تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 66941

مقایسه جک S5 جدید با هایما S7 پلاس

مقایسه جک S5 جدید با هایما S7 پلاس

مقایسه جک S5 جدید با هایما S7 پلاسجک S5 جدید و هایما S7 پلاس به عنوان دو کراس اوور چینی هم‌رده بازار ایران محسوب می‌شوند. از این رو قصد داریم طراحی ظاهری، مشخصات فنی و سطح امکانات آنها را با یکدیگر مق..

مقایسه جک S5 جدید با هایما S7 پلاس

جک S5 جدید و هایما S7 پلاس به عنوان دو کراس اوور چینی هم‌رده بازار ایران محسوب می‌شوند. از این رو قصد داریم طراحی ظاهری، مشخصات فنی و سطح امکانات آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

شرکت کرمان موتور پس از ۷ سال از عرضه سری نخست جک اس ۵ به بازار ایران تصمیم گرفت تا اخیرا چهره این کراس اوور چینی را تغییر دهد و در همین راستا برای آن یک مدل فیس لیفت را در نظر گرفت. در طرف دیگر نیز هایما اس ۷ پلاس چندین سال است که در قالب یک کراس اوور مونتاژی به بازار ایران عرضه می‌شود و اکنون ایران خودرو با عرضه مدل پلاس آن سعی دارد بهتر از قبل با رقبا به رقابت بپردازد. در همین راستا قصد داریم جک S5 جدید و هایما S7 پلاس را مورد مقایسه قرار دهیم.

کراس اوور جک S5 جدید یا هایما S7 پلاس ؟

طراحی ظاهری

جک S5 جدید

جک S5 جدید در نمای جلو کماکان به توسان دو نسل قبل شباهت دارد. طراحان جلوپنجره و سپر جک S5 جدید را نسبت به قبل تغییر دادند و این خودرو اکنون به شکل استاندارد از دی‌لایت‌های نواری بهره می‌برد. البته طراحی قاب مه‌شکن‌ها و دی‌لایت با سایر جزئیات نمای جلوی هماهنگی ندارند.

جک S5 جدید

نمای جلو هایما S7 پلاس با سایر خودروهای هم‌رده شباهت نداشته و همین موضوع یک برتری برای این کراس اوور محسوب می‌شود. همچنین جلوپنجره این خودرو با خطوط کرومی عمودی و چراغ‌هایی که دارای زوایایی تیز هستند نسبت به جک S5 جدید به‌روزتر به نظر می‌رسند.

جک S5 جدید

نمای کناری جک S5 جدید نیز به توسان شباهت دارد و اکنون در مدل فیس لیفت به جز پایه آینه‌ها هیچ تغییر دیگری به چشم نمی‌خورد؛ در واقع طراحان پایه پلاستیکی آینه‌های کناری را مقداری بلند کرده‌اند تا رانندگان بتوانند با آنها میدان دید بهتری را داشته باشند.

جک S5 جدید

در هایما S7 پلاس نیز نسبت به نسخه قبلی فقط طراحی آینه‌های کناری تغییر پیدا کرده است. همچنین طراحی نمای کناری هایما S7 پلاس به ویژه در بخش لچکی عقب و ستون C با جک S5 جدید و سایر کراس اوورهای این رده بازار ایران متفاوت به نظر می‌رسد. در واقع این سبک طراحی باعث شده شکلی جعبه‌ای در این خودرو به وجود آید.

جک S5 جدید

در نمای عقب جک S5 جدید تغییر خاصی رخ نداده و این بخش دارای نمای از مد افتاده‌ای است؛ زیرا طراحی آن به زبان طراحی دو نسل قبل این خودروساز چینی مربوط می‌شود.

