تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 62614

مقایسه مشخصات فنی نسخه ۴G و ۵G شیائومی ردمی نوت ۱۱ ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه مشخصات فنی نسخه ۴G و ۵G شیائومی ردمی نوت ۱۱ ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه مشخصات فنی نسخه ۴G و ۵G شیائومی ردمی نوت ۱۱ ؛ تفاوت در چیست؟شیائومی ردمی نوت ۱۱ را در دو نسخه ۴G و ۵G عرضه کرده است. در کنار شباهت های بسیار، بیایید نگاهی به تفاوت های این دو گوشی خوش قیمت بیند..

مقایسه مشخصات فنی نسخه ۴G و ۵G شیائومی ردمی نوت ۱۱ ؛ تفاوت در چیست؟

شیائومی ردمی نوت ۱۱ را در دو نسخه ۴G و ۵G عرضه کرده است. در کنار شباهت های بسیار، بیایید نگاهی به تفاوت های این دو گوشی خوش قیمت بیندازیم.

بعد از عرضه ردمی نوت ۱۱ فایوجی در بازار چین، شیائومی ردمی نوت ۱۱ فورجی را برای کسانی که نیازی به شبکه ۵G نداشتند و می‌خواستند پول خود را پس انداز کنند، روانه بازار کرد. اتصال شبکه فایوجی تنها تفاوت این دو گوشی نیستند و تغییرات دیگری نیز در نسخه ۴G دیده می‌شود که بهتر است قبل از خرید بدانید.

در این نوشتار به مقایسه ردمی Note 11 5G با ردمی Note 11 4G خواهیم پرداخت و در ادامه با تفاوت‌های این دو گوشی اقتصادی شیائومی بیشتر آشنا می‌شوید. توجه داشته باشید که اخیرا ردمی نوت ۱۱ فایوجی با نام ردمی نوت ۱۱ تی فایوجی و در هند عرضه شده است.

مقایسه مشخصات فنی دو نسخه ۴G و ۵G شیائومی ردمی نوت ۱۱

طراحی ردمی Note 11 5G و ردمی Note 11 4G شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما دقیقا مثل هم نیستند. نسخه ۴G ماژول دوربین بزرگ‌تر و نسبت نمایشگر به بدنه کمتری دارد. به همین خاطر ما نسخه ۵G این گوشی را ترجیح می‌دهیم. اما به یاد داشته باشید که به خاطر صفحه نمایش بزرگ‌تر ردمی نوت ۱۱ فایوجی ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت.

از طرف دیگر نسخه فایوجی دارای گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار و قطرات آب IP53 است. در باقی موارد، دو نسخه ردمی نوت ۱۱ تقریبا یکسان هستند. وجوه تشابه آنها شامل طراحی ماژول دوربین یکسان، پانچ هول در مرکز نمایشگر و حسگر اثر انگشت برای احراز هویت می‌شود.

مشخصات فنی این دو نسخه در خصوص نمایشگر یکسان است. هر دو گوشی مجهز به صفحه نمایش IPS LCD هستند و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی با وضوح +Full HD یا همان ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ را ارائه می‌دهند. نسخه ۵G نمایشگری ۶.۶ اینچی و نسخه ۴G صفحه نمایش ۶.۵ اینچی دارد.

همان‌طور که در بالاتر ذکر شد، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر وجود ندارد و روی فریم تعبیه شده است. نمایشگرهای این دو گوشی در حد یک میان رده ظاهر شده‌اند؛ گر چه چیز خاصی برای عرضه ندارند اما برای هر کاربری کافی هستند.

مهم‌ترین تفاوت Redmi Note 11 5G در نوع سخت‌افزار آن است. اول از همه اینکه این گوشی مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ است که بر اساس لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده و حداکثر فرکانس آن ۲.۴ گیگاهرتز است. این تراشه نسبت به مدیاتک Helio G88 که در نسخه فورجی به کار رفته، عملکرد بهتری در CPU و GPU دارد و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند.

