تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 589193

مقایسه ردیاب آهنربایی با ردیاب خودرو

مقایسه ردیاب آهنربایی با ردیاب خودرو

در این مقاله قصد داریم شما را با ردیاب آهنربایی و ردیاب خودرو سیمی آشنا کنیم و مقایسه‌ای کاربردی از این دو دستگاه داشته باشیم تا شما عزیزان در جریان باشید که از هر کدام از این دستگاه ها در چه شرایطی و به چه صورتی می‌توانید استفاده فرمایید. توصیه می‌کنیم تا انتها این مقاله

در این مقاله قصد داریم شما را با ردیاب آهنربایی و ردیاب خودرو سیمی آشنا کنیم و مقایسه‌ای کاربردی از این دو دستگاه داشته باشیم تا شما عزیزان در جریان باشید که از هر کدام از این دستگاه ها در چه شرایطی و به چه صورتی می‌توانید استفاده فرمایید.

توصیه می‌کنیم تا انتها این مقاله جذاب در کنار ما باشید و پس از آن انتخاب دقیق تری برای خرید خود داشته باشید:

ردیاب آهنربایی چیست؟

ردیاب آهنربایی یا ردیاب مغناطیسی با داشتن آهنرباهایی قوی قابلیت اتصال به اجسام فلزی، مخصوصا بدنه انواع خودرو را دارد. این دستگاه می‌تواند موقعیت دقیق خودرو را بر روی گوشی همراه، کامپیوتر و از طریق وب به شما نمایش دهد.

استفاده از ردیاب مغناطیسی بدون نیاز به سیم کشی و برق خودرو امکان پذیر است. این دستگاه با استفاده از باتری داخلی قوی که دارد در واقع برق خود را تامین می‌‎کند و خود را روشن نگه می‌دارد.

ردیاب آهنربایی قابلیت ارائه اطلاعات دقیقی در خصوص موقعیت مکانی، سرعت خودرو، توقفات و … را برای کاربر دارد. همین نصب آسان ردیاب آهنربایی منجر می‌شود که در میان ردیاب‌ها از محبوبیت بالایی برای کاربران برخوردار باشد.

ردیاب‌های آهنربایی معمولا سبک و قابل حمل هستند و بزرگترین آنها دیگر ردیاب‌های 30 روز یا بیش از 30 روز شارژ هستند که نهایت اندازه آنها به اندازه یک کف دست است.

این ردیاب‌ها با استفاده از سیم کارت به سرور متصل می‌شوند و اطلاعات کاربردی و مورد نیاز شما را از طریق پیامک، تماس و GPRS ارسال می‌کنند.

اگر باتری ردیاب شارژ داشته باشد و شما آن را در موقعیت مناسب قرار دهید و همچنین تنظیمات مناسبی را بر روی آن پیاده سازی کرده باشید اطلاعات را در مدت زمان زیادی دریافت خواهید کرد و دستگاه قابلیت روشن ماندن در مدت زمان زیادی را دارد.

مقایسه ردیاب آهنربایی با ردیاب خودرو

بهترین ردیاب آهنربایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی و ساخت ردیاب‌های مغناطیسی با دقت خاصی انجام شده است و این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی هستند و در مصارف زیادی همچون ردیابی انواع بار، ردیابی شخصی، ردیابی خودرو و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قدرت آهنربای و خاصیت مغناطیسی اولین موردی است که در زمان خرید ردیاب باید آن را در نظر داشته باشید و سعی کنید ردیابی با خاصیت آهنربایی قوی خرید کنید.

مورد بعدی مدت زمان نگهداری شارژ است، اگر قصد شما نگهداری شارژ برای مدتی زیاد است حتما ردیاب آهنربایی با باتری قوی تهیه فرمایید، البته دقت داشته باشید هرچه باتری قوی تر باشد به همان نسبت ردیاب بزرگتر می‌شود و جاسازی آن برای دور ماندن از دید سارق سخت تر.

مورد بعدی که در خرید ردیاب آهنربایی مهم است ضد آب بودن دستگاه است. در واقع اگر دستگاهی داشته باشید که در برابر پاشش آب و رطوبت مقاوم باشد به مراتب هتر خواهد بود.

نصب آسان نیز از مزایای دیگر هر ردیاب آهنربایی به شمار می‌رود.

در آخرین مورد به ویژگی های دستگاه بررسی داشته باشید:

قابلیت‌هایی همچون : امکان ارسال اطلاعات بر روی سرور – امکان ارسال اطلاعات به صورت پیامکی – قابلیت ارسال هشدارهای مهمی همچون هشدار حرکت کردن، هشدار سرعت، هشدار محدوده جغرافیایی و … که از مهم ترین هشدارهای ردیاب به شمار می‌روند.

