تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 36628

مقایسه مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا

مقایسه مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا

مقایسه مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا – Galaxy S21 Ultra سامسونگ نسبت به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.
نمایشگر گوشی جدید گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ نسبت به صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰ اولترا و به خصوص گلکسی اس ۲۰ اولترا است. قبل از هر چیز، این دستگاه نرخ تازه سازی تطبیق پذیر را در وضوح بسیار بالای +QHD امکان‌پذیر می‌کند. سامسونگ توانسته است با افزایش سرعت کلاک رابط نمایشگر MIPI از ۱۱۵۷ مگاهرتز به ۱۴۶۲ مگاهرتز به این مهم دست یابد. سال گذشته وان‌پلاس نیز در وان‌پلاس ۸ پرو از همین ترفند استفاده کرده بود.
متخصصان در AnandTech تصمیم گرفتند تا نمایشگر این دستگاه را مورد بررسی قرار دهند و آن را با پنل نمایشگر اولد گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی نوت ۲۰ اولترا مقایسه کنند تا به جزئیات جالب‌تری در این پنل دست پیدا کنند.
اولین آزمایش برای وضعیت پنل در رنگ مشکی انجام شد. در صورتی که نور نمایشگر بسیار کم شود (کمتر از ۴۰ لوکس)، نمایشگر این پرچمدار سامسونگ ن..

مقایسه مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا

نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا – Galaxy S21 Ultra سامسونگ نسبت به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نمایشگر گوشی جدید گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ نسبت به صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰ اولترا و به خصوص گلکسی اس ۲۰ اولترا است. قبل از هر چیز، این دستگاه نرخ تازه سازی تطبیق پذیر را در وضوح بسیار بالای +QHD امکان‌پذیر می‌کند. سامسونگ توانسته است با افزایش سرعت کلاک رابط نمایشگر MIPI از ۱۱۵۷ مگاهرتز به ۱۴۶۲ مگاهرتز به این مهم دست یابد. سال گذشته وان‌پلاس نیز در وان‌پلاس ۸ پرو از همین ترفند استفاده کرده بود.اس ۲۱ اولترا

متخصصان در AnandTech تصمیم گرفتند تا نمایشگر این دستگاه را مورد بررسی قرار دهند و آن را با پنل نمایشگر اولد گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی نوت ۲۰ اولترا مقایسه کنند تا به جزئیات جالب‌تری در این پنل دست پیدا کنند.

اولین آزمایش برای وضعیت پنل در رنگ مشکی انجام شد. در صورتی که نور نمایشگر بسیار کم شود (کمتر از ۴۰ لوکس)، نمایشگر این پرچمدار سامسونگ نرخ نوسازی تطبیق پذیر خود را خاموش کرده و صفحه را در ۱۲۰ هرتز قفل می‌کند و در نتیجه باعث افزایش مصرف برق می‌شود. در حالی که وقتی نور از ۴۰ لوکس بالاتر باشد، صفحه از نرخ تازه سازی تطبیق پذیر خود استفاده می‌کند و مصرف برق آن نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا کمتر اما از مصرف برق پنل گلکسی نوت ۲۰ اولترا بیشتر می‌شود.

اگر سامسونگ بتواند برای حفظ نرخ تازه سازی متغیر در تنظیمات صفحه تاریک، راه حلی پیدا کند، می‌تواند عمر باتری را بیشتر افزایش دهد.اس ۲۱ اولترا

با این حال، هنگام آزمایش با صفحه سفید کامل، نمایشگر اولد OLED گلکسی اس ۲۱ اولترا بسیار کارآمدتر می‌شود. در واقع تا ۳۱ درصد کارآمدتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا است. صفحه نمایش اس ۲۱ اولترا در اوج روشنایی ۹۴۲ نیت، نسبت به اس ۲۰ اولترا با حداکثر روشنایی ۷۷۸ نیت، انرژی کمتری مصرف می‌کند. همچنین، اس ۲۱ اولترا باز در همان اوج روشنایی حدود ۲۰ درصد انرژی کمتری نسبت به گلکسی نوت ۲۰ اولترا مصرف می‌کند.اس ۲۱ اولترا

سرانجام، این آزمایش هنگامی که روی یک صفحه وب استاندارد تنظیم می‌شود، در روشنایی ۳۰۰ نیت با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن FullHD صفحه نمایش این دستگاه نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا، ۲۷ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. بدون شک این مقدار بهبودی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا

احتمالاً همه این موارد را «ساطع کننده نور» جدید اولد OLED گلکسی اس ۲۱ اولترا فعال می‌کند. البته، سامسونگ در این باره جزئیات بیشتری ارائه نداده است اما این همان نکته‌ای است که صفحه نمایش گلکسی S21 Ultra را بسیار کارآمد می‌کند و باعث می‌شود که باتری با همان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، عملکرد فوق العاده‌ای برای این گوشی داشته باشد.

منبع :gsmarena-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.