تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر : 60274

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاسدر این پست به مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس – Xiaomi Redmi Note 11 vs 11 Pro and 11 Pro Plus با مشخصات، امکانات و قیمت می‌پرداز..

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با نوت 11 پرو و پرو پلاسمقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس

در این پست به مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس – Xiaomi Redmi Note 11 vs 11 Pro and 11 Pro Plus با مشخصات، امکانات و قیمت می‌پردازیم.

شب گذشته شرکت چینی شیائومی از گوشی‌های جدید سری Redmi Note 11 خود رونمایی کرد. گوشی‌هایی که به لطف امکانات رده پرچمدار ولی قیمت اقتصادی زیر ۳۰۰ دلاری خود می‌توانند به سرعت بین مشتریان پرطرفدار شوند و فروش جهانی بسیار خوبی را هم برای آن‌ها انتظار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی های خانواده ردمی نوت ۱۱ شیائومی رسماً معرفی شدند

هر سه مدل این خانواده تازه رونمایی شده جزو محصولات میان‌رده بازار محسوب می‌شوند؛ اما چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این پست همراه ما باشید تا به مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس بپردازیم.

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس

مشخصات فنی

گوشیردمی نوت ۱۱ردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
ضخامت و بدنه۸.۸ میلی‌متر/ ۱۹۵ گرم/ گواهی ضد آب IP53۸.۳ میلی‌متر/ ۲۰۷ گرم۸.۳ میلی‌متر/ ۲۰۴ گرم
چیپستMediatek Dimensity 820 5GMediatek Dimensity 920 5GMediatek Dimensity 920 5G
نمایشگر۶.۶ اینچی/ فول اچ‌دی/ ۹۰ هرتزی/ پنل IPS LCD۶.۷ اینچی/ فول اچ‌دی/ ۱۲۰ هرتزی/ پنل AMOLED/ استاندارد HDR10۶.۷ اینچی/ فول اچ‌دی/ ۱۲۰ هرتزی/ پنل AMOLED/ استاندارد HDR10
حافظه۴/۶/۸ گیگ رم + ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه۶/۸ گیگ رم + ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه۶/۸ گیگ رم + ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه
دوربیندو‌گانه

  • ۵۰ مگاپیکسلی، ۲۶ میلی‌متری واید، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید

سلفی

  • ۱۶ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰fps
سه‌گانه

  • ۱۰۸ مگاپیکسلی، f/1.9، واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار تشخیص فاز dual pixel
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۱۲۰ درجه‌ای
  • ۲ مگاپیکسلی، f/2.4، تله فوتو ۵۰ میلی‌متری

سلفی

  • ۱۶ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰fps
سه‌گانه

  • ۱۰۸ مگاپیکسلی، f/1.9، واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار تشخیص فاز dual pixel
  • ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۱۲۰ درجه‌ای
  • ۲ مگاپیکسلی، f/2.4، تله فوتو ۵۰ میلی‌متری

سلفی

  • ۱۶ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰fps
باتری و شارژ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۳۳ وات، شارژ ۱۰۰ درصدی در ۶۲ دقیقه۵،۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۶۷ وات، شارژ ۱۰۰ درصدی در ۴۳ دقیقه۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۱۲۰ وات، شارژ ۱۰۰ درصدی در تنها ۱۵ دقیقه
نرم افزاراندروید ۱۱/ پوسته سفارشی MIUI 12.5اندروید ۱۱/ پوسته سفارشی MIUI 12.5اندروید ۱۱/ پوسته سفارشی MIUI 12.5

طراحی

نسخه معمولی کاملاً شبیه به نسخه پرو و پرو پلاس است. با این تفاوت که نسخه‌های پرو از قاب پشتی شیشه‌ای برخوردارند، در حالی که قاب پشتی مدل معمولی پلاستیکی است. با این حال نسخه معمولی به لطف پلاستیکی بودن قابش از گواهی ضد آب IP53 بهره می‌برد. طراحی نمایشگر هر سه گوشی پانچ هول است و یک ماژول مستطیلی نیز در گوشه سمت چپ بالای قاب پشتی تعبیه شده است که ما را به یاد گوشی می ۱۰ اولترا می‌اندازد. حسگر اثر انگشت هم روی فریم سمت راست این سه گوشی قرار دارد.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با نوت 11 پرو و پرو پلاس

