تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 63318

مقایسه سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱

مقایسه سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱

مقایسه سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نتایج بنچمارک‌های تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک – MediaTek Dimensity 9000 منتشر شده که سرعت آن را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مقایسه می‌کند.
..

مقایسه سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱

نتایج بنچمارک‌های تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک – MediaTek Dimensity 9000 منتشر شده که سرعت آن را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مقایسه می‌کند.

کمپانی مدیاتک جسورتر از گذشته شده است. این شرکت ویدیویی را منتشر کرده که یک گوشی مجهز به چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ را در بنچمارک‌های مختلف به نمایش می‌گذارد و از این طریق کوالکام را به چالش می‌کشد. در مجموع، دایمنسیتی نبرد پردازنده مرکزی (CPU) را می‌برد، اما در بخش پردازشگر گرافیکی (GPU) شکست می‌خورد. هرچند اختلاف امتیازهای به دست آمده در هر دو مورد بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید:

مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ تقریبا ۴ برابر سریعتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است

امتیاز تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک‌های مختلف

ویدیویی که مدیاتک منتشر کرده مربوط به بنچمارک آنتوتو نسخه ۹.۰.۷ است و کسب ۱،۰۱۷،۴۸۸ امتیاز توسط تراشه جدید این کمپانی را به نمایش می‌گذارد. مشخص بود که این تراشه مرز ۱ میلیون امتیاز را در بنچمارک‌ها می‌شکند، اما این مورد در خصوص تراشه جدید اسنپدراگون هم صدق می‌کند. البته بنچمارک‌های گوشی ریلمی GT2 Pro با چیپست اسنپدراگون که منتشر شده مربوط به چند هفته پیش است و در نسخه قدیمی‌تر بنچمارک آنتوتو اجرا شده است.

سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک

نبرد بعدی در پلتفرم بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ اتفاق می‌افتد که تراشه Dimensity 9000 موفق به کسب ۱،۲۷۳ امتیاز در آزمون‌های تک هسته‌ای و ۴،۳۲۴ امتیاز در آزمون‌های چند هسته‌ای شده است. در مقایسه با آن، بنچمارک‌های اولیه گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا/ نوت با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کسب ۱،۲۱۹ و ۳،۱۵۴ امتیاز را در این دو آزمون نشان می‌دهد.

سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک

اما علت برتری تراشه مدیاتک در چیست؟ علت را باید در سرعت کلاک CPU هر هسته پیدا کرد. تراشه مدیاتک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰۵ گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتزی و چهار هسته A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی را در بر می‌گیرد. در حالی که هسته X2 تراشه اسنپدراگون فرکانس ۳.۰ گیگاهرتزی دارد، هسته‌های A710 آن ۲.۵ گیگاهرتزی هستند و هسته‌های A510 آن فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی را اجرا می‌کنند. به همین خاطر تفاوت از عملکرد خوشه هسته‌های میانی این دو پردازنده نشات می‌گیرد.

اما پردازشگر گرافیکی تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک موفق به اجرای ۲۳۸ فریم بر ثانیه‌ای در آزمون GFXBenc v3.0 Manhattan شده، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بالاتر از تراشه A15 اپل، ۲۶۷ فریم بر ثانیه را به نام خودش ثبت کرده است. در نسخه ۳.۱ آزمون Manhattan نیز این دو تراشه به ترتیب ۱۶۲ و ۱۷۶ فریم بر ثانیه را به دست آورده‌اند.

سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک
سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک

در آزمون Aztec و روی رزولوشن ۱۴۴۰p، تراشه دایمنسیتی ۴۳ فریم بر ثانیه را با API رندرینگ Vulkan و ۴۲ فریم بر ثانیه را با API رندرینگ OpenGL ثبت کرده است، در حالی که این دو نرخ برای تراشه اسنپدراگون به ترتیب ۴۹ و ۴۳ فریم بر ثانیه است.

سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک
سرعت دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک

امتیازهای دیگری هم در اینجا وجود دارد. به طور مثال تراشه دایمنسیتی ۱۷،۵۷۳ امتیاز را در آزمون PCMark و ۱،۰۲۴ امتیاز را در آزمون ETHZ AI Benchmark (v5) به دست آورده است. ولی از آنجا که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در این آزمون‌ها شرکت نکرده، ما نمی‌توانیم این دو را با هم مقایسه کنیم. اما دیگر بنچمارک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، خبر از برتری Dimensity می‌دهند.

منبع :gsmarenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.