تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 73068

مقایسه شیائومی پوکو F4 GT با سامسونگ گلکسی S21 FE

مقایسه شیائومی پوکو F4 GT با سامسونگ گلکسی S21 FE

مقایسه شیائومی پوکو F4 GT با سامسونگ گلکسی S21 FEدر این متن به مقایسه دو گوشی شیائومی پوکو F4 GT و سامسونگ گلکسی S21 FE از نظر طراحی ظاهری، مشخصات فنی، دوربین و سایر موارد خواهیم پرداخت.
گوشی پوکو F4 ..

مقایسه شیائومی پوکو F4 GT با سامسونگ گلکسی S21 FE

در این متن به مقایسه دو گوشی شیائومی پوکو F4 GT و سامسونگ گلکسی S21 FE از نظر طراحی ظاهری، مشخصات فنی، دوربین و سایر موارد خواهیم پرداخت.

گوشی پوکو F4 GT به تازگی روانه بازار شده و بسیاری افراد را به تعجب واداشته است؛ چراکه مشخصات سخت افزاری درخور توجهی را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. این محصول گزینه‌ای فوق‌العاده برای گیمرها و کاربرانی است که گوشی قدرتمندی را نیاز دارند، اما مایلند کمترین مقدار ممکن را برای داشتن آن هزینه کنند.

از طرف دیگر سامسونگ هم در سال‌های اخیر با عرضه محصولات قدرتمند و خوش قیمت به خوبی توانسته با رقبای چینی خود رقابت کند. آخرین محصول از این دسته گوشی‌ها، گلکسی S21 FE است. اما آیا این گوشی سامسونگ قادر است با قاتلان چینی پرچمداران بازار گوشی‌های هوشمند رقابت کند؟

در گجت نیوز بخوانید: دو دلیل که نشان می‌دهد گلکسی S21 FE از گلکسی اس ۲۲ بهتر است!

در این مقاله سعی داریم به مقایسه دو گوشی شیائومی پوکو F4 GT و سامسونگ گلکسی S21 FE بپردازیم و مشخصات، قابلیت‌ها و سایر ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

مشخصات فنی شیائومی پوکو F4 GT و سامسونگ گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FEپوکو F4 GT
ابعاد و وزن۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلیمتر؛ ۱۷۷ گرم۱۶۲.۵ در ۷۶.۷ در ۸.۵ میلیمتر؛ ۲۱۰ گرم
صفحه نمایش۶.۴ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ( فول اچ دی پلاس)، پانل داینامیک امولد ۲X۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (فول اچ دی پلاس)، پانل امولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، هشت هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتز یا سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰، هشت هسته‌ای ۲.۹ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱، هشت هسته‌ای ۳ گیگاهرتز
حافظه۶ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی – ۸ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی – ۸ گیگ رم، ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی۸ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی – ۱۲ گیگ رم، ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی
سیستم عامل و نرم افزاراندروید ۱۲، رابط کاربری One UIاندروید ۱۲، رابط کاربری MIUI
ارتباطات و اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵، جی پی اسWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.۲، جی پی اس
دوربینسه‌گانه ۱۲ + ۸ + ۱۲، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلیسه‌گانه ۶۴+۸+۲، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
باتری۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ سریع بی سیم ۱۵ وات۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ وات
سایر ویژگی‌ها۵G، دو سیم کارت، شارژ معکوس، استاندارد IP68۵G، دو سیم کارت

طراحی

شیائومی پوکو F4 GT سامسونگ گلکسی S21 FE

اگر به دنبال خرید یک محصول شیک و خوش استیل در این رده قیمتی هستید، بهترین گزینه برای شما گلکسی S21 FE است. قاب پشتی این گوشی از پلاستیک و قاب آن از آلومینیوم ساخته شده است. گلکسی اس ۲۱ اف ای همچنین طراحی کوچک و فشرده‌ای دارد و موفق به کسب استاندارد IP68 شده که آن را در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت ایمن می‌سازد.

از طرف دیگر، پوکو F4 GT از مواد بهتری در ساخت بهره گرفته است. شاسی این گوشی آلومینیومی است و قاب پشتی از شیشه ساخته شده است. همچنین تریگرهایی مغناطیسی مخصوص گیمینگ نیز در این گوشی تعبیه شده‌اند که قطعا به مزاق علاقمندان خوش خواهد آمد.

هر دو گوشی مورد بررسی برای محافظت از صفحه نمایش از لایه گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کنند که پیشرفته‌ترین محصول حفاظتی کورنینگ است.