نسخه 4G و 5G شیائومی ردمی نوت 11

از طرف دیگر Dimensity 810 از اینترنت شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند حال آنکه چنین قابلیتی در Helio G88 وجود ندارد. همچنین نوت ۱۱ فایوجی تنظیمات حافظه پیشرفته‌تری در قیاس با نوت ۱۱ فورجی دارد. نسخه ۵G دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است در حالی که نسخه دیگر ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

جز یک دوربین ۲ مگاپیکسلی اضافی در شیائومی ردمی نوت ۱۱ فورجی، چینش دوربین‌های پنل پشتی هر دو نسخه دقیقا شبیه یکدیگر هستند. هر دو گوشی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض و یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دارند. دوربین سلفی نسخه فایوجی وضوح ۱۶ مگاپیکسلی ارائه می‌کند و دوربین نسخه دیگر حسگری ۸ مگاپیکسلی است.

ظرفیت باتری هر دو ردمی نوت ۱۱ دقیقا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است. البته باتری ردمی Note 11 5G دوام و طول عمر بیشتری دارد. دلیل طول عمر بیشتر آن پردازنده قدرتمندی است که در بطن گوشی تعبیه شده و با لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید گردیده است.

همچنین نسخه فایوجی این گوشی مجهز به شارژر سریع ۳۳ واتی است در حالی که برادر کوچک‌تر آن از شارژر ۱۸ واتی برخوردار است. البته ورژن فورجی از شارژر معکوس ۹ واتی نیز (باسیم و نه وایرلس) پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت ردمی نوت ۱۱ فایوجی از ۱۸۸ دلار یا ۱۶۶ یورو و قیمت نسخه دیگر از ۱۵۹ دلار و ۱۴۰ یورو شروع می‌شود. اگر تفاوت در پردازنده و دوربین جلو را نادیده بگیریم، شباهت بسیاری بین این دو گوشی هوشمند وجود دارد. بنابراین اگر به نسخه فایوجی و تراشه قوی‌تر نیاز پیدا نمی کنید، نسخه ۴G می‌تواند برای شما کافی باشد.

شیائومی Redmi Note 11 5G

نقاط قوت:

  • شبکه ۵G
  • نمایشگر بزرگ‌تر
  • تراشه بهتر
  • دوربین سلفی عالی
  • شارژر سریع‌تر

نقاط ضعف:

  • قیمت گوشی

شیائومی Redmi Note 11 4G

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب‌تر
  • دوربین ماکرو
  • شارژر معکوس

نقاط ضعف:

  • تراشه ضعیف‌تر
مشخصاتردمی نوت ۱۱ فایوجیردمی نوت ۱۱ فورجی
ابعاد و وزن۸.۸ میلی‌متر و ۱۹۵ گرم۸.۹ میلی‌متر و ۱۸۱ گرم
نمایشگر۶.۶ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، IPC LCD۶.۵ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، LCD
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰، ۸ هسته‌ای (۲.۴ گیگاهرتز)مدیاتک هلیو جی ۸۸، ۸ هسته‌ای (۲.۰ گیگاهرتز)
حافظه۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸ و درگاه میکرو
نرم افزاراندروید ۱۱ و می یو آیاندروید ۱۱ و می یو آی
اتصالاتوای فای ۸۰۲.۱۱ و بلوتوث ۵.۲وای فای ۸۰۲.۱۱ و بلوتوث ۵.۱
دوربین۵۰ + ۲ مگاپیکسل و سلفی ۱۶۵۰ + ۸ + ۲ مگاپیکسل و سلفی ۸
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با ۳۳ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر با ۱۸ وات و شارژر معکوس ۹ واتی
سایر قابلیت‌هادو سیم‌کارت، فایوجی و گواهی مقاومت IP53دو سیم‌کارت

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.