تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 62966

مقایسه واتساپ با تلگرام ؛ اصلا قابل مقایسه هستند؟

مقایسه واتساپ با تلگرام ؛ اصلا قابل مقایسه هستند؟

مقایسه واتساپ با تلگرام ؛ اصلا قابل مقایسه هستند؟ واتساپ و تلگرام از جمله پر استفاده‌ترین پیام رسان ها هستند. کدام یک از آنها پیام رسان بهتری است؟ آیا اصلا قابل مقایسه هستند؟
زمانی که صبحت..

مقایسه واتساپ با تلگرام ؛ اصلا قابل مقایسه هستند؟

واتساپ و تلگرام از جمله پر استفاده‌ترین پیام رسان ها هستند. کدام یک از آنها پیام رسان بهتری است؟ آیا اصلا قابل مقایسه هستند؟

زمانی که صبحت از پیام رسان اینترنتی می‌شود، به سرعت ذهن به سمت تلگرام و واتساپ می‌رود. واتساپ و تلگرام به عنوان اپ های رایگان، این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا بی‌نهایت پیام رد و بدل کنند. آنها همچنین اجازه به اشتراک‌گذاری انواع مختلفی از مدیا همچون ویدیو یا صوت را می‌دهند و دسترسی سریعی به ابزارهای ارتباط آنلاین را از هر کجا فراهم می‌آورند. با این حال، کدام یک از آنها بهتر است؟

از آنجا که این دو اپلیکشن اغلب ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌دهند، این سوال برای کاربران پیش می‌آید که کدام یک از آنها بهتر است؟ هر دوی این اپ ها دارای خوبی‌ها و بدی‌هایی هستند. هر چند، بسته به نحوه بهره‌گیری شما از یک پیام رسان، مشخص خواهد شد که از کدام اپ بیشتر استفاده خواهید کرد.

واتساپ در برابر تلگرام

در جدول زیر می‌توانید یک مقایسه سریع بین محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین ویژگی های تلگرام و واتساپ داشته باشید.

تلگرامواتساپ
ارسال انواع مختلف مدیاتماس از صفحه نخست
قابلیت دسترسی از دستگاه‌های مختلفاستفاده بر روی یک تلفن هوشمند یا پلتفرم تحت وب
چت های مخفی با رمزگذاری سرتاسربدون گفتگوی مخفی
گفتگوهای مخفی وسیع با داشتن کنترل کاملقابلیت زمانبندی پیام‌ها برای ناپدید شدن
ارسال انواع فایل با محدودیت ۲ گیگابایتیمحدودیت ۱۶ مگابایتی برای ارسال فایل صوتی و تصویری و ۱۰۰ مگابایتی برای ارسال اسناد
تعداد ۲۰۰ هزار نفری برای هر گروهتعداد ۲۵۶ نفری برای هر گروه‌
اضافه کردن مخاطب تنها با استفاده از نام کاربریبرای اضافه کردن مخاطب باید شماره تلفن همراه آن را وارد کرد

راحتی استفاده از پیام رسان

چه از پیام رسان برای ارتباط با خانواده استفاده می‌کنید یا از آن برای کار خود بهره می‌گیرید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای شما، راحتی استفاده از آن است. هر دو پیام رسان تلگرام و واتساپ از نظر بصری به راحتی قابل درک هستند و تمام گزینه‌های مربوط به چت‌ها در همان صفحه نخست قرار دارند. پیام رسان واتساپ همچنین دارای یک تب تماس‌ها است که در همان صفحه نخست قرار دارد. این تب برای کسانی که بیشتر از این اپلیکیشن برای تماس استفاده می‌کنند، بسیار مفید است.

پیام رسان واتساپ
پیام رسان واتساپ
پیام رسان واتساپ

در پایین سمت راست هر دوی این پیام رسان، دکمه‌ای قرار دارد که با کلیک بر روی آن، می‌توانید یک گفتگو را آغاز کنید. ساخت گروه نیز بسیار ساده است. تفاوت بین دو اپ در تجربه کاربران در چت‌ها است. پیام رسان تلگرام این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید انواع مدیا از جمله هزاران ایموجی و استیکر را ارسال کنید. این پیام رسان همچنین به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های بزرگ را به اشتراک بگذارید که یک تجربه یکپارچه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پیام رسان تلگرام
پیام رسان تلگرام
پیام رسان تلگرام

ویژگی‌های پیام رسان تلگرام و واتساپ

ویژگی‌های بهتر می‌توانند تجربه شما در استفاده از پیام رسان تلگرام یا واتساپ را بهتر کند و بر عکس این موضوع نیز صادق است. در ادامه مطلب قرار است به ویژگی‌های برتر پیام رسان تلگرام و واتساپ و همچنین تفاوت‌های آنها پرداخته شود.

همگام سازی

اگر شما دوست دارید تا از پیام رسان خود بر روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنید، در این صورت، پیام رسان تلگرام برای شما مناسب‌تر خواهد بود. این پیام رسان، چت‌ها و فایل‌های شما بر روی دستگاه‌های مختلف را همگام سازی می‌کند، بنابراین، شما می‌توانید از یک اکانت بر روی چندین تلفن هوشمند استفاده کنید. اما واتساپ این ویژگی را دارا نیست. اگر در یک دستگاه تازه وارد اکانت واتساپ خود شوید، به طور خودکار در دستگاه قبلی از اکانت خود خارج می‌شوید.

