تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 37697

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ؛ تفاوت در چیست؟ به بهانه رونمایی از گوشی تاشو Huawei Mate X2 ، در این مقاله به مقایسه هواوی میت ایکس ۲ و گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ خواهیم پرداخت.
کمپانی هواوی از دومین نسل گوشی منعطف خود به نام Mate X2 رونمایی کرد. این شرکت چینی ظاهر گوشی جدیدش را نسبت به دو نسل پیش (میت ایکس و ایکس اس) تغییر داده و به جای نمایشگر تاشو به سمت خارج، از یک نمایشگر تاشو به سمت داخل، به سبک گوشی‌های سری گلکسی زد فولد سامسونگ استفاده کرده است.
مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ اگر در بازار به دنبال خرید یک گوشی تاشو جدید هستید، در این جا قصد داریم ۲ گوشی منعطف جذاب دنیا را رو در روی هم بگذاریم و به مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ بپردازیم. کدام گزینه جذاب‌تری برای خرید است؟
طراحی میت ایکس ۲: ابعاد ۱۶۱.۸ در ۱۴۵.۸ در ۴.۴ تا ۸.۲ میلی‌متر در حالت تا نشده / ۱۶۱.۸ در ۷۴.۶ در ۱۳.۶ تا ۱۴.۷ میلی‌متر در حالت تا شده / وزن ۲۹۵ گرم زد فولد ۲: ابعاد ۱۵۹.۲ در ۱۲۸.۲ در ۶.۹ میلی‌متر در حالت تا نشده / ۱۵۹.۲ در ۶۸ در ۱۶.۸ میلی‌متر در حا..

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ؛ تفاوت در چیست؟

به بهانه رونمایی از گوشی تاشو Huawei Mate X2 ، در این مقاله به مقایسه هواوی میت ایکس ۲ و گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ خواهیم پرداخت.

کمپانی هواوی از دومین نسل گوشی منعطف خود به نام Mate X2 رونمایی کرد. این شرکت چینی ظاهر گوشی جدیدش را نسبت به دو نسل پیش (میت ایکس و ایکس اس) تغییر داده و به جای نمایشگر تاشو به سمت خارج، از یک نمایشگر تاشو به سمت داخل، به سبک گوشی‌های سری گلکسی زد فولد سامسونگ استفاده کرده است.

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲

اگر در بازار به دنبال خرید یک گوشی تاشو جدید هستید، در این جا قصد داریم ۲ گوشی منعطف جذاب دنیا را رو در روی هم بگذاریم و به مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ بپردازیم. کدام گزینه جذاب‌تری برای خرید است؟

طراحی

  • میت ایکس ۲: ابعاد ۱۶۱.۸ در ۱۴۵.۸ در ۴.۴ تا ۸.۲ میلی‌متر در حالت تا نشده / ۱۶۱.۸ در ۷۴.۶ در ۱۳.۶ تا ۱۴.۷ میلی‌متر در حالت تا شده / وزن ۲۹۵ گرم
  • زد فولد ۲: ابعاد ۱۵۹.۲ در ۱۲۸.۲ در ۶.۹ میلی‌متر در حالت تا نشده / ۱۵۹.۲ در ۶۸ در ۱۶.۸ میلی‌متر در حالت تا شده / وزن ۲۸۲ گرم

گوشی هواوی میت X2 به یک نمایشگر تاشو عمودی در یک حالت کتابی مجهز است. قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه بوده که یک ماژول دوربین مستطیلی شکل برجسته در گوشه بالا سمت چپ آن قرار دارد. از دیگر المان‌های طراحی این گوشی باید به یک فریم فلزی، یک نمایشگر تمام صفحه و دو حفره روی نمایشگر جلویی در حالت تا شده برای میزبانی از دو دوربین سلفی اشاره کرد.

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

Huawei Mate X2

وقتی این گوشی تا نشود، یک تبلت بزرگ ۸ اینچی را در اختیار شما می‌گذارد. هواوی از یک لولای چند بعدی استفاده کرده که اجازه می‌دهد وقتی گوشی بسته است، هیچ شیاری باقی نماند. هواوی از طراحی خاصی برای این گوشی استفاده کرده است. به طوری که وقتی به طرف ماژول دوربین نزدیک می‌شویم، ضخامت بیشتر می‌شود. در حالی که طرف دیگر که فقط یک نمایشگر حضور دارد، ضخامت حتی به ۴.۴ میلی‌متر نیز کاهش پیدا می‌کند. رنگبندی این گوشی نیز شامل رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و صورتی است.

در آن سمت گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ از نظر استفاده از نمایشگر عمودی در یک طراحی کتابی مشابه گوشی تاشو جدید هواوی است. این گوشی نیز از یک قاب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد و یک ماژول مستطیلی در گوشه سمت چپ قسمت بالای آن قرار دارد. علاوه بر این باید به یک فریم فلزی و یک حفره روی نمایشگر خود وقتی تا شده است، برای میزبانی از دوربین سلفی نیز اشاره کرد.

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

Samsung Galaxy Z Fold 2

وقتی گوشی باز می‌شود،‌ یک نمایشگر نسبتاً کوچک‌تر ۷.۶ اینچی روی قاب جلویی آن قرار می‌گیرد. لولای به کار رفته در آن نیز اجازه مشاهده از چند زاویه ممکن را به کاربر می‌دهد، اما برخلاف گوشی هواوی فاصله کمی بین دو نمایشگر دیده می‌شود. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های برنزی و مشکی عرضه می‌کند.

