تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 64120

مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو ؛ تفاوت در چیست؟ به بهانه رونمایی از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار شیائومی به نام Xiaomi 12، در اینجا به مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو خواه..

مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو ؛ تفاوت در چیست؟

به بهانه رونمایی از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار شیائومی به نام Xiaomi 12، در اینجا به مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو خواهیم پرداخت.

شیائومی، روز گذشته از گوشی‌های سری Xiaomi 12 رونمایی کرد. در این رویداد که بیش از ۲ ساعت طول کشید، این کمپانی به جز گوشی‌های پرچمدار خود از ساعت هوشمند شیائومی واچ S1، هدفون بی‌سیم شیائومی TWS Earphone 3 و آپدیت MIUI 13 نیز رونمایی کرد. اما گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ ستاره این رویداد بودند که قرار است در سه نسخه به نام‌های شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ ایکس عرضه شوند.

گوشی شیائومی ۱۲X نسخه میان‌رده است، در حالی که دو مدل دیگر پرچمدار هستند. این نخستین باری است که شیائومی یک میان‌رده را به همراه پرچمدارانش رونمایی می‌کند. اما حضور این میان‌رده در کنار دو پرچمدار شیائومی باعث متعجب شدن کاربران شده است. به همین بهانه در این جا قصد داریم به مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو بپردازیم.

مقایسه شیائومی ۱۲X با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو

نمایشگر

دو گوشی شیائومی ۱۲X و ۱۲ نمایشگر یکسانی دارند. در واقع این گوشی‌ها در بسیاری از جهات شبیه هم هستند که شامل ظاهر، نمایشگر و حتی دوربین اصلی می‌شود. تنها تفاوت بزرگ آن‌ها پردازنده و فناوری شارژ بی‌سیم است. این دو به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز هستند که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی داشته و امتیاز +A را از DisplayMate دریافت کرده است.

در آن سو شیائومی ۱۲ پرو به یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی که دومین نسل پنل کم مصرف E5 با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است، مجهز شده است. این مدل نیز مثل دو مدل ارزان‌تر نرخ رفرش بالای ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند؛ با این تفاوت که از فناوری نرخ رفرش هوشمند LTPO 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین امتیاز +A را از DisplayMate دریافت کرده است.

پردازنده

در بخش تراشه، دو مدل ۱۲ و ۱۲ پرو به چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام مجهز شده‌اند. این درحالیست که مدل ۱۲ ایکس از پردازنده رده پایین‌تر، ولی در عین حال قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می‌برد. اگرچه این تراشه هم از سری چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ است، اما عملاً یک چیپست پایین‌تر از یک پرچمدار محسوب می‌شود که عملکرد پایین‌تری نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ دارد، ولی عملکرد آن در مدیریت دمای داخلی مناسب است.

دوربین

دو مدل Xiaomi 12 و Xiaomi 12X در دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هم با یکدیگر مشترک هستند. هر دو همچنین به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله فوتو نیز مجهز شده‌اند. اما مدل Xiaomi 12 Pro در کنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خودش، یک سنسور فوق گسترده ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی پرتره را نیز ارائه می‌کند و می‌تواند با کیفیت ۸K فیلمبرداری کند.

مقایسه شیائومی 12X با شیائومی 12 و 12 پرو

باتری و شارژ

مثل نمایشگر و دوربین، دو مدل ۱۲ و ۱۲X از یک باتری مشترک ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ ۶۵ وات بهره می‌برند. با این حال مدل ارزان قیمت‌تر از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، در حالی که شیائومی ۱۲ به شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی نیز مجهز است.

سیستم

هر سه گوشی به سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 مجهز هستند.

قیمت، رنگ‌بندی و عرضه

هر سه گوشی از روز گذشته پیش‌فروش شده‌اند و قیمت نسخه‌های مختلف آن‌ها به شرح زیر است:

شیائومی ۱۲

رنگ‌بندی: آبی، مشکی و صورتی

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه: ۵۸۰ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه: ۶۲۷ دلار
  • ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه: ۶۹۰ دلار

شیائومی ۱۲ پرو

رنگ‌بندی: آبی، مشکی و صورتی

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه: ۷۳۷ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه: ۷۸۵ دلار
  • ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه: ۸۴۷ دلار

شیائومی ۱۲X

رنگ‌بندی: آبی، مشکی و صورتی

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه: ۵۰۲ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه: ۵۴۹ دلار
  • ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه: ۵۹۶ دلار

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.