های وان پلاس ۸ و ۸ پرو رونمایی کرد. این گوشی‌ها، قدرتمندترین محصولاتی هستند که گوشی‌ساز چینی بدون آنکه نیاز باشد مشتریان هزاران دلار را پرداخت کنند، در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

همانطور که متوجه شدید این خانواده شامل دو عضو است. ما در اینجا می‌خواهیم به مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ بپردازیم تا ببینیم این دو گوشی در چه چیزهایی با یکدیگر فرق دارند؟

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸

طراحی

  • وان پلاس ۸: ۱۶۰ در ۷۲.۹ در ۸ میلی‌متر
  • وان پلاس ۸ پرو: ۱۶۵.۳ در ۷۴.۳۵ در ۸.۵ میلی‌متر
  • ۸: ۱۸۰ گرم
  • ۸ پرو: ۱۹۹ گرم
  • ۸: مقاوم در برابر آب، بدون تأییدیه IP
  • ۸ پرو: تأییدیه IP68
  • هر دو مدل: سبز، مشکی (آبی و تابان در برخی بازارها)

همانطور که از نامشان پیداست،‌ مدل پرو کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مدل معمولی است. آن همچنین کمی قد بلندتر و عریض‌تر نیز هست و ضخامت نسبتاً بیشتری دارد.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

وان پلاس ۸

به جز این، دو گوشی بسیار شبیه به یکدیگر هستند. برخلاف سری وان پلاس ۷ تی، ماژول دوربین روی قاب پشتی هر دو گوشی یک شکل است و هر دو از شیشه‌ی خمیده‌ای در قاب پشتی و جلویی، حاشیه‌های باریک دور نمایشگر و یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی در سمت چپ قسمت بالایی نمایشگر خود استفاده می‌کنند.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

وان پلاس ۸ پرو

در واقع تنها تفاوت گوشی های سال ۲۰۲۰ وان پلاس علاوه بر اندازه، مقاومت آن‌ها در برابر آب است. هرچند هر دو از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند،‌ اما فقط مدل پرو است که به صورت رسمی یک تأییدیه‌ی سری IP را دریافت کرده است. آن IP68 به معنای آنچه در آخرین پرچمداران اپل و سامسونگ است،‌ خواهد بود. در رنگبندی نیز هر دو گوشی یکسان هستند. در اکثر بازارها آن‌ها را می‌توانید در دو نسخه‌ی مشکی و سبز خریداری کنید. هرچند در برخی بازارها دو نسخه‌ی ویژه‌ی آبی و تابان (Interstellar Glow) نیز وجود دارد.

نمایشگر

  • وان پلاس ۸: ۶.۵۵ اینچ +Full HD از نوع AMOLED
  • وان پلاس ۸ پرو: ۶.۷ اینچ +QuadHD از نوع AMOLED
  • ۸: ۹۰ هرتز
  • ۸ پرو: ۱۲۰ هرتز
  • هر دو مدل: شیشه‌ی منحنی و حفره‌ی ۴ میلی‌متری برای دوربین سلفی

در حالی که هر دو گوشی از نمایشگری با شکل و طراحی یکسان و حتی حفره‌ی دوربین سلفی مشابه استفاده می‌کنند، اما آن‌ها پنل‌هایی متفاوت از یکدیگر هستند.

نمایشگر مدل پرو با نمایشگر ۶.۷ اینچی خودش تأثیربرانگیزتر است. آن دارای وضوح +QuadHD بوده و نرخ رفرشی تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. این یعنی سرعت اجرای انیمیشن‌ها در این مدل بیشتر بوده و همه‌چیز روان‌تر دیده می‌شود.

نمایشگر مدل معمولی کمی کوچک‌تر است و وضوح کمتر +Full HD را ارائه می‌کند. آن نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه نمی‌کند،‌ اما همانند مدل ۷ تی پرو، دارای نرخ ۹۰ هرتزی است. همین میزان نیز برای استفاده‌ی روزمره و گیمینگ کافی به نظر می‌رسد.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

هر دو دستگاه از پنل‌های Fluid AMOLED استفاده می‌کنند و از دقت رنگ یکسانی برخوردارند. ما در مورد روشنایی یکسان صفحه در مدل اصلی مطمئن نیستیم، اما وان پلاس حداکثر روشنایی در مدل پرو را ۱۳۰۰ نیت اعلام کرده که برای یک گوشی هوشمند مناسب است.