جک S5 جدید

در طرف مقابل هایما در این بخش از جک اس ۵ جدید نمای بهتری دارد. چراغ‌های عقب هایما و گرافیک داخلی آنها به محصولات بی ام و شباهت زیادی داشته و به همین دلیل مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

نمای داخلی

جک S5 جدید

جک S5 جدید

در کابین S5 جدید شاهد صندلی‌های مشکی و تکه‌های قهوه‌ای هستیم. همچنین طراحان تودری‌ها را با چرم قهوه‌ای تزئین کردند و کنسول میانی نیز از رنگ تماما قهوه‌ای بهره می‌برد. ضمن این که جای بخش‌های مشکی پیانویی نیز از تزئینات خاکستری رنگ با طرح کربن استفاده شده است. اضافه شدن کروز کنترل و پنل مربوط به آن روی غربیلک فرمان از سایر نکات برجسته طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود. همچنین این خودرو اکنون از مانیتور اندرویدی و تمام لمسی نیز بهره می‌برد.

جک S5 جدید

جک S5 جدید

ایران خودرو طراحی کابین هایما S7 پلاس را به شکل کامل تغییر داده و داشبورد آن نیز اکنون نسبت به قبل از طراحی ظاهری کاملا متفاوتی بهره می‌برد. هایما اس ۷ پلاس اکنون به غربیلک فرمان زیباتر با طرح چوب پیانو بلک نیز مجهز شده است. ایران خودرو برای صندلی‌های این خودرو تریم چرم و پارچه‌ای را در نظر گرفته است که از لحاظ جذب گرما و ایجاد تعریق در فصول گرم نسبت به قبل بهبود پیدا کردند. همچنین صندلی‌ها نیز کماکان از گرمکن سه حالته در ردیف جلو بهره می‌برند.

جک S5 جدید

هایما اس ۷ پلاس

طراحان طرح دوخت رودری‌ها و کنسول را تغییر دادند و کلیدهای کنترل داخلی درها اکنون از طرح پیانو بلک زیبایی بهره می‌برند. هایما اس ۷ پلاس به نمایشگر ۸ اینچی لمسی و افقی نیز مجهز شده و همچنین حالا می‌تواند ویژگی‌ها و کاربری‌ها جدیدی را ارائه کند.

جک S5 جدید

هایما اس ۷ پلاس

طراحان سیستم تهویه اتوماتیک تک کاناله این خودرو را نیز به شکل کامل تغییر داده‌اند و اکنون مدل لمسی روی داشبورد قرار گرفته که در جذاب شدن کابین نقش زیادی داشته است. در مجموع تغییرات کابین هایما اس ۷ پلاس نسبت به مدل‌های قبلی بسیار چشمگیرتر بوده و نسبت به جک S5 جدید کابین برتری دارد.‌

امکانات ایمنی و رفاهی

از امکانات جک S5 جدید می‌توان به سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده با حافظه، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، مانیتور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، یخ‌زدای مستقل شیشه جلو، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف، تهویه اتوماتیک دوگانه، ۴ کیسه هوا، دی لایت و کروز کنترل اشاره کرد.

هایما S7 پلاس نیز به جز چند مورد از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی مشابه S5 جدید است؛ برای مثال ایران خودرو برای هایما اس ۷ پلاس دوربین ۳۶۰ را در نظر گرفته است، اما این خودرو فاقد حافظه صندلی راننده، تهویه دوگانه و ترمز پارک برقی است.

مشخصات فنی

هایما S7 پلاس به یک موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در طرف دیگر جک S5 جدید از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برند که در حالت استاندارد یورو ۵ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر را تولید کند. از آنجایی که حداکثر گشتاور پیشرانه جک اس ۵ جدید در دور موتور پایین‌تر نسبت به هایما در اختیار راننده قرار می‌گیرد، جک S5 جدید نسبت به هایما S7 پلاس اندکی از شتاب اولیه بهتری بهره می‌برد.

جک S5 جدید به سیستم انتقال قدرت از نوع دو کلاچه و هایما S7 پلاس به سیستم اتوماتیک یا AT مجهز شده است. استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک معمولی از گیربکس‌های دو کلاچه بهتر بوده و استهلاک کمتری را نیز به همراه دارد. از این رو در بخش فنی می‌توان گفت هایما از لحاظ سیستم انتقال قدرت برتری دارد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.