توصیه این است که اگر برای استفاده شخصی ردیاب را تهیه می‌کنید سعی کنید ردیابی کوچک تهیه فرمایید اما اگر استفاده سازمانی دارید، ردیاب با باتری قوی جهت روشن ماندن در مدت زمان طولانی تهیه فرمایید.

ردیاب خودرو سیمی چیست و چطور کار می‌کند؟

اگر مدام نگران به سرقت رفتن خودرو خود هستید و یا مدیر ناوگان در سازمانی هستید و مدام نگران این هستید که وسایل نقلیه شما آسیب نبینند یا اینکه رانندگان به درستی عمل کنند برای شما بهترین انتخاب استفاده از یک ردیاب خودرو سیمی حرفه ای است.

برخی از ارائه دهندگان بیمه خودرو به افرادی که ردیاب خودرو دارند امکان دارد نیز تخفیف ویژه دهند.

مقایسه ردیاب آهنربایی با ردیاب خودرو

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو سیمی با استفاده از اتصالات مستقیم به سیم کشی خودرو متصل می‌شوند و موقعیت مکانی خودرو را با اتصال به ماهواره‌های مکان یابی GPS در اختیار شما قرار می‌دهند. افرادی که ردیاب خودرو برای آنها کاربردی و مهم است:

مدیران ناوگان

والدین

افرادی که به امنیت و مدیریت خودرو حساس هستند

و … است.

ردیاب‌های خودرویی معمولا قابلیت‌های بسیار زیادی را دارا هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • نمایش تاریخچه مسیر: یعنی تمامی مسیرهایی که خودرو شما در طول روز طی کرده است را با استفاده از نقشه گوگل یا دیگر شرکت ها در اختیار شما قرار می دهد، این تاریخچه مسیر را می‌توانید با فیلتر گذاری بر اساس زمان: هفتگی، ماهانه، سالانه تغییر دهید.
  • هشدار خاموش و روشن شدن خودرو: این هشدار کاربردی باعث می‌شود شما متوجه شوید که چه زمانی خودرو خاموش یا روشن می‌شود و خودتان را بلافاصله به آن برسانید. این هشدار کاربردی می‌تواند به امنیت خودرو شما را بسیار بالا ببرد.
  • وضعیت لحظه‌ای خودرو: این قابلیت دستگاه به شما کمک می‌کند که وضعیت لحظه‌ای خودرو را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که وضعیت خودرو در شرایط ایده آل باشد و تهدید آن را در بر نگیرد.
  • قطع و وصل برق خودرو: یکی دیگر از امکانات کاربردی و قابل توجه ردیاب خودرو سیمی قابلیت قطع و وصل کردن برق خودرو است، شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید برق خودرو را قطع کنید و از سرقت آن جلوگیری کنید.
  • هشدار حرکت دادن خودرو و هشدار حمل با جرثقیل: این هشدار کاربردی به شما کمک می‌کند که جلوی حرکت دادن خودرو را بگیرید یا در مواقعی که سارقین با استفاده از جرثقیل یا یدک کش اقدام به سرقت بردن خودرو را دارند از این موضوع جلوگیری فرمایید.
  • محدوده مجاز، جئوفنس: این امکان کاربردی به شما کمک می‌کند برای خودرو بر روی نقشه یک دایره یا ذوزنقه را در نظر بگیرید و پس از آن هر زمان خودرو وارد این محدوده شد یا از آن محدوده خارج شد برای شما هشداری را ارسال کند.
  • هشدار ضربه خوردن، تصادف یا لرزش خودرو: این هشدار به شما کمک می کند زمانی که خودرو را به شخصی دیگر می سپارید پس از ضربه خوردن، لرزش یا تصادف بلافاصله متوجه شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

اطلاعات و کاربردهای بسیار دیگری در ردیاب خودرو وجود دارد که استفاده از این دستگاه را بیش از پیش برای شما جذاب می‌کند.

مقایسه ردیاب آهنربایی با ردیاب خودرو

در مقایسه اولیه همانطور که مستحضر هستید این دو دستگاه در نصب با یکدیگر متفاوت هستند که نصب ردیاب آهنربایی بسیار ساده و سریع است اما نصب ردیاب خودرو در نصب پیچیدگی بیشتری دارد. در مرحله بعدی امکانات دستگاه ها است که معمولا ردیاب خودرو امکانات بیشتری نسبت به ردیاب آهنربایی دارد.

در خصوص مقایسه قیمت این دو دستگاه با یکدیگر باید خدمت شما خاطر نشان کنیم که معمولا قیمت نزدیکی به یکدیگر دارند اما قیمت ردیاب آهنربایی تا حدودی بیشتر از ردیاب سیمی است در بازار فروش ردیاب خودرو ایران.

قبل از خرید ردیاب توصیه ما این است با تیمی در ارتباط باشید که تجربه کافی را در این زمینه دارد و خدمات پس از فروش قوی دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.