تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 37434

مقایسه سامسونگ گلکسی A72 با گلکسی A71

مقایسه سامسونگ گلکسی A72 با گلکسی A71

مقایسه سامسونگ گلکسی A72 با گلکسی A71محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال گذشته سامسونگ نه از سری S یا نوت بلکه از سری میان‌رده A بودند و وقتی می‌گوییم محبوب‌ترین، یعنی سری A پرفروش‌ترین محصولات این شرکت و دلیل قرارگیری آن در صدر فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هستند. سری که در سال گذشته به واسطه عرضه محصولاتی مانند گلکسی A71 موفقیت زیادی کسب کرد و احتمالاً در سال آینده نیز به لطف گلکسی A72 به روند رو به رشد ادامه دهد.
حال ما در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز انتظار داریم که چنین اتفاقی به واسطه گلکسی A72، نسخه جدید این سری میان‌رده رخ دهد. در ادامه با بررسی این محصول با گلکسی A71، نگاهی جزئی به دلایلی خواهیم داشت که می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری کمک بزرگی کنند.
تفاوت‌های کلیدی سامسونگ گلکسی ۷۲ با گلکسی A71نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۰۸۰p از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز دربرابر نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۰۸۰p از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزپردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷۵۰G در برابر اسنپدراگون ۷۶۵ ۵Gباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در برابر باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتیدوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در برابر دور..

مقایسه سامسونگ گلکسی A72 با گلکسی A71

محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال گذشته سامسونگ نه از سری S یا نوت بلکه از سری میان‌رده A بودند و وقتی می‌گوییم محبوب‌ترین، یعنی سری A پرفروش‌ترین محصولات این شرکت و دلیل قرارگیری آن در صدر فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هستند. سری که در سال گذشته به واسطه عرضه محصولاتی مانند گلکسی A71 موفقیت زیادی کسب کرد و احتمالاً در سال آینده نیز به لطف گلکسی A72 به روند رو به رشد ادامه دهد.

حال ما در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز انتظار داریم که چنین اتفاقی به واسطه گلکسی A72، نسخه جدید این سری میان‌رده رخ دهد. در ادامه با بررسی این محصول با گلکسی A71، نگاهی جزئی به دلایلی خواهیم داشت که می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری کمک بزرگی کنند.

تفاوت‌های کلیدی سامسونگ گلکسی ۷۲ با گلکسی A71

  • نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۰۸۰p از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز دربرابر نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۰۸۰p از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
  • پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷۵۰G در برابر اسنپدراگون ۷۶۵ ۵G
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در برابر باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در برابر دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی
  • حسگر تشخیص عمق تله‌فتو ۸ مگاپیکسلی در برابر حسگر تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی
  • گواهینامه مقاومت در برابر آب

مقایسه ابعاد، رنگ و نمایشگر گلکسی A71 با گلکسی A72

  • ابعاد و وزن گلکسی A72: ۶.۵ × ۳.۰۵ × ۰.۳۹ اینچ یا به عبارت دیگر ۱۶۵ × ۷۷.۴ × ۹.۹ میلی‌متر؛ وزن مشخص نیست.
  • ابعاد و وزن گلکسی A71: ۶.۵ × ۳.۰۵ × ۰.۳۹ اینچ یا به عبارت دیگر ۱۶۵ × ۷۷.۴ × ۹.۹ میلی‌متر؛ وزن ۱۸۵ گرم

سامسونگ، گلکسی A72 را بزرگ‌تر و پهن‌تر از نسخه قبلی این سری طراحی کرده است تا انحنای نمایشگر به خوبی پوشش داده شود. طراحی نمایشگر گلکسی A72 با یک روزنه دوربین کوچک‌تر در قسمت وسط-بالا، که به طراحی Infinity-O معروف است، سبب شده است که کاربر منطقه کار بیشتری در اختیار و هنگام مشاهده نمایشگر، دید وسیع‌تر و زیباتری داشته باشد. طبق گزارش وب‌سایت Win Future این محصول در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و در نهایت بنفش در دسترس قرار خواهد گرفت.

گلکسی A72 همانند نسخه پیشین خود به استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و برخلاف سری گران‌قیمت گلکسی S21، درگاه کارت میکرو SD ادامه خواهد داد. افزون بر این مشخص شده است که این نسخه پا را فراتر گذاشته است و این بار در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاوم خواهد بود.

سامسونگ گلکسی A72

در این‌جا می‌توان احساس غریب گذر از پلاستیک به شیشه را نادیده گرفت؛ چرا که استفاده از این مواد سبب ایجاد الگوهای نوری جذاب روی بدنه دستگاه می‌شود و البته وزن آن را نیز نسبت به دستگاه‌هایی عظیم‌الجثه امروزی مشابه کاهش می‌دهد.