دوربین‌ها

  • وان پلاس ۸: معمولی/واید ، اولتراواید ، ماکرو
    • ۴۸ مگاپیکسلی، ۱۶ مگاپیکسلی ۱۱۶ درجه‌ای و ۲ مگاپیکسلی
  • وان پلاس ۸ پرو: معمولی/واید ، تله فوتو زوم ۳ برابری و فوتوکروماتیک
    • ۴۸ مگاپیکسلی، ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی

اگر بخشی وجود داشته باشد که بیشترین تفاوت بین این دو گوشی را نشان دهد، آن دوربین است. وان پلاس با مدل پرو همه کار انجام داده و آن را با دوربین چهارگانه همراه ساخته است. دوربین اصلی این گوشی با همراه دوربین اولتراواید، هر دو ۴۸ مگاپیکسلی هستند. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری در کنار این‌ها وجود دارد و یک حسگر فوتوکروماتیک ۵ مگاپیکسلی (یا دوربین فیلتر رنگی) نیز آن‌ها را همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی اولیه وان پلاس ۸ – OnePlus 8 ؛ مشخصات نخستین گوشی ۵G وان پلاس

در مقابل، مدل اصلی دارای سه دوربین است که یکی از آن‌ها حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو با وضوح پایین‌تر برای کمک به فوکوس از نزدیک روی اشیاء است. دوربین اصلی این گوشی همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید در مدل پرو است. در اینجا یک حسگر اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

هر دو گوشی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برخوردارند که در داخل حفره‌ای روی نمایشگر قرار دارد.

سخت افزار و عملکرد

  • هر دو مدل: چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ با اتصال ۵G
  • هر دو مدل: ۸/۱۲۸ گیگ حافظه و رم یا ۱۲/۲۵۶ گیگ حافظه و رم
  • فقط مدل پرو: رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.0
  • وان پلاس ۸: باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • وان پلاس ۸ پرو: باتری ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت
  • هر دو مدل: فناوری شارژ سریع سیمی Warp Charge 30T با توان ۳۰ وات
  • فقط مدل پرو: شارژ بی‌سیم ۳۰ وات Warp Charge

هر دو گوشی جدید وان پلاس از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام با مودم ۵G داخلی اسنپدراگون X55 قدرت می‌گیرند. بنابراین هر دو می‌توانند عملکرد سخت افزاری و سرعت دانلود یکسانی را ارائه کنند.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

همین قضیه در مورد حافظه و رم نیز صدق می‌کند. دو مدل معمولی و پرو با ۸ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه و ۱۲ گیگ رم/۲۵۶ گیگ حافظه همراه هستند؛ بنابراین نباید نگران حافظه در مدل معمولی باشید. هرچند مدل پرو با رم مدرن‌تر LPDDR5 نسبت به LPDDR4 سریع‌تر است، اما مقادیر یکسانی را هر دو گوشی ارائه می‌کنند.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

گوشی بزرگ‌تر به طبع باتری بزرگ‌تری را نیز شامل می‌شود، اما این بزرگی خیلی هم زیاد نیست. در مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۸ ، برادر بزرگ‌تر از یک باتری ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتی به جای ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد؛ بنابراین ظرفیت بیشتر باتری مدل پرو زیاد نیست، اما به خاطر نمایشگر بزرگ‌تر، روشن‌تر، شارپ‌تر و سریع‌تر،‌ باید وان پلاس دست به این اقدام می‌زد تا این مصرف بیشتر جبران شده و نتایج یکسانی در دو گوشی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: بررسی اولیه وان پلاس ۸ پرو – OnePlus 8 Pro ؛ مشخصات فنی، قیمت، دوربین و بیشتر

یکی دیگر از شباهت‌های دو مدل با یکدیگر تجهیز به فناوری شارژ سریع ۳۰ وات وان پلاس به نام Warp Charge 30T است که می‌تواند در عرض ۲۳ الی ۲۵ دقیقه، شارژ گوشی را به ۵۰ درصد برساند. گرچه پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با شارژ سریع ۳۰ وات و شارژ معکوس بی‌سیم فقط در مدل پرو تعبیه شده است.

جمع بندی

وان پلاس ۸ پرو فقط در اسم حرفه‌ای نیست، آن دارای ویژگی‌هایی است که مدل معمولی از آن بهره نمی‌برد. از تأییدیه‌ی IP68 گرفته تا شارژ بی‌سیم و نمایشگر سریع‌تر، شارپ‌تر و بزرگ‌تر و همچنین یک سیستم دوربین قدرتمندتر که نیازی به توضیح ندارد.

بنابراین اگر بهترین را داشتن،‌ تنها مورد مهم برای شما در این بین است، بی‌شک باید مدل پرو را انتخاب کنید. این واقعیت که گوشی های سال ۲۰۲۰ وان پلاس از پرچمداران نامدار بازار با برندهایی نظیر سامسونگ، هواوی و اپل ارزان‌تر هستند، مثل گیلاس‌های روی یک کیک می‌ماند و همین باعث جذاب بودنشان شده است.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

در سمتی دیگر مدل اصلی این خانواده نیز همچنان از یک نمایشگر خوب و بسیار سریع برخوردار است. اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان برای خرید یک پرچمدار مقداری صرفه جویی کنید، وان پلاس ۸ معمولی نیز گزینه‌ی بسیار خوبی است. آن همچنین کمی کوچک‌تر و سبک‌تر از مدل پرو نیز هست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.