تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 63329

مقایسه شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی فلش درایو در ایران

مقایسه شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی فلش درایو در ایران

مقایسه شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی فلش درایو در ایران شاید پرکاربردترین گارانتی‌ها در میان کالاهای الکترونیکی، گارانتی فلش باشد چرا که درصد خرابی بالایی دارند و در ادامه به بررسی شرکت‌های ..

مقایسه شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی فلش درایو در ایران

شاید پرکاربردترین گارانتی‌ها در میان کالاهای الکترونیکی، گارانتی فلش باشد چرا که درصد خرابی بالایی دارند و در ادامه به بررسی شرکت‌های گارانتی‌کننده این قطعه خواهیم پرداخت.

USB Flash Drive که در محاوره آن را به سادگی با نام «فلش» می‌شناسیم یکی از پرکاربردترین گجت‌های امروزی بوده که بیشترین استفاده را برای انتقال اطلاعات دارد. فلش‌ها تحت برندهای مختلف و در ظرفیت و طراحی‌های متفاوتی تولید می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا به یک شمشیر دو لبه برای دوام سلامتش تبدیل شود.

همه ما از تنوع طراحی ظاهری فلش‌ها خوشحالیم اما در این میان بسیاری از فلش‌ها توسط برندهای گمنامی تولید می‌شوند که پس از مدتی استفاده، دیگر امکان کار با ‌آن‌ها وجود نخواهد داشت. در ابتدا شاید فکر کنید این برند تولیدکننده فلش است که نقش اصلی را برای دوام کارکرد دستگاه ایفا می‌کند اما اگر بخواهیم نگاه واقع‌گرایانه‌ای داشته باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که شرکت گارانتی‌کننده فلش می‌تواند به سادگی و با تعویض این گجت دوباره فلش شما را برایتان زنده کند.

اگر شما هم برندهای فعال در حوزه تولید فلش درایوها را نمی‌شناسید نگران نباشید، چرا که اگر دستگاه تحت گارانتی معتبری باشد حتی در صورت وجود مشکل همچنان می‌توانید یک فلش جدید بدون پرداخت هزینه دریافت کنید. اینجاست که نوع شرکت ضمانت‌کننده اهمیت بالایی پیدا می‌کند و امروز در گجت نیوز قصد داریم عملکرد معروف‌ترین شرکت‌های گارانتی فلش در کشورمان را مورد بررسی قرار بدهیم.

گارانتی فلش درایو

این شرکت‌ها شامل آونگ، ایران رهجو، داده‌پرداز رایانه تلاش و متین می‌شوند و خدمات پس از فروش و نحوه گارانتی محصولاتشان را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

پیش از شروع بررسی در نظر داشته باشید هرگز برای نگهداری فایل‌های مهم از فلش درایو استفاده نکنید و هرچه سریع‌تر محتویات آن را به هارد اکسترنال یا کامپیوتر انتقال بدهید؛ چرا که در صورت وجود مشکل اولین قربانی همان اطلاعات روی دستگاه خواهد بود.

آونگ

نماینده انحصاری برند Adata به ارائه خدمات پس از فروش فلش درایوهای همین برند نیز می‌پردازد. شرکت آونگ در تمامی مراکز استان‌ها نمایندگی برپا کرده تا کاربران در سراسر کشور بتوانند در سریع‌ترین زمان به مراکز خدمات آونگ مراجعه کنند.

آنچه آونگ را از تمامی شرکت‌های ارائه‌کننده گارانتی فلش متمایز می‌سازد، گارانتی مادام‌العمری بوده که هیچ محدودیتی در تعداد دفعات تعویض گجت ندارد. بدین ترتیب اگر طی مدت ۵ سال چندین بار فلشتان معیوب شود، هر بار با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش آونگ می‌توانید نمونه جدید آن را بدون پرداخت هرگونه هزینه دریافت کنید.