سکرت چت یا گفتگوی مخفی

سکرت چت - پیام رسان تلگرام

تلگرام برای یک ویژگی منحصربه‌فرد خود بسیار محبوب شده است. این ویژگی نیز سکرت چت یا گفتگوی مخفی است. این نوع چت‌ها، چت‌های خصوصی و رمزگذاری شده سرتاسری است که توسط هر دو کاربر قابلیت حذف شدن را دارند. پیام رسان واتساپ چنین ویژگی‌ای را ارائه نمی‌کند. پس اگر به دنبال حریم خصوصی بیشتری هستید، از تلگرام استفاده کنید.

قابلیت حذف خودکار پیام

تایمر نابودسازی خودکار پیام - پیام رسان تلگرام

پیام رسان واتساپ به تازگی ویژگی ناپدید شدن پیام‌ها را ارائه کرده است. این ویژگی، یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار محبوب تلگرام به شمار می‌رود. در چت‌های تلگرام، شما می‌توانید یک تایمر را تنظیم کنید تا پیام‌ها به طور خودکار پس از یک مدت زمان مشخص شده، حذف شوند. پس، زمانی که گفتگوی شما به پایان رسید، چت به طور خودکار برای هر دو کاربر حذف خواهد شد. واتساپ نیز به تازگی این قابلیت را اضافه کرده اما از نظر جامع بودن و داشتن تنظیمات مختلف، به گرد پای تلگرام هم نمی‌رسد.

اشتراک‌گذاری فایل

اگر به دنبال آن هستید که فایل‌های بزرگ همچون موزیک، فیلم و ویدیوها را به اشتراک بگذارید، پس باید از پلتفرمی با قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ استفاده کنید. با مقایسه این دو پیام رسان، تلگرام در این مورد برنده محسوب می‌شود. تلگرام به شما اجازه اشتراک‌گذاری فایل تا حجم ۲ گیگابایت را می‌دهد، در حالی که واتساپ محدودیت ۱۶ مگابایتی برای مدیا و ۱۰۰ مگابایتی برای اسناد دارد.

گروه‌ها

پیام‌ رسان‌ های اینترنتی به شما اجازه می‌دهند تا با گروه‌های مختلف و بزرگی از افراد قادر به گفتگو بپردازید. اما این گروه‌ها تا چه تعداد عضو خواهند داشت؟ تلگرام اجازه می‌دهد تا گروه‌ها تا سقف ۲۰۰ هزار عضو داشته باشند. این در حالی است که واتساپ محدودیت ۲۵۶ عضوی را برای گروه‌ها در نظر گرفته است.

حریم خصوصی

برای افرادی که درگیر گفتگوهای حساس هستند یا حتی افراد عادی که خواهان حریم خصوصی بیشتری در چت‌های خود هستند، داشتن تنظیمات جامع و خوب در بخش حریم خصوصی و امنیت بسیار مهم است. در این بخش نیز پیام رسان تلگرام، دست بالاتر را دارد. این اپ به شما این اجازه را می‌دهد تا با هر شخصی گفتگو کنید بدون آنکه لازم باشد تا شماره تلفن یا اطلاعات شخصی شما برای او به نمایش دربیاید. با این حالت، شما می‌توانید ناشناس باقی بمانید و کنترل کاملی بر روی اطلاعات به اشتراک‌ گذاشته خود داشته باشید.

پیام رسان تلگرام

اگر به دنبال حریم خصوصی بیشتری در چت‌های خود هستید، گفتگوهای مخفی تلگرام می‌تواند مفید باشد. گفتگوهای مخفی به کاربران اجازه فوروارد کردن پیام‌ها یا گرفتن اسکرین شات را نمی‌دهد، بنابراین، اطلاعات به اشتراک گذاشته شما در داخل چت نسبتا امن است. هر چند، این موضوع را در نظر داشته باشید که همیشه افراد می‌توانند از یک تلفن همراه دیگر استفاده کنند و از چت شما عکس بگیرند.

پیام رسان واتساپ دارای رمزنگاری سرتاسری برای تماس‌ها و چت‌های خود است، پس نسبت به اپ‌های پیام رسان متوسط، دارای امنیت بیشتری است. هر چند، این پیام رسان متعلق به شرکت فیسبوک است و این شرکت می‌تواند از داده‌های شما به هنگام استفاده از واتساپ بهره ببرد.

جمع بندی: تلگرام یا واتساپ، کدام بهتر است؟

با اینکه هر شخص بسته به نیاز خود و ویژگی‌های مورد نظرش باید تصمیم بگیرد که کدام اپ برای او بهتر است اما در کل، تلگرام برنده این قیاس به شمار می‌رود. تلگرام دارای ویژگی‌های جامع و موثرتری است و همین نیز تجربه شما در گفتگو کردن را ایمن‌تر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

البته این به معنای بد بودن واتساپ نیست. واتساپ همچنان یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپ‌ها به شمار می‌رود. واتساپ دارای بیش از دو میلیارد کاربر فعال است. تلگرام از نظر محبوبیت در رده پایین‌تری قرار دارد و تنها ۵۵۰ میلیون کاربر دارد. واتساپ کاربران بیشتری را پوشش می‌دهد و می‌توان از طریق آن با افراد بیشتری ارتباط داشت. با این حال، تلگرام دارای ویژگی‌های جالب و حریم خصوصی است که همانند آن در هیچ پیام رسان دیگری وجود ندارد.

شما کدام پیام رسان را انتخاب می‌کنید؟

منبع :digitaltrendsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.