تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 28428

مقایسه فنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس

مقایسه فنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس

مقایسه فنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس امروز به مقایسه فنی گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا – Galaxy Note 20 Ultra با پرچمدار اپل، آیفون ۱۱ پرو مکس – iPhone 11 Pro Max خواهیم پرداخت.
گوشی قدرتمند Galaxy Note 20 Ultra ویژگی‌های خاصی را همراه با قیمتی مقرون به صرفه دارد اما در مقابل آن، iPhone 11 Pro Max رقیبی بسیار مناسب برای آن محسوب می‌شود. با این حال، کدام یک از این دو گوشی بهتر است؟
مقایسه گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس بله، هنگام مقایسه دو گوشی از دو سیستم عامل مختلف، مجددا بحث رقابت iOS و اندروید در میان خواهد بود اما بین این دو پرچمدار، کدام یک بر دیگری برتری خواهد داشت؟
به هر حال، هر دو گوشی فوق‌العاده هستند و قابلیت‌های خاص خود را دارند؛ قلم هوشمند گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا در کنار مالتی‌تسکینگ (اجرای چند برنامه همزمان) به صورت پیشرفته، از ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود. درحالی که آیفون ۱۱ پرو مکس همان کاری را می‌کند که از گوشی‌های قدرتمند آیفون انتظار می‌رود؛ برنامه‌های انحصاری، سیستم عامل بهینه و سخت افزاری قدرتمند برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها ..

مقایسه فنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس

امروز به مقایسه فنی گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا – Galaxy Note 20 Ultra با پرچمدار اپل، آیفون ۱۱ پرو مکس – iPhone 11 Pro Max خواهیم پرداخت.

گوشی قدرتمند Galaxy Note 20 Ultra ویژگی‌های خاصی را همراه با قیمتی مقرون به صرفه دارد اما در مقابل آن، iPhone 11 Pro Max رقیبی بسیار مناسب برای آن محسوب می‌شود. با این حال، کدام یک از این دو گوشی بهتر است؟

مقایسه گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس

بله، هنگام مقایسه دو گوشی از دو سیستم عامل مختلف، مجددا بحث رقابت iOS و اندروید در میان خواهد بود اما بین این دو پرچمدار، کدام یک بر دیگری برتری خواهد داشت؟

به هر حال، هر دو گوشی فوق‌العاده هستند و قابلیت‌های خاص خود را دارند؛ قلم هوشمند گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا در کنار مالتی‌تسکینگ (اجرای چند برنامه همزمان) به صورت پیشرفته، از ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود. درحالی که آیفون ۱۱ پرو مکس همان کاری را می‌کند که از گوشی‌های قدرتمند آیفون انتظار می‌رود؛ برنامه‌های انحصاری، سیستم عامل بهینه و سخت افزاری قدرتمند برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به بهترین شکل.

با این وجود، با ما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های هرکدام از این گوشی‌ها، در زمینه‌های طراحی، نمایشگر، نرم‌افزار و سخت‌افزار، دوربین و همچنین ظرفیت باتری، بپردازیم.

نمایشگر

گلکسی نوت 20 اولترا - Galaxy Note 20 Ultra و آیفون 11 پرو مکس - iPhone 11 Pro Max

پرچمداران سامسونگ معمولا نمایشگرهای بسیار بزرگی دارند و Galaxy Note 20 Ultra هم از این قاعده مستثنی نیست؛ با طول صفحه ۶.۹ اینچی، این گوشی برتری در سایز را (اگر برایتان مهم باشد) در این رقابت در مقابل نمایشگر ۶.۵ اینچی iPhone 11 Pro Max از آن خود کرده است. همچنین نداشتن ناچ در نمایشگر نوت ۲۰ اولترا ویژگی دیگر آن محسوب می‌شود که صفحه بزرگ‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هر دو گوشی از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده اما اگر قصد تجربه همان AMOLED کلاسیک را دارید، در گوشی نوت ۲۰ اولترا می‌توانید با قابلیت تصویر واضح یا همان Vivid Mode آن را فعال کنید. به علاوه، نرخ تازه‌سازی تصویر در این گوشی، ۱۲۰ هرتز خواهد بود؛ درحالی که آیفون ۱۱ پرو مکس این نرخ را تنها در ۶۰ هرتز ارائه خواهد کرد. البته توجه کنید که تازه سازی تصویر در نوت ۲۰ اولترا، می‌تواند تا ۶۰ هرتز نیز کاهش یابد تا طول عمر باتری آن افزایش یابد.

طراحی

گلکسی نوت 20 اولترا - Galaxy Note 20 Ultra و آیفون 11 پرو مکس - iPhone 11 Pro Max

درحالی که آیفون ۱۱ پرو مکس گوشه‌های گرد و خوش دستی دارد، در مقابل آن با گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا گوشه‌های مربعی شکل و حالت تختی دارد که حس مدرن بودن را منتقل می‌کند. همچنین هر دو این گوشی‌ها، از سری اسمارت‌فون‌های سنگین حساب می‌شوند؛ آیفون ۱۱ پرو مکس با ۲۲۶ گرم و گلکسی نوت ۲۰ اولترا با ۲۰۸ گرم وزن، شما را وادار خواهند کرد تا برای استفاده از آن‌ها از هر دو دست خود استفاده کرده و هنگام راه رفتن، وزن آن‌ها را در جیب خود حس کنید.

