تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
کد خبر : 583437

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس؛ یک نبرد برابر

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس؛ یک نبرد برابر

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس؛ یک نبرد برابر در اینجا مقایسه زودهنگامی بین آیفون ۱۴ مکس اپل و گلکسی اس ۲۲ پلاس خواهیم کرد و این دو را در شارژدهی، نمایشگر، دوربین و قیمت بررسی می‌کنیم. سپتامبر ۲۰۲۲ نزدیک است؛ زمانی که اپل قصد دارد یک عضو جدید به نام

مقایسه زودهنگام آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس؛ یک نبرد برابر

در اینجا مقایسه زودهنگامی بین آیفون ۱۴ مکس اپل و گلکسی اس ۲۲ پلاس خواهیم کرد و این دو را در شارژدهی، نمایشگر، دوربین و قیمت بررسی می‌کنیم.

سپتامبر ۲۰۲۲ نزدیک است؛ زمانی که اپل قصد دارد یک عضو جدید به نام آیفون ۱۴ مکس را وارد خانواده آیفون کند. این مدل جدید جایگزین آیفون مینی خواهد شد که اکنون دیگر عملاً از رده خارج شده است.

آیفون ۱۴ مکس قرمز

گوشی‌های بزرگ‌تری مثل گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ که امروز قصد داریم آن را در یک مقایسه زودهنگام در برابر آیفون ۱۴ مکس قرار دهیم، معمولاً مدل‌های محبوب‌تری نزد مشتریان هستند. اینطور به نظر می‌رسد که اکثر ما دیگر به دنبال یک گوشی جمع و جور نیستیم و بیشتر، اندازه نمایشگر بزرگ آن برایمان اهمیت دارد.

چون این دو گوشی قرار است هم اندازه یکدیگر باشند، ما آن‌ها را برای مقایسه انتخاب کردیم. همچنین ما هیجان زده هستیم ببینیم اپل چگونه می‌تواند توجه بازار را با این آیفون جدید به خودش جلب کند و این گوشی چه تفاوتی با رقیب قدرتمند خودش، گوشی +Galaxy S22 سامسونگ خواهد داشت.

جالب‌تر اینجاست بدانید که اپل می‌خواهد گوشی آیفون ۱۴ مکس را با قیمت پایه ۸۹۹ دلاری (برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی) وارد بازار کند که آن را حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ می‌کند.

مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس

برتری‌های این دو نسبت به هم

برتری‌های آیفون ۱۴ مکسبرتری‌های اس ۲۲ پلاس
آیفون ۱۴ مکس قیمت پایین‌تری از گلکسی اس ۲۲ پلاس داردگلکسی اس ۲۲ پلاس از سه دوربین (یک دوربین بیشتر از آیفون) برخوردار است
کیفیت فیلمبرداری آیفون بالاتر استگلکسی اس ۲۲ پلاس سریع‌تر شارژ می‌شود
آیفون ۱۴ مکس اسپیکرهای بهتری داردگلکسی اس ۲۲ پلاس از نمایشگر روان‌تر (۱۲۰ هرتزی در برابر ۶۰ هرتزی) برخوردار است
آیفون ۱۴ مکس عمر باتری بهتری داردگلکسی اس ۲۲ پلاس نمایشگر شفاف‌تری دارد

فهرست محتوای مطلب

  • طراحی و کیفیت نمایشگر
  • عملکرد فنی و نرم افزار
  • دوربین
  • کیفیت صوتی و بازخوردهای لمسی
  • عمر باتری و شارژ
  • مشخصات فنی
  • جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی

طراحی و کیفیت نمایشگر

همه ما می‌دانیم که گوشی‌های سامسونگ از فناوری و کیفیت نمایشگر ایده‌آلی استفاده می‌کنند. اما طی سالیان اخیر آیفون‌ها نیز موفق شده‌اند به محصولات خوبی از نظر نمایشگر تبدیل شوند.

البته ما تفاوت‌هایی را هم در بین آن‌ها می‌بینیم. به طور مثال میزان روشنایی صفحه به طرز قابل توجهی در گوشی اس ۲۲ پلاس نسبت به آیفون‌های فعلی (خانواده آیفون ۱۳) بیشتر است. هنوز اطلاعاتی از میزان روشنایی نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در دست نیست که بخواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس

گلکسی اس ۲۲ پلاس

یکی دیگر از مناطقی که گلکسی اس ۲۲ پلاس می‌تواند آیفون ۱۴ مکس را در این مقایسه شکست دهد، نرخ تازه‌سازی (نرخ رفرش) صفحه نمایش است. بار دیگر اپل تصمیم گرفته نرخ رفرش متغیر سریع ۱۲۰ هرتزی را فقط روی نمایشگرهای مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ به کار ببرد. و این یعنی دو آیفون ارزان قیمت‌تر که مدل معمولی و مکس هستند، همچنان از نرخ رفرش ۶۰ هرتزی استفاده خواهند کرد. این درحالیست که شما برای داشتن این نرخ رفرش، نیازی نیست مدل اولترا گوشی سامسونگ را بخرید. و اکنون حتی گوشی‌های میان‌رده اندرویدی هم نرخ رفرش بالاتری از ۶۰ هرتز دارند.

