تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۰
کد خبر : 58022

مقایسه عملکرد دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲

مقایسه عملکرد دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲

مقایسه عملکرد دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲در این ویدیو عملکرد دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ مقایسه شده تا ببینیم پرچمدار جدید اپل در قیاس با نسل قبلی‌اش چقدر پیشرفت کرده است.
اپل در مراسم رونمایی از گوشی..

عملکرد دوربین آیفون 13 و 12مقایسه عملکرد دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲

در این ویدیو عملکرد دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ مقایسه شده تا ببینیم پرچمدار جدید اپل در قیاس با نسل قبلی‌اش چقدر پیشرفت کرده است.

اپل در مراسم رونمایی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ اعلام کرد کیفیت و عملکرد دوربین پرچمداران جدیدش نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است. این کمپانی ادعا دارد دوربین دوگانه آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی پیشرفته‌ترین یا حداقل یکی از بهترین دوربین‌های دوگانه حاضر در بازار هستند. تست‌ها و بررسی‌های انجام شده با دوربین این گوشی‌ها هم نشان می‌دهند این ادعای اپل چندان بی‌راه نیست.

در تست دگزومارک دوربین آیفون ۱۳ مینی با آیفون ۱۲ پرو مکس شد! آیفون ۱۳ مینی در مجموعه آزمایش‌های دگزومارک امتیاز ۱۳۰ را کسب کند که هم امتیاز با مدل آیفون ۱۲ پرو مکس، بالارده‌ترین آیفون سال گذشته است. البته که پرو مکس با ارائه یک لنز تله فوتو و زوم ۲.۵ برابری، عملکرد زوم بهتری دارد. اما پردازش ویدیویی چیست جدید A15 Bionic اپل بهتر است و می‌تواند در مدت زمان مشابه، پردازش بیشتری را انجام دهد. ویدیو پایین نیز از برتری کامل دوربین آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲ خبر می‌دهد.

بررسی عملکرد دوربین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲

دانلود ویدیو

همانطور که در بالا اشاره شد مطابق معمول دو دوربین در قسمت ماژول دوربین‌های آیفون ۱۳ جای خوش کرده‌اند که البته برخلاف نسل گذشته، این سنسورها مستقیماً زیر یکدیگر نیستند و به صورت یک خط کج روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. یکی از این دوربین‌ها یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی واید با دیافراگم باز f/1.6 است، در حالی که دومی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم ارتقا پیدا کرده f/2.8 است.

همچنین مطالعه کنید:

مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۲ پرو ؛‌ آیا آیفون جدید ارزش ارتقا دارد؟

به لطف این دیافراگم باز، دوربین اولترا واید گوشی iPhone 13 می‌تواند هم می‌تواند عکس‌های شفافی را در طول شب و محیط‌های تاریک ثبت کند. یکی دیگر از پیشرفت‌های این دوربین، امکان استفاده از قابلیت فوکوس خودکار است. در حالی که دوربین اولترا واید iPhone 12 قادر به ارائه فوکوس خودکار نبود، اپل این را در نسل جدید آیفون تغییر داده تا به شما در ثبت عکس‌هایی با فوکوس کامل کمک کند.

همچنین امسال اپل از حسگر تشخیص عمق LiDAR روی تمام مدل‌های سری ۱۳ آیفون استفاده کرده است. به لطف این حسگر کاربران می‌توانند محیط پیرامون خود را اسکن کنند و مدل ۳ بعدی آن را دریافت کنند. یکی دیگر از مزیت‌های حضور این حسگر در سیستم دوربین آیفون جدید، کمک به ثبت عکس‌های پرتره بهتر در محیط‌های تاریک‌تر است. البته عکس‌های پرتره در محیط‌های روشن نیز می‌توانند از مزایای حضور این حسگر بهره‌مند شوند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.