نمایشگر

  • میت ایکس ۲: ۸ اینچ در حالت تا نشده / ۶.۴۵ اینچ در حالت تا شده
  • گلکسی زد فولد ۲: ۶.۲۳ اینچ در حالت تا شده / ۷.۶ اینچ در حالت تا نشده

هواوی میت X2 دارای یک نمایشگر ۶.۴۵ اینچی OLED با رزولوشن ۲۷۰۰ در ۱۱۶۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۴۵۶ppi در هنگام تا شدن است. این پنل نسبت ابعاد ۲۱:۹ و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را ارائه می‌کند. همانطور که در بالاتر هم گفتیم، دو حفره روی در گوشه سمت چپ نمایشگر برای میزبانی از دو دوربین سلفی قرار دارد و حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر وجود دارد. وقتی گوشی باز می‌شود، یک نمایشگر ۸ اینچی OLED با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۴۱۳ppi در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این حالت، نمایشگر نسبت ابعاد ۸:۷۱ و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

در آن سمت گلکسی زد فولد ۲ از یک نمایشگر خارجی ۶.۲۳ ینچی بهره می‌برد که کمی کوچک‌تر از نمایشگر خارجی به کار رفته در مدل میت ایکس ۲ است. این پنل نیز از نوع AMOLED بوده و رزولوشن ۲۲۶۰ در ۸۱۶ پیکسلی و همچنین نسبت ابعاد ۲۵:۹ را ارائه می‌کند. این گوشی وقتی از حالت تا خارج می‌شود، یک نمایشگر ۷.۶ اینچی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این نمایشگر از یک پنل Dynamic AMOLED با رزولوشن ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۳۷۲ppi استفاده می‌کند که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 را ارائه می‌کند.

دوربین‌ها

  • میت ایکس ۲: چهارگانه ۵۰ + ۱۶ + ۱۲ + ۸ مگاپیکسلی پشتی و ۱۶ مگاپیکسلی سلفی
  • گلکسی زد فولد ۲: سه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیسلی پشتی و ۱۰ مگاپیکسلی سلفی

در مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ، دوربین بخشی است که نماینده هواوی با قدرت می‌تواند گوشی تاشو سامسونگ را شکست دهد. این گوشی به دوربین چهارگانه پشتی تجهیز شده که مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار کمپانی هواوی از فناوری لایکا بهره می‌برند. پیکربندی این ماژول دوربین شامل حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو و حسگر سوپر زوم ۸ مگاپیکسلی می‌شود.

حسگر اصلی این گوشی دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال را ارائه می‌کند. حسگر فوق عریض آن دارای دیافراگم f/2.2، حسگر تله فوتو آن دارای دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر اپتیکال با زوم ۳ برابری اپتیکال و همچنین حسگر سوپر زوم آن نیز دارای دیافراگم f/4.4، لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۱۰ برابری است. در جلو نیز یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 حضور دارد.

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ هم به دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه حسگر تله فوتو و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دیافراگم دوربین اصلی این گوشی f/1.6 بوده و به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است. حسگر تله فوتو آن نیز دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر اپتیکال را شامل می‌شود، در حالی که دیافراگم دوربین فوق عریض این گوشی نیز f/2.2 است. در این جا یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز حضور دارد.

سخت افزار و مشخصات فنی

  • میت ایکس ۲: تراشه کایرین ۹۰۰۰، شبکه ۵ جی، ۸ گیگ رم، ۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • گلکسی زد فولد ۲: تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، شبکه ۵ جی، ۱۲ گیگ رم، ۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

میت ایکس ۲ هواوی از تراشه ۵ نانومتری کایرین ۹۰۰۰ توسعه پیدا کرده توسط هواوی قدرت می‌گیرد که فناوری شبکه ۵G را نیز ارائه می‌کند. این تراشه تا ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی را پشتیبانی می‌کند. یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین نیروی این گوشی تاشو را بر عهده دارد که با فناوری ۲۵ وات SuperCharge هواوی شارژ می‌شود. همچنین سیستم عامل هارمونی او اس هواوی نیز در کنار رابط کاربری اندروید EMUI روی این گوشی قابل نصب است.

در سویی دیگر سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس قدرت می‌گیرد، تا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه پشتیبانی می‌کند. یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی گوشی را بر عهده دارد که با توان ۲۵ وات به صورت سیمی و ۱۱ وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. این گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی سیستم عامل اندروید و رابط کاربری One UI را ارائه می‌کند و از قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ منحصر به فردی که سامسونگ آن‌ها را توسعه بخشیده برای استفاده هرچه بهتر از نمایشگر این گوشی در هنگام تا نشدن، بهره می‌برد.

قیمت

میت ایکس ۲: ۲۷۸۵ دلار

زد فولد ۲: ۱۹۹۹ دلار

شرکت هواوی گوشی پرچمدار تاشو خودش را با قیمت ۲۷۸۵ دلاری به فروش خواهد رساند. این درحالیست که گوشی گلکسی زد فولد ۲ با قیمت بسیار پایین‌تر ۱۹۹۹ دلاری عرضه می‌شود.

منبع :pocket-lint-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.