نرخ تازه‌سازی صفحه به کنار، ظاهر نمایشگر گوشی آیفون هم قدیمی است. در حالی که اپل تصمیم گرفته طراحی قدیمی ناچ را از دو مدل ۱۴ پرو و پرو مکس حذف کند و حفره‌های جمع و جورتری را برای میزبانی از دوربین سلفی و فیس آیدی روی آن ایجاد کند، اما دو مدل ۱۴ و ۱۴ مکس آیفون همچنان از همان ناچ قدیمی مشهور اپل استفاده خواهند کرد. در آن سمت گوشی اس ۲۲ پلاس به یک نمایشگر مدرن و زیبا با یک حفره بسیار کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی مجهز شده است.

مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس

آیفون ۱۴ مکس

ظاهراً دو مدل ۱۴ و ۱۴ مکس کاملاً شبیه به یکدیگر هستند و فقط ابعاد بدنه و نمایشگر در مدل ۱۴ مکس بزرگ‌تر است. در حال حاضر ما اطلاعاتی از ابعاد دقیق این گوشی‌ها نداریم، اما گفته می‌شد اولین گوشی آیفون مکس قرار است به نمایشگر ۶.۷ اینچی هم اندازه با آیفون پرو مکس مجهز شود. در آن سمت گوشی سامسونگ از نمایشگر کمی کوچک‌تر ۶.۶ اینچی استفاده می‌کند.

به جز ظاهر و اندازه، تفاوت اصلی بین این دو مستطیلی‌تر بودن و لبه‌های تیزتر آیفون در مقایسه با لبه‌های منحنی گوشی اس ۲۲ پلاس سامسونگ است.

عملکرد فنی و نرم افزار

بر خلاف آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، گوشی آیفون ۱۴ مکس از چیپست آیفون‌های نسل قبلی یعنی A15 Bionic قدرت خواهد گرفت. بنابراین گرچه مدل ۱۴ مکس خیلی سریع‌تر از نسل گذشته خودش نیست، اما با توجه به اینکه آیفون‌های نسل فعلی از اس ۲۲ پلاس قدرتمندتر هستند، به احتمال زیاد نسل جدید گوشی اپل هم از آن قدرتمندتر خواهد بود.

در بخش نرم افزاری، سامسونگ نسبت به گذشته عملکرد بهتری دارد. دیگر زمان آنکه پرچمداران سامسونگ باید مدت زمان طولانی منتظر دریافت بروزرسانی‌های نرم افزاری باشند سر آمده است. این روزها سامسونگ بروزرسانی چهار ساله را در گوشی‌های ارائه می‌کند که کمتر گوشی‌ساز اندرویدی چنین رویکردی دارد. بنابراین پشتیبانی سامسونگ از گوشی‌هایش اکنون فقط ۱ سال کمتر از پشتیبانی اپل از آیفون‌ها است.

دوربین

یکی از بدیهی‌ترین تفاوت‌هایی که در مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس می‌توان یافت، سیستم دوربین این دو گوشی است. جایی که گوشی سامسونگ با سه دوربین، عملاً یک دوربین بیشتر از آیفون دارد. و با توجه به نسل‌های گذشته، به نظر می‌رسد روی آیفون جدید ترکیبی از دو سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید + ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو حضور داشته باشد.

مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس

گلکسی اس ۲۲ پلاس

اخبار و گزارش‌های زیادی در مورد تغییرات احتمالی دوربین iPhone 14 Max نسبت به نسل گذشته مدل‌های غیر پرو آیفون وجود ندارد. به عبارتی دیگر ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم آن عملکرد و کیفیت مشابهی با نسل فعلی آیفون‌ها داشته باشد. در آن سمت گوشی سامسونگ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده می‌کند. هر دو گوشی می‌توانند عکس‌های عالی را ثبت کنند، با این تفاوت که آیفون در فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد.