مزایای این مواد به‌خصوص به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ در واقع کاربر می‌تواند بدون نگرانی از شکستن آن را با خود جابه‌جا کند و این دقیقاً همان احساسی است که از یک گوشی هوشمند میان‌رده انتظار می‌رود. از آن سو حس نگرانی شیطنت‌های کودکان کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسد و شما را به وحشت استفاده از یک پرچم‌دار گران‌قیمت سری گلکسی دچار نخواهد کرد.

مقایسه مشخصات، کارایی و عمر باتری

سامسونگ همانند سال گذشته با استفاده از پسوند «۵G» در انتهای نام برخی از محصولاتش یادآوری می‌کند که در حال استفاده از فناوری نسل بعدی است؛ بنابراین همان‌طور که مشخص است، گلکسی A72 نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانند گلکسی A71 که در دو مدل ۵G و ۴G عرضه شد، این دستگاه نیز در هر دو مدل راهی بازار خواهد شد؛ کشورهایی مانند ایالات متحده و البته خانه خود سامسونگ یعنی کره جنوبی می‌توانند به لطف پوشش شبکه ۵G از مزایای این فناوری تازه‌نفس نهایت استفاده را ببرند.

به نظر می‌رسد که مدل‌های غیر ۵G گلکسی A72 به پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ مجهز خواهند بود که از تراشه‌های ضعیف سری ۷ کوالکام هستند. در آن سو نسخه ۵G این محصول که به‌ویژه در ایالات متحده عرضه خواهند شد، از پردازنده‌های اسنپدراگون ۷۵۰ بهره‌مند خواهند بود. با این که این پردازنده نسبت به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۶۵ موجود در گلکسی A71 ضعیف‌تر است اما از دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حتی دانلودهای پرسرعت ۵G پشتیبانی می‌کند.

همانند اتفاقی که حین عرضه گلکسی A71 رخ داد، گویا ابتدا شاهد عرضه یک نسخه رم ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت باشیم که بعدها به وسیله یک پیکربندی رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت گسترش می‌یابد.

سامسونگ گلکسی A72

سامسونگ در قسمت شارژدهی، عقب ننشسته و گلکسی A72 را به بهترین باتری این سری مجهز کرده که تاکنون در هند یا چین عرضه شده است. یکی از منابع غیررسمی معتبر پیش‌تر ادعا کرده بود که سامسونگ از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده در گلکسی S21 الترا استفاده خواهد کرد که نسبت به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی A71 یک ارتقای واضح است. اگرچه ظرفیت باتری گلکسی A72 افزایش یافته است، اما با توجه به نرخ تازه‌سازی بالاتر این دستگاه و اتصال شبکه ۵G، نباید انتظار افزایش عمر قابل توجهی را داشت.

از سوی دیگر سامسونگ در این اواخر بیشتر به فناوری شارژ سریع خود معروف شده است که می‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S21 الترا را با یک آداپتور ۲۵ واتی تنها در ۱ ساعت شارژ کند؛ بنابراین با توجه به این که این نرخ شارژ درون گلکسی A72 نیز پشتیبانی می‌شود، انتظار می‌رود که کاربر با یک بار شارژ بسیار کوتاه، حداقل تا دو روز از بند شارژر رها شود.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی A72 با گلکسی A71

خوشبختانه سامسونگ سرانجام به اجبار استفاده از لنز حسگر تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی در گلکسی A72 پایان داده است و در عوض از یک لنز کارآمدتر ۸ مگاپیکسلی تله‌فتو با قابلیت بزرگنمایی ۲ برابری استفاده کرده است. البته لنز ماکرو هنوز هم در این محصول میان‌رده جدید سامسونگ به چشم می‌خورد اما وجو کیفیت ۲ مگاپیکسلی آن نشان می‌دهد که این غول فناوری کره‌ای، روی موارد دیگری تمرکز کرده است.

لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با خروجی ۱۶ مگاپیکسلی، در کنار لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هنوز هم به قوت خود باقی هستند اما جزئیات بیشتری در این زمینه در اختیار رسانه‌ها نیست. با توجه به این که حدود ۵۰ درصد از ماژول دوربین چهارگانه گلکسی A71 اساساً کار خاصی انجام نمی‌دادند و باز هم شاهد تصاویر با کیفیتی بودیم، اکنون انتظار برای نتیجه حاصل از دوربین گلکسی A72 بسیار سخت به نظر می‌رسد.

مقایسه قیمت

دوربین چهارگانه ارتقا یافته، باتری بزرگ‌تر، نرخ تازه‌سازی بیشتر نمایشگر و برخی دیگر از مشخصاتی که گلکسی A72 مسلماً در آن‌ها به‌روز خواهد شد، می‌تواند ما را به این نتیجه سوق دهد که این محصول شاید حدود دو برابر گلکسی A72 قیمت‌گذاری شود.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.