در صورتی که کالای شما موجود نباشد، آونگ به شما نمونه‌ای هم‌تراز با همان مشخصات را ارائه خواهد داد. در صورتی که بخواهید مدلی بالاتر را در اختیار داشته باشید، شرکت آونگ باز هم با خدمت ارتقای محصول همراه شما خواهد بود و با دریافت مبلغ مابه‌تفاوت، کالای بهتر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای استفاده از خدمات گارانتی فلش آونگ نیازی به نگه داشتن جعبه، هولوگرام یا کارت گارانتی نخواهد بود و به همراه داشتن خود فلش برای تعویضش کفایت می‌کند. البته در نظر داشته باشید که خود کالا نباید از شرایط گارانتی خارج شده باشد و دچار آسیب‌های فیزیکی نشده باشد.

ایران رهجو

احتمالا نام شرکت ایران رهجو را هنگام خرید محصولات سونی شنیده باشید. علاوه بر سونی، برند سن دیسک نیز تحت پوشش گارانتی این شرکت قرار گرفته و در حالی که پیش از این فلش‌های هر دو برند با گارانتی مادام‌العمر عرضه می‌شدند، اما مدتی است که پوشش گارانتی تنها برای بازه ۳ ساله انجام می‌شود. البته این پوشش نیز تنها یک بار تعویض را شامل می‌شود و در صورت استفاده از آن دیگر امکان تعویض گجت وجود نخواهد داشت.

جعبه و هولوگرام فلش برای استفاده از خدمات گارانتی ایران رهجو الزامی خواهد بود و برای محصولات برند سونی، کارت گارانتی نیز مورد نیاز است. متاسفانه ایران رهجو در هیچ شهری به جز تهران اقدام به تاسیس نمایندگی نکرده و بایستی فلشتان را به تهران ارسال کنید تا از خدمات گارانتی‌اش بهره ببرید.

در صورتی که موجودی محصول شما به اتمام رسیده باشد ولی نیاز به تعویضش باشد، ایران رهجو کالایی مشابه را با دریافت مابه‌التفاوت به شما عرضه خواهد کرد.

داده‌پرداز رایانه تلاش

رایانه تلاش به گارانتی فلش های برند HP، PNY و Galexbit می‌پردازد و برای هر برند، سیاست مختلفی برای مدت زمان ضمانت در نظر گرفته است. فلش‌های جدید HP و Galexbit دارای گارانتی مادام‌العمر هستند اما گارانتی فلش‌های PNY بسته به مدلشان متفاوت خواهد بود.

در برخی مدل‌هایی که گارانتی مادام‌العمر دارند باز هم نمی‌توانید به صورت نامحدود آن را تعویض کنید و تنها یک بار امکان تعویض آن وجود دارد، ولی محصولات برند Galexbit به صورت نامحدود قابلیت تعویض دارند. البته گارانتی مادام‌العمر برای شرکت داده‌پرداز رایانه تلاش به معنای ضمانت تا زمان تولید محصول بوده و با خروج آن از خط تولید کارخانه، گارانتی مادام‌العمر محصول نیز ابطال می‌شود.

پک و هولوگرام مواردی هستند که برای استفاده از خدمات گارانتی فلش رایانه تلاش مورد نیاز هستند. این شرکت در استان‌های مازندران، گیلان، تهران، مشهد و اصفهان نمایندگی داشته و بایستی فلشتان را به یکی از این مراکز ارسال کنید.

متین

این شرکت با برندهای مختلفی در زمینه فلش درایو همکاری می‌کند و برای نمونه می‌توانیم به سیلیکون پاور، اپیسر، کینگ استار، انرجایزر و غیره اشاره کنیم. تنها برخی از محصولات این برندها گارانتی مادام‌العمر دارند و سایر محصولات دارای گارانتی با مدت زمان محدود هستند.

به دلیل پشتیبانی از برندهای متنوع، بهتر است پیش از خرید فلش درایو به وبسایت متین سر بزنید تا از گارانتی برند مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. در محصولاتی که گارانتی مادام‌العمر دارند تنها یک بار امکان تعویض وجود خواهد داشت و در دفعات بعدی تلاش می‌شود تا ایراد به صورت نرم افزاری مرتفع شود.

اگر فلش شما در مجموعه متین موجود نباشد، این شرکت کالای مشابه را بدون دریافت مبلع مابه‌تفاوت به شما ارائه خواهد کرد. برای استفاده از خدمات پس از فروش نیز بایستی جعبه و هولوگرام آن را با خود به همراه داشته باشید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.