همچنین ماژول طراحی شده برای دوبین‌های حاضر در پشت هر دو گوشی، باعث می‌شود تا هنگامی که آن‌ها را بر روی میز می‌گذارید، کمی بالاتر قرار بگیرند و حتی هنگام کار کردن مانع دستتان شوند؛ درحالی که با وجود این طراحی، کیفیت آن‌ها تحسین برانگیز است.

دوربین

گلکسی نوت 20 اولترا - Galaxy Note 20 Ultra و آیفون 11 پرو مکس - iPhone 11 Pro Max

زیر قالب بزرگ و عجیب دوربین این دو گوشی (که این روزها عادی حساب می‌شود)، از بهترین دوربین‌های حال حاضر را با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی نوت ۲۰ اولترا و حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی در سه لنز آیفون ۱۱ پرو مکس خواهیم داشت.

نوت ۲۰ اولترا، قابلیت تصویربرداری گسترده Ultra Wide، تله فوتو و عادی ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰ مگاپیکسلی را در اختیار دارندگان قرار می‌دهد. در مقابل، آیفون ۱۱ پرو مکس هم تقریبا همین ویژگی را به صورت مشابه خواهد داشت؛ با این تفاوت که دوربین سلفی این گوشی، تصویرهای ۱۲ مگاپیکسلی را برای کاربران ذخیره خواهد کرد.

هر دو گوشی دوربین‌های بسیار قدرتمندی دارند؛ اما در حالت تله فوتو، این نوت ۲۰ اولترا خواهد بود که با ویژگی زوم ۵ برابر خود، توانایی زوم ۲ برابر آیفون ۱۱ پرو مکس را شکست خواهد داد. پس اگر علاقه به گرفتن عکس کبوترها را دارید، توصیه می‌شود نوت ۲۰ اولترا را تهیه کنید.

مشخصات سخت افزاری و قدرت اجرا

گلکسی نوت 20 اولترا - Galaxy Note 20 Ultra و آیفون 11 پرو مکس - iPhone 11 Pro Max

مقایسه یک گوشی اندرویدی با آیفون، همیشه بحث‌های نابرابری را به پیش می‌کشد؛ از طرفی، گفتن سخت‌افزار و مشخصات فنی هر کدام، ممکن است در این مقایسه جایی نداشته باشد. چراکه نرم‌افزار هرکدام از این گوشی‌ها، به نحو خاصی از این مشخصات سخت‌افزاری استفاده می‌کند.

با این حال، پردازنده گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نوع Snapdragon 865 Plus خواهد بود و در مقایسه فنی با آن، تراشه انحصاری A13 Bionic اپل نیز قدرت بسیاری را به توان اجرایی آیفون ۱۱ پرو مکس اضافه کرده است. اما نکته‌ای که در این تقابل، موجب برتری شدید نوت ۲۰ اولترا خواهد شد، قابلیت مالتی‌تسکینگ و اجرای چند برنامه همزمان خواهد بود که با ۱۲ گیگابایت فضای رم، این امر را به یک فعالیت عادی تبدیل می‌کند. در مقابل، آیفون ۱۱ پرو مکس تنها با ۴ گیگابایت رم، مانند سایر گوشی‌های آیفون قدرت کافی را خواهد داشت اما اجازه قابلیت‌های اسپلیت اسکرین (تقسیم صفحه به دو بخش)، پنجره شناور و باز نگه داشتن برنامه در پس زمینه را از کاربران سلب خواهد کرد.

البته ویژگی‌های نوت ۲۰ اولترا تنها به مولتی تسکینگ خطم نمی‌شود؛ بلکه قابلیت Samsung Dex با تبدیل کردن گوشی به یک رایانه شخصی، موردی است که آیفون تا به حال به آن دست نیافته و توان رقابت با آن را در کال حاضر ندارد. تنها کافیست که گوشی را به یک مانیتور وصل کرده و سپس موس و کیبورد را به آن وصل کنید؛ تجربه استفاده از رایانه شخصی با Galaxy Note 20 Ultra با به‌روزترین تکنولوژی، قطعا جالب خواهد بود.

همچنین همکاری‌های اخیر مایکروسافت و سامسونگ، سه ماه استفاده رایگان از سرویس Xbox Game Pass را با فناوری xCloud در اختیار دارندگان نوت ۲۰ اولترا قرار خواهد داد. در مقابل، خرید iPhone 11 Pro Max به شما ۱ سال اشتراک رایگان Apple TV Plus را خواهد داد که اگر در سال گذشته با خرید یک محصول دیگر از اپل آن را گرفته باشید، شامل سهمیه آن نخواهید شد.

ظرفیت باتری

گلکسی نوت 20 اولترا - Galaxy Note 20 Ultra و آیفون 11 پرو مکس - iPhone 11 Pro Max

تمامی قابلیت‌های گفته شده برای هر دو گوشی به خصوص نوت ۲۰ اولترا، قطعا نیاز به یک باتری بزرگ و قدرتمند خواهد داشت. در حالی که iPhone 11 Pro Max برای نگه داشتن برق دستگاه از یک باتری ۳,۹۶۹ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد، در مقایسه فنی با آن باتری گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا تا ۴,۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت که برای یک روز تمام، تمامی فعالیت‌های سنگین را بدون نیاز به شارژ برای شما انجام خواهد داد.

به علاوه، هر دو گوشی قابلیت فست شارژ را خواهند داشت؛ درحالی که آیفون ۱۱ پرو مکس با شارژر ۱۸ ولت و گلکسی نوت ۲۰ اولترا همراه با شارژر ۲۵ ولت عرضه خواهد شد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.