صفحه نمایش

از حیث کیفیت تصویر، دو گوشی شیائومی پوکو F4 GT و سامسونگ گلکسی S21 FE شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. البته محصول Poco با قابلیت ارائه یک میلیارد رنگ تا حدودی دست بالاتر را در اختیار دارد. با این حال هر دو محصول از پانل‌هایی امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز استفاده کرده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت هر دو گوشی نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

شیائومی پوکو F4 GT سامسونگ گلکسی S21 FE

البته اندازه صفحه نمایش Poco F4 GT برابر با ۶.۶۷ اینچ است و S21 FE به صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی مجهز شده است. محصول جدید شیائومی همچنین از چهار اسپیکر استریو بهره می‌برد؛ در حالی که سامسونگ تنها از دو اسپیکر در گوشی جدید خود استفاده کرده است. تفاوت‌های اشاره شده البته مانع از این نمی‌شوند که کیفیت تصاویر هریک از این دو گوشی را فوق‌العاده بخوانیم!

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

مهم‌ترین نقطه قوت پوکو اف ۴ جی تی را باید استفاده از قدرتمندترین تراشه‌های روز کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دانست. این چیپست‌های هشت هسته‌ای با معماری چهار نانومتری ساخته شده و حداکثر فرکانس ۳ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند. در کنار این تراشه قدرتمند، گوشی جدید شیائومی همچنین به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 مجهز شده است.

از سوی دیگر، Galaxy S21 FE به تراشه‌های ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است که حداکثر سرعت ۲.۸۴ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. بعلاوه، میزان رم این گوشی هم تنها هشت گیگابایت است و تا سقف ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.

شیائومی پوکو F4 GT سامسونگ گلکسی S21 FE

علیرغم تفاوت در سخت افزار به کار رفته در این دو گوشی، تفاوت عملکرد آن‌‌ها تنها در بازی‌های باگرافیک روز و فعالیت‌های سنگین قابل مشاهده است. بنابراین هر دو گوشی شیائومی پوکو F4 GT و سامسونگ گلکسی S21 FE را می‌توان پرچمدارانی قدرتمند دانست که به خوبی از پس امور معمولی بر می‌آیند. همچنین هر دوی این گوشی‌ها به سیستم عامل اندروید ۱۲ مجهز هستند و از پوسته کاربری کاملا شخصی‌سازی شده‌ای بهره می‌برند.

دوربین

در بخش دوربین، برنده رقابت، سامسونگ است. Galaxy S21 FE به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است که از لرزشگیر نوری بهره می‌برد. همچنین، یک حسگر هشت مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری در کنار یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هم در این ماژول دوربین به کار رفته‌اند. دوربین اصلی S21 FE قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است و دوربین سلفی نیز رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل دارد.

از سوی دیگر عملکرد دوربین پوکو F4 GT در سطح میان رده‌های بازار است. ماژول دوربین این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو است.

باتری

شیائومی پوکو F4 GT سامسونگ گلکسی S21 FE

بر اساس مشخصات Poco F4 GT و Galaxy S21 FE می‌توان انتظار داشت که پوکو عمر باتری بهتری داشته باشد. ظرفیت باتری پوکو F4 GT برابر با ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن هم با توان فوق‌العاده ۱۲۰ وات انجام می‌شود. از سوی دیگر، سامسونگ باتری ضعیف‌تر و توان شارژ پایین‌تر خود را با تعبیه شارژ بی سیم و شارژ معکوس جبران کرده است.

قیمت

شیائومی پوکو F4 GT سامسونگ گلکسی S21 FE

شروع قیمت پوکو F4 GT در بازار از ۶۳۲ دلار است و قیمت گلکسی اس ۲۱ اف ای از ۷۳۷ دلار آغاز می‌شود. اکنون سوال مهم این است که از بین این دو گوشی، کدامیک محصول بهتری است؟ پاسخ به این سئوال کاملا به شما بستگی دارد. پرچمدار پوکو شارژ سریع‌تر، مشخصات سخت افزاری بهتر و باتری بزرگ‌تری دارد و گلکسی S21 FE کیفیت ساخت بالاتر، دوربین‌های بهتر و قابلیت شارژ بی سیم را ارائه می‌کند. انتخاب شما کدامیک از این دو محصول خواهد بود؟

نقاط قوت وضعف گلکسی S21 FE در برابر پوکو F4 GT

نقاط قوط

  • ضد آب بودن؛
  • دوربین بهتر؛
  • شارژ بی سیم؛
  • طراحی فشرده‌تر.

نقاط ضعف

  • سخت افزار ضعیف‌تر.

نقاط قوت وضعف شیائومی پوکو F4 GT در برابر سامسونگ گلکسی S21 FE

نقاط قوت

  • تریگرهای فیزیکی مخصوص بازی؛
  • باتری بزرگ‌تر؛
  • شارژ سریع‌تر؛
  • چهار اسپیکر استریو؛
  • چیپست بهتر.

نقاط ضعف

  • دوربین ضعیف‌تر.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.