کیفیت صوتی و بازخوردهای لمسی

اطلاعات زیادی از اسپیکرهای آیفون ۱۴ مکس در دست نیست، اما احتمالاً عملکردی مشابه آنچه روی گوشی آیفون ۱۳ است داشته باشد. با این وجود، اسپیکرهای دوگانه آیفون عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند صدایی غنی‌تر را نسبت به گوشی اس ۲۲ پلاس تولید کند.

مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس

آیفون ۱۴ مکس

بازخوردهای لمسی نیز مدت‌هاست که یکی از قدرتمندترین بخش‌های آیفون محسوب می‌شود و نیازی به گفتن ندارد که در نسل جدید احتمالاً آن پیشرفته‌تر هم خواهد شد. اما خبر خوب اینکه گوشی +Galaxy S22 سامسونگ هم بازخوردهای لمسی خوبی دارد و نسبت به نسل گذشته یعنی +S21 بهبود پیدا کرده است.

عمر باتری و شارژ

سال گذشته عمر باتری گوشی‌های آیفون ۱۳ اپل همه‌ی ما را شگفت زده کرد و آن‌ها یکی از بهترین پرچمداران از نظر شارژدهی باتری لقب گرفتند. اگر اوضاع بهتر نشود، حداقل اینکه آیفون ۱۴ مکس با یک باتری ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند عملکرد خوب نسل گذشته را تکرار کند. در آن سمت گوشی سامسونگ هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و پس از یک روز پر استفاده از گوشی، همچنان می‌تواند شارژ نگه دارد و در دسترس کاربر قرار داشته باشد.

عمده‌ترین تفاوت بین دو گوشی در اینجا، سرعت شارژ به مراتب بالاتر گوشی +S22 است. این گوشی با توان ۴۵ واتی شارژ می‌شود، در حالی که حداکثر توان شارژ آیفون ۲۰ وات است. خبر بد اینکه اپل قصد ندارد سرعت شارژ آیفون‌های سری ۱۴ خودش را امسال افزایش دهد و این یعنی آیفون 14 مکس هم با همان توان ۲۰ واتی شارژ‌ خواهد شد.

مشخصات فنی

در زیر جدولی از مشخصات فنی دو گوشی آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

مشخصاتآیفون ۱۴ مکسگلکسی اس ۲۲ پلاس
ابعادنامشخص۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌متر
وزننامشخص۱۹۶ گرم
نمایشگر۶.۷ اینچ/ OLED/ نرخ رفرش ۶۰ هرتزی/ HDR۶.۶ اینچ/ AMOLED/ نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی/ HDR
پردازندهApple A15 BionicSamsung Exynos 2200
رم۴ گیگ۸ گیگ
دوربین‌های پشتی۱۲ مگاپیکسلی واید/ ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید۵۰ مگاپیکسلی واید/ ۱۰ مگاپیکسلی زوم ۳ برابری تله فوتو/ ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید
دوربین جلو۱۲ مگاپیکسلی۱۰ مگاپیکسلی
سایز باتری۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعت۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژسیمی ۲۰ وات/ بی‌سیم ۱۵ واتسیمی ۴۵ وات/ بی‌سیم ۱۵ وات
قیمت۸۹۹ دلار۹۹۹ دلار

جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی

تفاوت‌هایی در مقایسه آیفون ۱۴ مکس با گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ وجود دارد که همگام انتخاب حتماً باید آن‌ها را در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین آن‌ها قیمت است، جایی که اگر آیفون را انتخاب کنید، ۱۰۰ دلار از هزینه شما کمتر می‌شود.

اما اگر قیمت پایین‌تر را کنار بگذاریم، دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شود ما آیفون آینده اپل را بیشتر دوست داشته باشیم که شامل عمر باتری شگفت‌انگیز، ظرفیت فیلمبرداری فوق‌العاده و اسپیکر استریو باکیفیت با صدایی غنی است.

در آن سمت سامسونگ نمایشگر روشن‌تری دارد که محتوا را به لطف نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی خودش روان‌تر به نمایش می‌گذارد. برگ برنده دیگر سامسونگ، دوربین سوم است که به شما اجازه می‌دهد بدون افت کیفیت، زوم کرده و ۳ برابر به سوژه نزدیک‌تر شوید. این گوشی با سرعت بالاتری هم شارژ می‌شود و این یعنی می‌توانید زودتر آن را از شارژ کشیده و استفاده کنید.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هر دو گوشی عالی هستند. البته این کاملاً به انتخاب شخصی شما بستگی دارد و با در نظر گرفتن موارد بالا، می‌توانید انتخاب کنید که آیا تا شهریور ماه و رونمایی از نسل جدید آیفون منتظر خواهید ماند یا انتخاب شما خرید گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس است که همین حالا هم در بازار عرضه می‌شود.

مقاله اصلی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.