نمایشگر

اگر به نمایشگر باکیفیت‌تری احتیاج دارید، می‌توانید یکی از مدل‌های پرو را تهیه کنید. دو مدل پرو و پرو پلاس به یک نمایشگر AMOLED مجهز هستند که تصاویر را با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی به نمایش می‌گذارند. نمایشگر امولد این گوشی‌ها رنگ‌های شاداب‌تر و مشکی عمیق‌تری را در مقایسه با نمایشگر LCD ردمی نوت ۱۱ با نرخ رفرش ۹۰ هرتز ارائه می‌کند. این گوشی‌ها اسپیکر استریو و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با پشتیبانی از صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتزی را هم ارائه می‌کنند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با نوت 11 پرو و پرو پلاس

سخت افزار

مثل نمایشگر، دو گوشی مدل پرو در سخت افزار هم برتر از نسخه معمولی ردمی نوت ۱۱ هستند. این دو گوشی از چیپست ۶ نانومتری Dimensity 920 5G مدیاتک قدرت می‌گیرند و تا ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 را ارائه می‌کنند. اگرچه نسخه معمولی نوت ۱۱ هم از چیپست میان‌رده مناسب Dimensity 810 قدرت می‌گیرد و با همین پیکربندی حافظه وارد بازار می‌شود. هر سه گوشی همچنین به اندروید ۱۱ و پوسته سفارشی MIUI 12.5 شیائومی مجهز هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب سخت افزاری این گوشی‌ها، تجهیز به اسپیکر استریو است که توسط کمپانی JBL تنظیم شده است. این گوشی‌ها به لطف اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، گزینه ایده‌آلی برای فیلم دیدن هستند.

دوربین

در بخش دوربین هم تفاوت‌هایی بین این مدل‌ها وجود دارد. دو نسخه پرو از دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه حسگر ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و حسگر ۲ مگاپیکسلی تله فوتو بهره می‌برند. در عین حال مدل معمولی این خانواده از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو برخوردار است. روی قاب جلوی هر سه گوشی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی قرار دارد.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با نوت 11 پرو و پرو پلاس

باتری

اگر بیشترین عمر باتری را در بین این سه گوشی می‌خواهید، بدون فکر ردمی نوت ۱۱ پرو را انتخاب کنید. این گوشی از یک باتری ۵،۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که همراه نمایشگر AMOLED، می‌تواند بیشترین عمر باتری را در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ با نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس ارائه کند. توان شارژ این باتری ۶۷ وات بوده و در عرض ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود. نسخه اصلی این خانواده با یک نمایشگر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و با توان ۳۳ وات در عرض یک ساعت به شارژ ۱۰۰ درصد می‌رسد. مدل پرو پلاس هم با یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کوچک‌ترین باتری را در بر می‌گیرد، ولی در عین حال با توان شارژ شگفت انگیز ۱۲۰ وات تنها در عرض ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود.

قیمت

قیمت هر سه گوشی کاملاً رقابتی و عالی است. شما می‌توانید نسخه پایه مدل ردمی نوت ۱۱ را تنها با ۱۸۷ دلار بخرید. قیمت نسخه پرو نیز ۲۵۷ دلار و نسخه پرو پلاس هم ۳۰۴ دلار است. با ارزش‌ترین عضو این خانواده به لطف یک باتری بزرگ‌تر، نمایشگر AMOLED و همان سخت افزار و دوربین مدل پرو پلاس، نسخه معمولی پرو است. در آن سو با خرید پرو پلاس، سرعت شارژ فوق‌العاده بیشتر ۱۲۰ واتی را دریافت خواهید کرد که تنها ۱۵ دقیقه زمان برای رسیدن به شارژ کامل، باتری کوچک‌تر ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را توجیح می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.