تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۱۳
کد خبر : 70667

مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90؛ غول های گیمینگ در برابر هم

مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90؛ غول های گیمینگ در برابر هم

مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90؛ غول های گیمینگ در برابر همدر این مطلب با مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90 به وجوه تمایز این سه گوشی قدرتمند گی..

مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90؛ غول های گیمینگ در برابر هم

در این مطلب با مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90 به وجوه تمایز این سه گوشی قدرتمند گیمینگ می‌پردازیم.

شیائومی اخیرا از پرچمدار قدرتمند خود در حوزه گیمینگ یعنی شیائومی بلک شارک ۵ رونمایی کرده است. اما آیا بلک شارک ۵ پرو، بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار است؟ به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ رقابت سنگینی در این حوزه با حضور نوبیا و لنوو در جریان باشد و همین عاملی شد تا در این مطلب به مقایسه شیائومی بلک شارک ۵ پرو با رد مجیک ۷ و لنوو Legion Y90 بپردازیم.

مقایسه غول‌های گیمینگ چینی

به مانند همه سال‌های دیگر در سال ۲۰۲۲ هم برندهای شناخته شده عرضه محصولات گیمینگ برترین نمایندگان خود را در حوزه موبایل راهی بازار کرده‌اند. حال با معرفی خانواده بلک شارک ۵ توسط شیائومی به نظر می‌رسد جمع برترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۲ کامل شده باشد. اما بهترین گوشی گیمینگ ۲۰۲۲ کدام است؟ در این مطلب با مقایسه ۳ پرچمدار این حوزه، وجوه تمایز و برتری هر یک را مشخص می‌کنیم. اما ابتدا مروری گذرا بر جدول مشخصات فنی سه گوشی داریم:

شیائومی بلک شارک ۵ پرونوبیا رد مجیک ۷ پرولنوو لژیون Y90
وزن و ابعاد۱۶۳.۹ در ۷۶.۵ در ۹.۵ میلی‌متر با وزن ۲۲۰ گرم۱۶۶.۳ در ۷۷.۱ در ۱۰ میلی‌متر با وزن ۲۳۵ گرم۱۷۷ در ۷۸.۴ در ۱۰.۱ میلی‌متر با وزن ۲۵۲ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچی/ رزولوشن FHD پلاس / OLED۶.۸ اینچی / رزولوشن FHD پلاس / AMOLED۶.۹۲ اینچی / رزولوشن FHD پلاس / AMOLED
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۱ / هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتزاسنپدراگون ۸ نسل ۱ / هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتزاسنپدراگون ۸ نسل ۱ / هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز
حافظه۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه داخلی۱۲/۱۶/۱۸ گیگابایت رم ۱۲۸/۲۵۶/۶۴۰ گیگابایت حافظه داخلی
نرم‌افزاراندروید ۱۲ / Joy UIاندروید ۱۲ / Redmagicاندروید ۱۲ / ZUI
ارتباطاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 بلوتوث نسخه ۵.۲ / GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e بلوتوث نسخه ۵.۲ / GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 / بلوتوث نسخه ۵.۲ / GPS
دوربینسه‌گانه شامل سنسورهای ۱۰۸/۱۳/۵ مگاپیکسلیسه‌گانه شامل سنسورهای ۶۴/۸/۲ مگاپیکسلیدوگانه شامل سنسورهای ۶۴/۱۳ مگاپیکسلی
باتری۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی / شارژ سریع ۱۲۰ واتی۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی / شارژ سریع ۱۳۵ واتی۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی / شارژ سریع ۶۸ واتی
سایر موارددو سیمکارته / ۵Gدو سیمکارته / ۵Gدو سیمکارته / ۵G

طراحی و ساخت

بلک شارک 5 پرو

هر سه گوشی با طراحی چشم‌نواز و بسیار مدرنی راهی بازار شده‌اند، البته بلک شارک ۵ در این مورد خاص به نظر بسیار ظریف‌تر و جمع و جورتر می‌رسد. همچنین نماینده شیائومی که با تریگر‌های مخصوص بازی عرضه می‌شود که به لطف طراحی به صورت پاپ‌آپ در زمانی که به آن‌ها نیازی نباشد ناپدید می‌شوند.

