تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 63504

مقایسه قیمت محصولات ایران خودرو با ۱۰ سال قبل بسیار غم انگیز است

مقایسه قیمت محصولات ایران خودرو با ۱۰ سال قبل بسیار غم انگیز است

مقایسه قیمت محصولات ایران خودرو با ۱۰ سال قبل بسیار غم انگیز است قیمت محصولات ایران خودرو در طول ده سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. در ادامه قیمت فعلی برخی از این خودروها را با سال ۱۳۹۰ م..

مقایسه قیمت محصولات ایران خودرو با ۱۰ سال قبل بسیار غم انگیز است

قیمت محصولات ایران خودرو در طول ده سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. در ادامه قیمت فعلی برخی از این خودروها را با سال ۱۳۹۰ مقایسه می‌کنیم.

چندی پیش شرکت‌های خودروسازی داخلی رسما قیمت محصولات خود را در کارخانه افزایش دادند. علاوه بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی، در چند ماه اخیر قیمت این محصولات در بازار آزاد نیز رو به رشد بوده و هر اتفاق ریز و درشتی باعث وارد شدن شوک جدید به بازار و در نتیجه افزایش قیمت‌ها می‌شود. از سوی دیگر، خودروسازان داخلی قول داده‌اند که با اجرای مداوم طرح‌های فروش خودرو و عرضه مضاعف محصولات خود به بازار باعث کنترل قیمت‌ها شوند.

اما قیمت محصولات ایران خودرو در طول یک دهه اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته و تمام محصولات، چند برابر گران‌تر شده‌اند. تحریم‌های بین‌المللی، افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت مواد اولیه‌ای مثل قطعات خودرو و قیمت‌گذاری دستوری از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که در طول این سال‌ها قیمت خودروهای داخلی را به بیشترین میزان خود رسانده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

اکنون قصد داریم قیمت محصولات ایران خودرو را با ده سال پیش مقایسه کنیم تا ببینیم چقدر در ارزش این خودروها تغییر به وجود آمده است. با نگاهی به لیست محصولات ایران خودرو در سال ۱۳۹۰ مشاهده می‌کنیم که محصولات این شرکت تنوع بیشتری داشتند و حتی دست مشتریان برای انتخاب رنگ خودروها نیز بازتر بوده است. حالا با مقایسه قیمت‌ها با یک دهه پیش همراه ما باشید.

در لیست محصولات ایران خودرو برای سال ۱۳۹۰، خودروهایی را مشاهده می‌کنیم که اکنون تولید آنها متوقف شده است و در بازار موجود نیستند. از جمله این خودروها می‌توان به وانت باردو یا همان پیکان وانت و پژو روآ اشاره کرد. اما برخی از این خودروها از جمله پژو ۴۰۵، سمند، پژو ۲۰۶، پژو پارس و پژو ۲۰۷ همچنان با برخی تغییرات جزئی در ایران خودرو تولید می‌شوند. خودروهایی مثل دنا، تارا، هایما و رانا هم در بین محصولات فعلی ایران خودرو دیده می‌شوند، در حالی که در سال ۹۰ در سبد محصولات این شرکت قرار نگرفته بودند.

مقایسه قیمت پژو ۴۰۵

قیمت محصولات ایران خودرو

خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دوگانه سوز در حال حاضر با قیمت ۱۴۵ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان در کارخانه و قیمت ۲۷۵ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد. این خودرو در سال ۱۳۹۰ به همراه ایموبیلایزر، ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده با قیمت کمتر از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شد. پژو ۴۰۵ اس ال ایکس هم اکنون با قیمت ۲۹۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود،‌ اما ده سال پیش ایران خودرو این محصول را با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 بنزینی، ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده با قیمت کمتر از ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌کرد.

مقایسه قیمت پژو پارس

قیمت محصولات ایران خودرو

پژو پارس سال یکی دیگر از محصولات مشترک امروز و ده سال پیش ایران خودرو است که اکنون با قیمت ۱۶۴ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان در کارخانه و ۲۷۸ میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود، اما در سال ۱۳۹۰ ایران خودرو قیمت ۱۷ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان را برای این محصول با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر تعیین کرده بود. پژو پارس ال ایکس هم که ده سال پیش با موتور ۱۶ سوپاپ TU5، ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده با قیمت ۱۸ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان عرضه می‌شد، اکنون در کارخانه ۱۷۷ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان و در بازار آزاد ۳۳۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

مقایسه قیمت پژو ۲۰۶

قیمت محصولات ایران خودرو

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم جزو محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو در طول این سال‌ها بوده که ده سال پیش با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان و اکنون با قیمت ۱۴۹ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان در کارخانه و ۲۶۹ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. جالب این که آن زمان، ایران خودرو پژو ۲۰۶ را در نسخه‌های مختلف مانند تیپ ۲، تیپ ۳، تیپ ۵، تیپ ۶ با گیربکس اتوماتیک، صندوق دار V20، صندوق دار V1، اس دی V1، اس دی V8، اس دی V9 و اس دی V2 عرضه می‌کرد،‌ اما اکنون تنوع محصولات این خانواده بسیار کمتر شده است. حالا ایران خودرو فقط تیپ ۲ و ۲۰۶ صندوق دار را در این سری به مشتریان عرضه می‌کند.

مقایسه قیمت پژو ۲۰۷

قیمت محصولات ایران خودرو

پژو ۲۰۷ دنده ای با فرمان هیدورلیک، اکنون با قیمت ۲۰۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان در کارخانه و ۳۵۶ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد، اما در سال ۹۰ قیمت این خودرو در کارخانه کمی بیشتر از۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم آن زمان کمی بیشتر از ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت، ولی حالا قیمت آن با سقف پانوراما در بازار آزاد به ۵۳۳ میلیون تومان رسیده است.

مقایسه قیمت سمند

قیمت محصولات ایران خودرو

سمند ال ایکس در سال ۱۳۹۰ در چند نسخه شامل LX سال L3، ال ایکس بنزینی به همراه کیسه هوای راننده، ال ایکس مالتی پلکس، ال ایکس EF7 بنزینی و پایه گازسوز عرضه می‌شد. قیمت سمند ال ایکس معمولی، اکنون در کارخانه ۱۵۵ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۵۴ میلیون تومان شده است، اما در سال ۹۰ سمند ال ایکس بنزینی با کیسه هوای راننده با قیمت حدود ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد. قیمت سمند EF7 دوگانه سوز هم اکنون به ۱۶۴ میلیون در کارخانه و ۳۴۲ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده، در حالی که این خودرو در سال ۹۰ حدود ۱۶.۵ میلیون تومان قیمت داشت.

از دیگر خودروهایی که در سال ۱۳۹۰ توسط ایران خودرو فروخته می‌شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان
  • پژو ۲۰۶ تیپ ۶ با گیربکس اتوماتیک با قیمت ۱۸ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان
  • پژو ۲۰۶ اس دی V8 با قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان
  • پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با قیمت حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (در نسخه‌های مختلف)
  • پژو روآ سال بنزینی با ترمز ضد قفل با قیمت ۸ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان
  • سمند SE با کیسه هوای راننده با قیمت ۱۳ میلیون و ۲۷۷ هزار تومان
  • سورن ELX با قیمت ۱۷ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان
  • سریر با قیمت ۲۰ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان
  • تندر ۹۰ E2-LP با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان
  • سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک ۲۴۰۰ سی سی با قیمت ۴۹ میلیون و ۱۷۷ هزار تومان
  • سوزوکی گرند ویتارا دستی ۲۴۰۰ سی سی با قیمت ۴۴ میلیون و ۴۷۷ هزار تومان
  • پژو پارس سفارشی با قیمت ۱۷ میلیون و ۷۵۷ هزار تومان

در نهایت می‌توانید لیست کامل محصولات ایران خودرو در ده سال پیش یعنی آبان ۱۳۹۰ را به همراه رنگ‌بندی و قیمت آنها مشاهده کنید:

لیست کامل قیمت محصولات ایران خودرو در آبان ۱۳۹۰

  • برای بزرگنمایی و مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.

قیمت محصولات ایران خودرو قیمت محصولات ایران خودرو قیمت محصولات ایران خودرو

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.