از سوی دیگر رد مجیک ۷ پرو با قابلیت مناطق حساس به فشار و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۵۰۰ هرتزی عرضه خواهد شد که یک مزیت مهم برای آن محسوب می‌شود. نماینده لنوو در این بخش از چهار دکمه اولتراسونیک و یک پنل نور RGB بهره‌مند است.

نمایشگر

در بحث نمایشگر به نظر پنل شیائومی بلک شارک ۵ برترین گزینه است. یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع اولد که قابلیت نمایش ۱ میلیون رنگ‌ را دارد و با وضوح FHD پلاس، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از HDR10 پلاس عرضه می‌شود. نمایشگر رد مجیک ۷ پرو در همه موارد مشابه با بلک شارک ۵ است با اندک تفاوتی در ابعاد (۶.۸ اینچ) و البته نرخ نوسازی صفحه ۱۲۰ هرتزی.

لنوو لژیون Y90 در این بخش از نمایشگری ۶.۹۲ اینچی بهره‌مند است که بزرگ‌ترین نمایشگر در میان سه گوشی است. نمایشگر بزرگ لژیون Y90 گرچه نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد اما فاقد عمق رنگ ۱۰ بیتی است، در نتیجه دقت رنگ‌ آن کمی پایین‌تر است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

لنوو لژیون Y90

در زمینه سخت‌افزار هر سه گوشی به بهترین پردازنده ممکن یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده‌اند و مقادیر قابل توجهی رم و حافظه داخلی را ارائه می‌دهند. لنوو Legion Y90 با حداکثر ۱۸ گیگابایت رم، بیشترین میزان رم را عرضه می‌کند و با ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD در کنار ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 در زمینه حافظه هم تقریبا بهترین گزینه است.

بلک شارک ۵ پرو هم از حافظه SSD بهره‌مند است اما بالاترین مقدار رم آن ۱۶ گیگابایت است. در مورد رد مجیک ۷ پرو خبری از حافظه SSD نیست اما درعوض بیشترین فضای ذخیره‌سازی، یعنی فضای ۱ ترابایتی با این گوشی در دسترس است. در زمینه نرم‌افزار هم هر سه گوشی با اندروید ۱۲ ارائه خواهند شد.

دوربین

در مورد گوشی‌های گیمینگ معمولا کیفیت دوربین کمتر ملاک است، اما به نظر در این مورد هم نماینده شیائومی با ترکیب دوربین سه‌گانه خود شامل لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکرو‌ تله‌فوتو ۵ مگاپیکسلی بهترین گزینه باشد.

در این بخش لنوو Legion Y90 با دوربین دوگانه شامل سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی اصلی و ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید عرضه می‌شود. رد مجیک ۷ هم تا حدی مشابه با لژیون، یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد که با سنسورهای ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌شود.

باتری

رد مجیک 7 پرو

در بحث باتری، لژیون Y90 بزرگترین باتری را با ظرفیت ۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. در عوض اما رد مجیک ۷ پرو با شارژر ۱۳۵ واتی خود سریعترین قدرت شارژ را ارائه می‌کند. بلک شارک ۵ هم یک باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی دارد.

قیمت

در زمینه قیمت، بلک شارک ۵ پرو از ۶۰۰ یورو / ۶۶۹ دلار، رد میجک ۷ پرو از ۶۷۰ یورو / ۷۴۸ دلار و لنوو لژیون Y90 از ۵۷۰ یورو / ۶۳۶ دلار در نسخه پایه آغاز می‌شوند. انتخاب شما کدام مورد است؟

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.